افشاگری پسر کیارستمی از علت فوت پدرش +توضیحات بیمارستان جم

8

به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال “خطای پزشکی” در روند معالجه عباس کیارستمی، فرزند این کارگردان گفت که موضوع فقط شخص پدرش نیست، بلکه «یک معضل بزرگتری است که باید به آن معضل نگاه شود و این که چگونه می‌شود این معضل برطرف شود». وی تأکید کرد که حل این «معضل پزشکی»، جزو وظایف وزارت بهداشت است.

همسر عباس کیارستمی علت مرگ عباس کیارستمی دکتر مازیار پارسا دکتر امید ربانی‌ فر دکتر احمد میر خطای پزشکی بیمارستان جم احمد کیارستمی

احمد کیارستمی” که اکنون برای پیگیری روند انتقال پیکر پدرش در پاریس به سر می‌برد، گفت که مرگ پدرش بر اثر “آمبولی” (لخته شدن خون) و سکته وسیع مغزی بوده است.

او اضافه کرد که خانواده کیارستمی از این پس «از راه درست» به اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه پرونده پزشکی عباس کیارستمی خواهند پرداخت و «برخورد احساسی» در این زمینه به کسی کمک نخواهد کرد.

احمد کیارستمی که با رادیو فرانسه گفتگو می کرد، بار دیگر با رد شایعه سرطان پدرش، گفت که امیدوار است پرونده عباس کیارستمی به عنوان «یک مشکل همگانی» به صورت «درست‌تر و ریشه‌ای‌تر» پیگیری شود و این پیگیری «تأثیر مثبتی برای برداشتن این مشکل در جامعه پزشکی ایران» داشته باشد.

فرزند کیارستمی همچنین گفت که در چند روز آینده تمرکز اصلی خانواده او، انتقال پیکر عباس کیارستمی از فرانسه به ایران است.

احمد کیارستمی (متولد ۵ بهمن ۱۳۴۹ تهران ) گرافیست و ویدئوگرافر اهل ایران است. او فرزند ارشد عباس کیارستمی می‌باشد.

حجت‌الله ایوبی معاون وزیر ارشاد، در گردهمایی سینماگران به مناسبت درگذشت این کارگردان در موزه‌ سینما در تهران گفت: «اگر قصوری در پرونده‌ی پزشکی عباس کیارستمی رخ داده باشد، وزارت بهداشت خود به این موضوع رسیدگی می‌کند و نیازی نیست ما در ارشاد پرونده را پیگیری کنیم».

خانواده کیارستمی پیشتر اعلام کرد که این کارگردان در نیمه دوم اسفند گذشته برای «جراحی انتخابی پولیپ روده» به اتاق عمل رفت. این درحالی است که رضا پایدار معاون وزیر بهداشت، علت اولین جراحی عباس کیارستمی را «مشکل روده‌ای و برای پیشگیری از پیشروی سرطان» عنوان کرده است.

همچنین احمد کیارستمی، پیش از این در واکنش به یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشت: «وضعیت درمان پدرم بسیار نامناسب بود و صدمه‌هایی غیرقابل برگشت ایجاد شد که عمدتاً به دلیل اشتباه پزشکان معالج بود».

(در پاسخ به شایعات موجود درباره قصور بیمارستان جم در قبال عباس کیارستمی) ما تمام اطلاعات پیرامون درمان عباس کیارستمی را در زمان حیات این کارگردان از طریق دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی کرده ایم.

 تمامی اطلاعات در دفتر دکتر رضا پایدار موجود است و هرکس ابهامی دارد می تواند از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در جریان جزییات درمان ایشان قرار بگیرد.

 در زمان درمان عباس کیارستمی انتقادات بسیاری درباره اهمال کاری بیمارستان جم مطرح شد. موضوع اصلی نقدها درباره شیوه درمان کیارستمی و عمل ابتدایی برداشت نمونه پولیپ روده بود که موجب عفونت در کیارستمی شد.

