آنچه از حقوق بشر آمریکایی نمی دانید +عکس

1

آمریکا علاوه بر جنایات و قتل عامی که درحق اهالی بومی و سرخپوستان قاره آمریکا داشته، بعد از استقلال از انگلیس هم به قتل و سرکوب مردم آمریکا و ملت‌های دیگر قاره‌های جهان اهتمام و توجه خود را معطوف داشته است، این جنایات آمریکا در حق ملت‌های دیگر بسیار وسیع هستند، از این رو در ذیل تنها به‌صورت فهرست‌وار و بسیار خلاصه به ذکر چند نمونه از این جنایات بسنده می‌کنیم:

تبعیض نژادی پس از استقلال از بریتانیا

پس از جنگ های موسوم به انقلاب آمریکا و استقلال این کشور از انگلیس، رهبران جدید این کشور اقدام به اتخاذ سیاست های نژاد پرستانه در راستای منافع سفیدپوستان کردند، بطور مثال از هرگونه اعطای حق رای یا مشارکت اقتصادی از سوی غیر سفیدپوستان پرهیز می کردند.
تداوم سرکوب‌های داخلی:

سرکوب خونین قیام وتظاهرات کارگران در ایالت شیکاگو درسال ۱۸۸۶میلادی، کشتار ۳۰۰ نفر از سرخپوستان در ایالت داکوتای جنوبی در سال ۱۸۹۰میلادی، سرکوب مجدد اعتصاب کارگران راه آهن در ایالت شیکاگو درسال ۱۹۹۲میلادی، سرکوب شورش سرخپوستان کریک در ایالت اوکلاهاما درسال۱۹۰۱میلادی، حمله به معدنچیان در ایالت ویرجینیای غربی درسال ۱۹۲۰میلادی، سرکوب حزب پلنگان سیاه از سال ۱۹۸۰-۱۹۶۶میلادی وبسیاری ازجنایات وکشتارهای دیگر دربخش های مختلف آمریکا.

جنایات خارجی آمریکا و کشتار نظامی این کشور دربخش های مختلف جهان

فاجعه “هیروشیما” و “ناکازاکی”

انفجار اتمی در دو شهر “هیروشیما” و “ناکازاکی” را شاید بتوان یکی از بزرگ ترین جنایات تاریخی آمریکا قلمداد کرد، جنایتی که به مرگ آنی ۲۲۰ هزار نفر منجر شد.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

صدها هزار نفر دیگر نیز طی سال های پس از آن بر اثر تاثیرات ناشی از آن فاجعه دچار بیماری های حاد گشتند. رخداد فوق درسال ۱۹۴۵ و درپی تسلیم نشدن ژاپن در جنگ دوم جهانی از سوی آمریکا صورت پذیرفت. بمباران اتمی “هیروشیما” و “ناکازاکی” تا به امروز تنها موارد استفاده جنگی از سلاح هسته‌ ای در جهان است.

از آوار و ویرانی های جنگ دوم جهانی، تنها دو کشور آمریکا و شوروی سابق به عنوان قدرت‌ های نو ظهور جهانی سر برآوردند وتوانستند نقش عمده‌ ای در تصمیم‌ گیری های جهانی بعد از این واقعه داشته باشند.

  جنایت های “جنگ دوم جهانی”

آمریکا با حضور و مداخله درجنگ دوم جهانی که به مرگ ۲ میلیون و پانصد هزار نفرمنجر شد، ازعاملین وقوع بسیاری ازکشتارها و قتل عام های این واقعه غمناک محسوب می شود.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

علاوه بر درگیری با نیروهای وابسته به جناح آلمان، نیروهای آمریکایی بارها اقدام به انجام کشتارهای غیر انسانی کرده اند، بطور مثال نیروهای این کشور در سال ۱۹۴۵ تمام آلمانی های به اسارت گرفته شده در داخائو را تیرباران کردند که به مرگ صدها تن انجامید.

