کیف قاپی که باعث مرگ دلخراش دختر جوان شده بود، بالای دار می رود

0

شامگاه ششم آبان سال ۹۴ دختر ۲۸ ساله‌ای به نام فرناز با خودرو پژو ۲۰۶ خود از پارکینگ خانه‌شان در خیابان آیت‌الله کاشانی بیرون آمد.

او سپس از خودرو پیاده شد تا خواهرش را برای انجام کاری پشت‌ آیفون صدا کند اما همان موقع پسرجوانی که سوار یک پراید بود از راه رسید کیف‌دستی دختر جوان را از روی صندلی عقب خودرو برداشت. در این هنگام فرناز با فریادهای «دزد، دزد» به تعقیب سارق قوی هیکل پرداخت و با گرفتن دستگیره پراید سعی کرد از فرار کیف‌قاپ جلوگیری کند اما دزد خشن که قصد توقف نداشت پدال گاز خودرو را فشرد و در حالی که دختر جوان از دستگیره آویزان بود با سرعت و انجام حرکات مارپیچ و خطرناک به راهش ادامه داد. او وقتی پی برد دختر دست‌بردار نیست برای رهایی از دست او به سمت جدول وسط بلوار پیچید و در حالی که فرناز بین جدول سیمانی و بدنه خودرو گیر کرده بود به فرار ادامه داد. در این هنگام دختر جوان به طرفی پرتاب شد و سرش بشدت با کف آسفالت برخورد کرد و کیف‌قاپ بی‌اعتنا به سرنوشت او موفق به فرار شد. در همان لحظات شاهدان حادثه دلخراش برای کمک به طرف دختر دویدند اما متوجه شدند او جان باخته است.
با اعلام خبر این جنایت بلافاصله تحقیقات جنایی برای تعقیب و دستگیری عامل جنایت دلخراش آغاز شد. کارآگاهان هم در بررسی محل حادثه یک برگ جریمه رانندگی پیدا کردند که ضمن بررسی‌ها مشخص شد این برگ جریمه متعلق به خودروی پراید کیف‌قاپ فراری است. بدین ترتیب جوان ۲۷ ساله به نام روزبه شناسایی شد و مأموران در بررسی سوابقش پی بردند که او از کیف‌قاپ‌های حرفه‌ای است.
سرانجام با گذشت یک ماه از این جنایت روزبه در عملیاتی پلیسی در میدان انقلاب به دام افتاد.دزد تک‌رو ابتدا منکر هرگونه کیف‌قاپی شد اما وقتی با مدارک غیرقابل انکار روبه‌رو شد چاره‌ای جز بیان حقیقت نیافت و لب به اعتراف گشود. او گفت: شب حادثه سوار بر خودرو از خیابان می‌گذشتم که با دیدن کیف‌ آن دختر وسوسه شدم. بنابراین از خودرویم پایین آمدم و آن را برداشتم که همزمان دختر جوان به دنبالم دوید. به سرعت سوار خودرویم شدم اما او دستگیره در را گرفت تا مانع فرارم شود. آن شب شیشه مصرف کرده بودم و حالت عادی نداشتم و تنها به این فکر بودم که از دستش فرار کنم.
پرونده این ماجرا با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز محاکمه‌اش به اتهام قتل دختر جوان آغاز شد. در ابتدای جلسه مادر دختر جوان گفت: بعد از مرگ همسرم دخترم تنها نان‌آور خانواده بود و هرگز حاضر به گذشت نیستم و تقاضای قصاص دارم. سپس روزبه –متهم به قتل-در جایگاه ایستاد و در آخرین دفاع گفت: قتل را قبول ندارم اما سرقت کیف را می‌پذیرم.البته بشدت پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم. در پایان سه قاضی عالیرتبه دادگاه با هم وارد شور شده و دزد تک‌رو را به خاطر قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) و درخصوص سرقت کیف به زندان و رد مال محکوم کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