آیا علت مرگ عباس کیارستمی خطای پزشکی بود؟

پس از معالجات، یک هفته بعد از تعطیلات نوروز اعلام شد که کیارستمی مرخص و به منزل بازگشته است. اما روز ۱۲ فروردین دوباره به دلیل مشکلات گوارشی دوباره کیارستمی به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت.شرایط سخت این کارگردان موجب شد تا وزیر بهداشت روز ۱۳ فروردین ماه از او عیادت و با پزشکان‌شان صحبت کند.سپس اعلام شد که بیماری عباس کیارستمی مشکوک به بیماری سرطان روده بزرگ است و تاکنون چهار عمل توسط تیم پزشکان روی او انجام شده است. اولین عمل، عمل جراحی درمانی بوده است. دومین عمل به دلیل خونریزی داخلی صورت گرفته و سومین عمل برای برداشتن کیسه صفرا و آخرین عمل به دلیل عفونت پیشرفته بوده است.

جای نگرانی نیست
به گزارش سلامت نیوز ، با اعلام این خبر وزارت بهداشت اعلام کرد که در تمام این مدت نماینده وزارت بهداشت نیز در در بیمارستان حضور دارد تا ضمن نظارت بر رونددرمانی، گزارش مکتوب و روزانه را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

سپس دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت اعلام کرد امکان انتقال وی به مرکزی دیگر وجود ندارد و تمام اقدامات درمانی لازم برای کیارستمی فراهم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او گفت: امیدواریم دستگاه‌های مسوول در مورد شخصیت‌های هنری احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند. وزارت بهداشت از زمانی که از وضعیت کیارستمی مطلع شد، در بالاترین سطح بر بالین وی حاضر و دستورات و اقدامات لازم برای درمان وی را انجام داد.

هرچند همان موقع نیز اعلام شد که حال او وخیم است اما دو روز بعد دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت جسمی و درمانی “عباس کیارستمی” گفت: طبق نتیجه پاتولوژی وی که دیروز نهایی شد، بیماری وی زائده بدخیمی نیست و اگر این مرحله را ردکند، جای نگرانی برای وی وجود ندارد.
او اعلام کرد: هیاتی متشکل از دکتر ایرج فاضل، دکتر ظفرقندی و بنده جلسه‌ای طولانی با تیم پزشکی و سپس خانواده کیارستمی داشتیم وشرایط‌شان را به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم. در حال حاضر پزشکی و درمان‌های آن در همه دنیا عوارض زیادی را بر جا می‌گذارد. برای کیارستمی نیز عوارض متعددی پیش آمده بود، اما در حال حاضر وی مقداری از شرایط بحرانی خارج شده‌ است.

انتقال به بخش
چند روز بعد دکتر رضا پایدار پزشک معالج درباره آخرین وضعیت عباس کیارستمی گفت: آقای کیارستمی از آی‌سی‌یو به بخش منتقل شده‌اند و وضعیت بحرانی تقریبا رفع شده است. ایشان غذا خورده‌اند، صحبت می‌کنند و خانواده‌شان در کنار ایشان هستند.
او در پاسخ به این پرسش که عباس کیارستمی تا چه زمانی در بخش بستری خواهد بود، توضیح داد: مراحل درمانی انجام شده است اما باید درمانشان ادامه پیدا کند و درباره این موضوع پزشک معالج ایشان باید تصمیم‌گیری و صحبت کند اما همین که ایشان از آی‌سی‌یو به بخش منتقل شده‌اند یعنی مریض عادی تلقی می‌شوند و ما آنقدر از بابت حالشان مطمئن بوده‌ایم که ایشان را به بخش عمومی منتقل کرده‌ایم.
در پی ابراز رضایت تیم معالج عباس کیارستمی‌ از وضعیت جسمی او و انتقالش به بخش، تعدادی از سینماگران به ملاقات وی رفتند.