کشتار داخائو

نیروهای آمریکایی تمام آلمانی‌های عضو وافن اس اس را که در “داخائو” درسال ۱۹۴۵ به اسارت گرفته بودند در دم تیرباران کردند.

کشتار بیسکاری

نیروهای لشکر۴۵ پیاده نیروی زمینی ارتش آمریکا، ۷۵ اسیر جنگی ایتالیایی را قتل عام کردند.

کشتار شینونه

در اول ژانویه سال ۱۹۴۵ میلادی سربازان آمریکایی بیش از شصت اسیر جنگی آلمانی وافن اس ‌اس را در نزدیکی روستای شینونه دربلژیک قتل عام کردند. مجریان این قتل عام هیچ گاه توسط دولت آمریکا محاکمه نشدند، چون معتقد بودند که هیچ مدرکی اتهامات وارده را ثابت نمی‌ کند.

مداخله در “جنگ دو کره”

اعزام نیروهای آمریکایی درچارچوب نیروهای سازمان ملل متحد به ‌منظور دفاع از بخش جنوبی شبه ‌جزیره کره در مقابل نیروهای کمونیست کره شمالی و چین. دراین جنگ بیش از ۳۶ هزار سرباز آمریکایی کشته شدند.

جنایت و قتل عام در “جنگ ویتنام”

نبرد ویتنام ازسال ۱۹۵۵ میلادی تا سال ۱۹۷۵ میلادی پر تلفات ‌ترین جنگ پس از جنگ دوم جهانى بود. در این جنگ آمریکایی های متجاوز ۵ میلیون و دویست هزار نفر را قتل عام کردند، که ۵ میلیون و یکصد هزار کشته از مردم ویتنام بودند. تعداد بی شماری از شهروندان غیرنظامی جمهوری ویتنام جنوبی توسط سربازان ارتش آمریکا به قتل رسیدند. اکثر قربانیان غیرنظامیان زن و کودک بودند.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

نظامیان آمریکایی قبل از قتل، برخی از قربانیان را مورد تجاوز وشکنجه قرار می دادند وبعد از قطع اعضای بدن ویتنامی ها آنها را می کشتند.
مدارک مستندی درمدت وقوع این تنش درسال های۱۹۵۵تا ۱۹۷۵ میلادی وپس از آن به ثبت رسید که حاکی از تجاوزهای گسترده نیروهای آمریکا قبل از کشتار زنان ویتنامی وقطعه قطعه کردن آنها بوده است.

تاریخ به کارگیری “سلاح شیمیایی” توسط آمریکا

آمریکا طی قرن گذشته بارها از تسلیحات غیرمجاز درجنگ ها و مداخلات نظامی متعدد خود بهره برده است. ارتش آمریکا در جریان تجاوز وجنگ در ویتنام از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ میلادی از عامل نارنجی به عنوان بخشی از برنامه جنگ شیمیایی استفاده کرد.

در این مدت ۱۰ سال نیروهای آمریکایی حدود ۲۰ میلیون بشکه از عامل “نارنجی” را در ویتنام، لائوس وبخش‌هایی از کامبوج استفاده کردند، تا شورشیان نتوانند پشت درختان و گیاهان پناه بگیرند.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

از اثرات عامل شیمیایی می ‌توان به مواردی از قبیل: انواع سرطان‌ها، دیابت نوع ۲، بیماری‌های مادرزادی در کودکان، بیرون زدگی نخاع و بیماری‌های دستگاه تناسلی اشاره کرد.

درطول جنگ میان کره و چین درسال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی نیز دولت آمریکا مسئول انتشار باکتری های کشنده شناخته شد. در جنگ های اخیر نیز این کشور موارد متعددی از استفاده مواد غیر مجاز نظیر فسفرسفید یا اورانیوم ضعیف شده در جنگ افغانستان و یا حمله به عراق ثبت شده است.

استفاده از سلاح های شیمیایی در جریان اشغال عراق نیز صدمات زیادی را به مردم این کشور وارد ساخت. “ایندیپندنت” در مطالعه ای از افزایش چهار برابری ابتلا به انواع سرطان ها در میان بزرگسالان وافزایش ۱۲ برابری ابتلا به سرطان درمیان کودکان عراقی پایین تر از ۱۴ سال خبر داد.

علاوه بر موارد یاد شده، تاریخ گواهی می دهد که متحدین آمریکا نظیر رژیم صهیونیستی وصدام حسین باچراغ سبز واشنگتن اقدام به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در نبرد با اعراب یا درجنگ هشت ساله عراق برضد جمهوری اسلامی ایران کرده اند. از این رو آمریکا عامل اصلی وحامی استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی عراق و پروژه نسل‌ کشی در این کشور بوده است.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

بطور نمونه درحمله گسترده شیمیایی ارتش عراق درسال ۱۹۸۸ میلادی به شهر حلبچه درشمال این کشور دستکم، ۵۰۰۰ نفر در آن واحد کشته شدند. ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا بارها “صدام حسین” را تشویق به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران کرد. به گونه ای که غیر از کشته شدگان حلبچه بالغ بر۲۰ هزار رزمنده ایرانی نیز درنتیجه استنشاق این گاز سمی به شهادت رسیدند. جامعه بین المللی به رهبری آمریکا درقبال چنین کشتارهایی واکنشی نشان ندادند.

حمله به سکوهای نفتی ایران

حمله به سکوهای نفتی ایران، بزرگ ترین عملیات تجاوز دریایی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم است، تجاوزی که طی آن نیروی دریایی ایران و آمریکا وارد درگیری مقطعی شدند.

در این عملیات، گروهی به همراه دو ناوشکن ویک کشتی تدارکاتی آبی- خاکی به سکوی نفتی ساسان (سلمان) هجوم بردند، گروه دیگر هم که یک ناو موشک انداز و دو ناوچه بود به سکوی نفتی سیری حمله کردند. تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در حمله به سکوی نفتی ساسان شروع به جمع ‌آوری مدارک و کارگذاشتن مواد منفجره برای از کار انداخت آن کردند.

در این درگیری ۴۵ نفر از خدمه ناوچه سهند و۱۱ نفر از سرنشینان قایق های توپدار جوشن به شهادت رسیدند، همچنین ۲۲ نفر از خدمه سهند به شدت مجروح گشتند. این تجاوز نظامی در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان جمهوری خواه اتفاق افتاد.

  اشغال “پاناما”

نیروهای آمریکایی در زمان بوش پدر درسال ۱۹۸۹میلادی به بهانه دست داشت رئیس جمهور پاناما درقاچاق مواد مخدر به این کشور حمله کرده وضمن اشغال کشور، رئیس جمهور مخالف غرب را برکنار کرده وکنترل کانال مهم پاناما را به دست گرفتند.

عملیات “طوفان صحرا”

در۱۶ ژانویه سال ۱۹۹۰، عملیات طوفان صحرا با حمله به عراق وبا هدف آزادسازی کویت آغاز شد، این عملیات نظامی آمریکا در ۲۸ فوریه همان سال پایان یافت.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

تجاوز واشغال “افغانستان”

نیروهای آمریکایی درسال۲۰۰۱ میلادی و در راستای آن چه مبارزه با تروریسم نامیده می شد، جهت مقابله با نیروهای “القاعده” مبادرت به اشغال افغانستان کردند. در این تجاوز نظامی و درسال های پس از آن بارها اقدامات خشونت آمیز وغیرانسانی ازسوی نیروهای اشغالگر آمریکایی صورت پذیرفت که حتی صدای رئیس جمهور وقت افغانستان را نیز در آورد.

کرزای رئیس جمهوری وقت افغانستان بمباران مناطق غیرنظامی، ورود به منازل افغان ها وموارد متعددی از تجاوز به شهروندان این کشور را از جمله جنایات آمریکا درسال های اشغال این کشور برشمرد. دراین سال ها صدها هزار شهروند افغان توسط نیروهای وابسته به ناتو و در راستای مبارزه با تروریسم قتل عام شده اند، این درحالی است، که برخی گزارش ها از وجود گفت گوی پنهان میان آمریکا وطالبان حکایت دارد.