بازهم خطاهای پزشکی
با اخبار وزارت بهداشت به نظر می رسد همه چیز به خوبی پیش می رود و جای نگرانی نیست اما گفته های علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، درباره وضعیت کیارستمی ، نشان از چیز دیگری دارد.
او از پیگیری‌‌هایش گفت: « وقتی به آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت وضعیت آقای کیارستمی را گفتم، سریع رفت بیمارستان و پزشکان متخصص را آنجا احضار کرد. خود آقای دکتر هاشمی گفت: اگر آن شب نرفته بودم، آقای کیارستمی تمام بود وضعش (فوت کرده بود). بحمدالله الان وضعش بهتر شده است… .»
شاید این گفته نشان از آن دارد که ممکن بوده اگر وزیر بهداشت به عیادت ایشان نمی رفت کارگردان بزرگ سینمای ایران نیز دچار خطاهای پزشکی می شدند که این روزها اخبار آن کم نیست.
پسر کیارستمی هم در یادداشتی در مورد وضعیت پدرش نوشته است همه می گویند :” مگه نمی‌دونستید که نیمه دوم اسفند نباید می‌رفتید بیمارستان، آخه اون موقع که وقت عمل جراحی نیست. انگار همان‌طور که موسم گل و وقت شکوفه داریم، موسم عمل جراحی هم داریم و یکی دوماهی باید منتظر نشست که داروهای بی‌هوشی رنگ بیندازند و جراحان سر شوق بیایند؛ حالا جراحان ما هم مسئول و حاذق و کاردان. عفونت پس از عمل که در حوزه تخصص جراح نیست. هست؟ نمی دانم. در این چندهفته آن قدر اطلاعات ضد و نقیض شنیده‌ام که پزشک هم بودم چیزی سردر نمی‌آوردم، اما آن‌قدر فهمیده‌ام

با وجود تلاش های وزارت بهداشت در خصوص اعلام عدم وجود خطای پزشکی در مسیر درمان این چهره ی مطرح سینما ، اما مصاحبه ی وزیر ارشاد معادله های مطرح شده از سوی پزشکان و وزارت بهداشت را بهم زد !

همسر عباس کیارستمی علت مرگ عباس کیارستمی دکتر مازیار پارسا دکتر امید ربانی‌ فر دکتر احمد میر خطای پزشکی بیمارستان جم احمد کیارستمی

دکتر امید ربانی‌ فر اطلاعاتی درباره فوت عباس کیارستمی

در صفحه شخصی فیس بوک اش منتشر کرد :
امروز من شرمگینم مانند راننده لودری که خواست مسجد اصفهان را خراب کند و توانست . متاسفانه سیستم پزشکی ایران نتوانست سرشناس ترین شهروند خودش را درمان کند ، هرچه بیشتر تحقیق کردم هرچه بیشتر جستجو کردم بیشتر فهمیدم که قصور از جانب تیم پزشکی بوده و حالا که استاد در خانه دوست آرمیده نتایج همه جستجوهایم را برای شما هم میگویم .

استاد کیارستمی به علت عمل پولیپ روده ( و نه سرطان ) و به توصیه دوستانش و به اعتبار دکتر میر در بیمارستان جم بستری میشود . دکتر میر استاد را نمی شناسن ( و شاید اگر هم می شناختن تاثیر چندانی نداشت ) . به جای اینکه عمل را خودشان انجام دهند عمل را به پسر شان می سپارند . ظاهراً عمل موفقیت آمیز بوده و متخصص جراح و متخصص عفونی ( دکتر پارسا ) در حالیکه بیمار هنوز بستری است برای تعطیلات عید راهی مسافرت نوروزی می شوند . اما عفونت بعد عمل اتفاق می افتد و چون کسی نمی تواند دو پزشک مسئول را پیدا کند خانم حکمت با وزیر تماس می گیرند که استاد دوباره تحت عمل جراحی قرار می گیرند و این بار با شک به عفونت کیسه صفرا ، کیسه صفرا برداشته میشود . حین عمل لوله حالب هم پاره شده و سوند دبل جی برای ایشان تعبیه میشود . استاد از بیمارستان مرخص اما این بار برای برداشتن دبل جی در بیمارستان آراد بستری می شوند و بعد هم با رضایت خانواده به فرانسه اعزام و در آنجا به علت آمبولی ( و نه سرطان ) فوت می کنند . من از طرف شخص خودم بسیار غمگین و شرمسار هستم و امیدوارم ( گرچه واقعاً امیدی ندارم ) وزیر محترم پی گیر ماجرا باشد .