بیش از یک میلیون کشته در “تجاوز واشغال عراق”

درمدت تجاوز واشغال عراق ازسوی آمریکا بیش از یک میلیون نفر  مستقیما به دلیل جنگ کشته شدند. این جنگ که حدود ۷ سال به طول انجامید (۲۰ مارس ۲۰۰۳ -۱۹ اوت ۲۰۱۰ میلادی) تلفات فراوانی را به مردم عراق وارد ساخت، درطول مدت جنگ نظامیان آمریکایی از هیچ جنایتی فروگذار نکردند.

برای مثال می توان به جنایت در روستای “یوسفیه” اشاره کرد،جنایتی که در آن نیروهای ارتش آمریکا بعد از تجاور دست جمعی به دختر ۱۴ ساله خانواده عراقی در این روستا واقع در شهر “محمودیه” تمامی اعضای خانواده را قتل عام کردند. ” ۱۲ مارس ۲۰۰۶میلادی ”

دولت آمریکا با استفاده از تسلیحات کشتار جمعی درعراق باعث کشته شدن هزاران نفر شد وهم اکنون بسیاری از مردم عراق از عوارض ناشی از استفاده آمریکایی ها از سلاح های شیمیایی و سلاح حاوی اورانیوم غنی شده در حمله به کشورشان رنج می برند. کارشناسان عراقی بر این باورند تا سه نسل دیگر بعید است که درعراق یک انسان کامل به دنیا بیاید، چرا که اثر اشعه اورانیوم غنی شده که در جنگ های سال های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ میلادی در این کشور برجای گذاشت تا یک قرن باقی می ماند.

به گفته این منابع صدها هزار نفر نیز مجروح شده وبا بیماری های حادی ناشی از استفاده وبه کارگیری بمب های غیرمجاز ازسوی نیروهای اشغالگر ومتجاوز آمریکایی درطول دوران اشغال روبه رو شده اند. آمار فوق درحالی منتشر شده که نیروهای آمریکایی هدف ظاهری خود و دولت واشنگتن را آزادسازی این کشور از دست صدام حسین واعطای دموکراسی به عراقی ها عنوان کرده اند.

رسوایی های ضد حقوق بشری آمریکا در زندان ابوغریب

این زندان ابتدا به خاطر جنایات صدام حسین و رژیم بعث عراق در شکنجه واعدام مخالفان به خصوص شیعیان به شهرت بین ‌المللی رسید.

در سال ۲۰۰۴ میلادی وپس از اشغال عراق توسط آمریکا، با انتشار تصاویری از زندان ابوغریب دربرنامه شصت دقیقه شبکه تلویزیونی “سی ‌بی ‌اس” آمریکا ومقاله‌ ای درمجله آمریکایی “نیویورکر” به قلم سیمور هرش درمورد شکنجه وآزار زندانیان عراقی توسط نظامیان آمریکایی در زندان ابوغریب، این زندان مورد توجه بین ‌المللی وانتقادات فراوانی از وزارت دفاع آمریکا به خصوص وزیر وقت دفاع آمریکا، دونالد رامسفلد قرار گرفت.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

گروه دیده ‌بان حقوق بشر که مقر آن در آمریکا است، می ‌گوید اظهارات سربازان آمریکایی نشان می ‌دهد که زندانیاندر زندان ابوغریب درسال‌ های۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ به طور مرتب با ضرب وجرح شدید، محرومیت از خواب ودیگر انواع سوء رفتار مواجه بوده‌اند. یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، گفته ‌است موضوع تا به حال ۱۲ بار مرورشده وهیچ شاهدی ازتشویق وترویج سوء رفتار در دست نیست.

این درحالی‌ است که “جان سیفتون” تهیه‌ کننده گزارش دیده‌ بان حقوق بشر، ادعاهای دولت آمریکا را در این مورد که شکنجه زندانیان وسوء رفتار با آنان بدون مجوز صورت گرفته وموردی استثنایی بوده‌است، باطل می‌داند. گروه‌های حقوق بشر معتقدند شکنجه در زندان ابوغریب وهمچنین بازداشتگاه‌ هایی درفرودگاه بغداد به نام “اردوگاه ناما” و درنزدیکی فرودگاه موصل و درپایگاهی درنزدیکی القیم درمرزسوریه نیز، حتی پس از افشای ماجرای زندان ابوغریب به صورت امری روزمره در جریان بوده است.

ژنرال “آنتونیو تاگوبا ” مسئول تحقیق درپرونده زندان ابوغریب شکنجه‌ های جنون‌ آمیز و وحشیانه و هولناک طی ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۰۴ ارتش آمریکا را تأیید کرده است. در یادداشتی که درسال۲۰۰۳ به امضای ژنرال سانچز فرمانده کل نیروهای آمریکایی آن زمان مستقر درعراق رسیده بود، مجوز شکنجهٔ زندانیان عراقی درجریان بازجویی با استفاده از روش‌های گوناگون صادر شده‌است. ظاهراً یک ماه پس از صدور این یادداشت، ژنرال سانچز پس از مشورت با مشاوران حقوقی ارتش آن را لغو کرد.

اتحادیه حقوق مدنی آمریکا با استناد به قانون آزادی اطلاعات در آمریکا علی ‌رغم مخالفت وزارت دفاع آمریکا به این یادداشت دست یافت. درنهایت وپس از تحقیقات بسیار، مقامات آمریکایی با اعلام این‌ که یک تحقیق جدید نشان می ‌دهد که شاهدی از عملکرد اشتباه ژنرال سانچز وسه تن از دستیاران ارشد او در دست نیست، وی را از اتهامات وارده تبرئه کردند وبه جای وی نظامیان رده پایین ‌تری یعنی یک سرهنگ وچند سرباز را مقصر دانستند.

رسوایی های ضد حقوق بشری آمریکا در زندان گوانتانامو

بازداشتگاه گوانتانامو پس از اشغال افغانستان درسال۲۰۰۱ میلادی، زیرنظر پایگاه نیروی دریایی آمریکا درخلیج گوانتانامو ایجاد شد وافرادی که متهم به ارتباط با فعالیت ‌های تروریستی درخارج از خاک آمریکا بودند، به این بازداشتگاه انتقال یافتند. درپی حملات تروریستی وانتحاری۱۱ سپتامبرسال۲۰۰۱ درآمریکا و اعلام طرح موسوم به مبارزه جهانی با تروریسم، دولت آمریکا بازداشتگاهی را دراین پایگاه ایجاد کرد، تا کسانی را که در ارتباط با اقدامات تروریستی درنقاط مختلف جهان بازداشت می ‌شوند، در این محل زندانی کند.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو را “جنگجوی دشمن” وهمچنین “دشمنان متخاصم” می ‌نامید. این افراد که دارای تابعیت آمریکایی نیستند درمناطق مختلف جهان دستگیر شده‌اند، تحت عناوینی مانند “اشخاص متخاصم غیرارتشی” به گوانتانامو فرستاده شده‌اند، اوضاع به یک باره به گونه ای پیش رفت، که در یک زمان، بیش از هفتصد تن از آنان در این محل زندانی بودند.

از آنجا که آمریکا این افراد را “نظامی دشمن” نمی ‌داند، آنان از حقوق اسیران جنگی برخوردار نیستند و از آنجا که نه تابعیت آمریکایی دارند و نه درخاک آمریکا دستگیر یا زندانی شده‌ اند، در حوزه قضایی آمریکا قرار ندارند ومشمول حقوق بازداشت شدگان درقوانین آن کشور، مانند ایراد رسمی اتهام، دسترسی به وکیل مدافع درمراحل بازجویی وحق محاکمه سریع وعادلانه نشده‌ اند. ادامه بازداشت این افراد با انتقاداتی از سوی نهادهای حقوق بشری مواجه بوده است.