دکتر مازیار پارسا در سال ۱۳۴۶ در شهر تهران متولد شد. در سال ۱۳۶۴ موفق به اخذ دیپلم گردید. تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۶۶ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران آغاز کرد. در سال ۱۳۷۴ فازغ التحصیل شد. در سال ۱۳۸۲ موفق به اخد درجه بورد تخصصی در رشته عفونی از دانشگاه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

دکتر احمد میر

فارغ التحصیل از دانشگاه لوزان سوییس، عضو انجمن جراحان سوئیس،عضو هیئت مدیره جامعه جراحان ایران ، جراح دستگاه گوارش ، متخصص بیماریهای پستان، تیروئید و کیسه صفرا ـ متخصص لاپاروسکوپی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 8 )
  1. حسين می گوید

    حالا که چی!خب عمرش تموم شده بود!حالا هرکی بود،هر کی هرکسی هست برا خودش هست!اونایی که دارید گندش میکنید سنگشو به سینه میزنید حتما یه چی بهتون داره میماسه!بجا اینکه همش فضولی تو مسایلی که بهتون ربطی نداره بکنید و بیکارید؛یکم به زندگیاتون برسید که انقد شکسته خورده نباشید که محبور بشید تو اینترنت باشید!

    1. خودم می گوید

      اینبار شما شکست خواهید خورد دکتر دوزاری مشغول طرح

    2. حاجی می گوید

      این یارو حسین مثل اینکه از دانشگاه کولوکوکو فیلیپین بوده ، ناراحت شده! خخخخخخخخخخخخخخخخ

    3. آیدا می گوید

      راست میگن ایشون که چی؟ خودت هم اگر در اثر خطای پزشکی مردی همین متن رو روی سنگ قبرت می نویسیم

  2. پوریا می گوید

    همین دکتر میر باعث مرگ دایی پدرم شد ، که از بزرگان چالوس بود ، عملی که نیاز نبود و تمامی پزشکا گفتن لازم به در آوردن عقده نیست ، مشکلی ایجاد نمیکنه ، دکتر میر مثلا خواست جبران اون سود میلیاردی که دایی ما بهش رسوند رو انجام بده ، ولی با اشتباه پزشکی دچار مرگ عزیز ما شد ،غده به صورت کامل تراشیده نشد و مقداری باقی موند که همون باعث شد به گیج گاه و مغز بزنه و بزرگ شه ، اینقدر شهامت نداشت که بعد از عمل بگه ، مقداری از غده مونده ، آیا این رسالت پزشکی ، لازم باشه تمامی جزئیات ریز به ریز ارسال میشه ….

  3. اریا علیزاده می گوید

    با سلام .
    دکتر میر یکی از بهترین پزشکان ایران زمین هستن . مرگ اقای کیا رستمی رو بیخودی به ایشون نچسبانید . ایشون تحصیل کرده بهترین دانشگاه سویس هستن . جناب دکتر میر من شخصه به وجود نازنینی مثل شما افتخار میکنم و ارزوی سلامتی برای شما دارم .

  4. sara می گوید

    با سلام
    واقعا که دکتر میر از بهترین پزشک ها هستند. پزشکی در طول همه ی عمر مثل او را نتونستم ببینم ، بفهمم ،بشناسم. دکتری که از جون و دل به همی بیماراش رسیدگی میکنه و اهمیت میده. کسانی مثل مهرجویی چرا باید پشت چنین دکتری اینقدر زود قضاوت کنند. شما ها چطور می تونید اینقدر زود قضاوت کنید و اسم، شهرت، اعتبار ، آبرو حتی سواد پزشکی چون دکتر میر رو به لجن بکشید. چرا ما ها باید به این چرا و پرت ها دامن بزنیم چرا ما ها باید پشت کارگردانی باشیم که الان دیگه مرده ولی پشت دکتری نباشیم که زندس و یک عمر میخواد زندگی کنه و با حرف های قشنگش به همه ی بیماراش امید و امیدواری بده . دکتر میر بدون که ما همیشه پشتت هستیم و خودم کسی که روزی پیشت عمل کرد اولین کسیه که حتی اگه روزی لازم بشه حاظر حتی جونش رو هم برات بده.

  5. من می گوید

    اینم ازجمله فجایع دانشگاه آزاد بیکیفیت وبیسوادپرور.توی رشته هایی که با جون آدمیزاد سرو کار داره نباید به دانشگاه آزاد مجوز پذیرش دانشجو داده بشه