اصطلاح “نظامی دشمن” اصولاً درسیستم حقوقی آمریکا، به افرادی اطلاق می‌ شد که بدون این که کشورشان با آمریکا رسماً درحال جنگ باشد، به اقدام مسلحانه علیه منافع واشنگتن مبادرت کرده و از این روی، طبق تفسیر قانونی دفتر حقوقی ریاست جمهوری آمریکا، منشور حقوق در آمریکا شامل حال آن افراد نمی‌ گردید.

درتاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹ میلادی، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در دومین روز ورودش به کاخ سفید فرمان تعطیل شدن بازداشتگاه گوانتانامو وهمچنین زندان ‌های مخفی سیا را صادر کرد، اما هنوز هم این زندان ها به صورت کامل تعطیل نشده اند.

حمایت از برخی جنگ افروزی ها

حمایت مستقیم وغیر مستقیم آمریکا از برخی نبردها وجنگ افروزی ها درسطح جهان منجر به کشته ومجروح شدن چندین میلیون نفر درطول مدت یک قرن اخیر شده است. پشتیبانی از صدام حسین در تجاوز هشت ساله عراق برضد جمهوری اسلامی تنها نمونه ای از موارد می باشد.

***

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

مداخلات نظامی محدود آمریکا در سال های پس از جنگ جهانی دوم

اشغال بخش های ازخاک آلمان، ایتالیا، اتریش، ژاپن وکره جنوبی در خلال سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۰ میلادی

استقرار ناوگان هفتم آمریکا درتایوان درسال ۱۹۵۰میلادی

انجام عملیات نظامی درکوبا به بهانه حمایت از شهروندان این کشور درسال۱۹۵۹ تا۱۹۶۰میلادی

ورود تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به تایلند به بهانه مقابله با کمونیسم درسال۱۹۶۲میلادی

درجریان بحران موشکی آمریکا باکوبا درسال ۱۹۶۲میلادی، “جان اف کندی” رئیس ‌جمهور وقت آمریکا فرمان محاصره دریایی کوبا برای جلوگیری از حرکت کشتی‌ های اتحاد جاهیر شوروی سابق به سمت این کشور را صادر کرد.

آمریکا به بهانه حفاظت از جان شهروندان خود در جمهوری دومینیکن درسال۱۹۶۹ میلادی، دستکم ۲۰ هزار نیروی نظامی خود را به این جمهوری گسیل داشت تا از فروافتادن این کشور به دامان کمونیسم جلوگیری کند.

اعزام ناو هواپیمابر “اینترپرایز” آمریکا درسال۱۹۷۱ میلادی به اقیانوس هند با هدف حمایت ازجنگ استقلال بنگلادش

اعزام هواپیماهای نظامی وحمل ‌ونقل آمریکایی درسال ۱۹۷۸ میلادی به زئیر با هدف کمک به نیروهای بلژیکی وفرانسوی مستقر در این کشور

به دستور رئیس جمهوری وقت آمریکا درسال ۱۹۸۰ میلادی عملیاتی نظامی جهت آزاد سازی گروگان های این کشور در خاک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت که با شکست مواجه شد. “حادثه طبس”

اعزام مشاوران نظامی آمریکا درسال۱۹۸۱ میلادی به “السالوادر” جهت آموزش نیروهای این کشور به منظور مقابله با چریک های مخالف دولت
حمله هواپیماهای نظامی آمریکا درسال ۱۹۸۱ میلادی به دو فروند جنگنده نظامی لیبی و سرنگون کردن آنها

دستور “رونالد ریگان” رئیس جمهوری وقت آمریکا درسال ۱۹۸۲میلادی مبنی بر اعزام ۱۲۸۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به لبنان به بهانه حمایت از نیروهای چند ملیتی در این کشور

با هدف جلوگیری از روی کارآمدن حکومت کمونیستی در “گرانادا”، در سال ۱۹۸۳ میلادی دولت آمریکا عملیات کودتا و اشغال این کشور را به مرحله اجرا گذاشت.

در ژوئیه سال ۱۹۸۳میلادی دولت آمریکا آموزش نظامیان “هندوراس” را برای جنگ با دولت “نیکاراگوئه” آغاز کرد، در این مداخله نظامی در ۲۵ مارس سال ۱۹۸۶میلادی، هلیکوپترهای نظامی آمریکا، نظامیان “هندوراسی” را به مرز این کشور با “نیکاراگوئه” منتقل کردند.

حمایت هوایی و زمینی آمریکا درسال ۱۹۸۳ میلادی از دولت “چاد” در جنگ این کشور با نظام “لیبی”

حمایت نظامی آمریکا از جنگنده های “آل سعود” درسال ۱۹۸۴ میلادی در حمله به هواپیماهای ایرانی

در آوریل سال ۱۹۸۶ نیروی هوایی و دریایی آمریکا مراکز نظامی نظام لیبی را در طرابلس پایتخت این کشور بمباران کردند.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

ناو آمریکایی “وینسنس” درسال ۱۹۸۸میلادی، هواپیمای مسافربری ایرباس خط هوایی ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران را با۲۹۰ مسافر و خدمه پرواز سرنگون وهمه سرنشینان این هواپیمای مسافربری به شهادت رسیدند.

دو فروند جنگنده آمریکایی دو فروند هواپیمای نظامی لیبی را درسال ۱۹۸۹ میلادی سرنگون کردند. این حادثه “دومین حادثه خلیج سیدرت” لقب گرفت.

بوش پدر درسال۱۹۹۰ میلادی و درپی حمله عراق به کویت دستور اعزام هزاران سرباز آمریکایی را به عربستان سعودی تحت عنوان حفاظت از این کشور صادر کرد.

برپایی منطقه پرواز ممنوع درشمال خاک عراق درسال۱۹۹۲ میلادی به بهانه حفاظت از کردهای کردستان عراق دربرابر حمله صدام حسین

اعزام بیست هزار نیرو درسال ۱۹۹۳ میلادی به آب های “هائیتی” جهت نظارت بر تحریم های اعمال شده بر این کشور

درسال ۱۹۹۵ میلادی نیروهای ناتو (متشکل از نیروهای آمریکایی) مناطق صرب نشین “بوسنی وهرزگوین” را بمباران کردند.

نیروی هوایی ارتش آمریکا درسال ۱۹۹۸ میلادی مناطقی از خاک عراق را بمباران کرد.

درسال ۱۹۹۸میلادی ارتش آمریکا طی چندین نوبت مبادرت به حمله موشکی به “افغانستان” و “سودان” کرد.

بمباران “صربستان” به منظور حمایت از “کوزوو” توسط نیروهای ناتو درسال ۱۹۹۹ میلادی

نیروهای آمریکایی درسال ۲۰۰۴ میلادی برای سرنگونی رئیس جمهور “هائیتی” به این کشور اعزام شدند.

حمله نیروهای آمریکایی به اسلامگرایان “سومالی” درسال۲۰۰۶ میلادی

تداوم حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک دو کشور “افغانستان” و “پاکستان” درسال های پس از آغاز تجاوز آمریکا به افغاستان درسال۲۰۰۱ میلادی

مشارکت آمریکا درسال۲۰۱۱ میلادی درسرنگونی معمر قذافی دیکتاتور وقت حاکم بر لیبی

***

جنایت های آمریکا در قاره آفریقا طی ۶۰ سال اخیر وخلاصه ای از کارنامه درخشان “آمریکای انسان دوست” درجهان طی جنگ های استعماری درکشورهای مختلف آفریقایی است:

سودان از ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۲:                                                            ۷۵۰     هزار کشته

نیجریه از ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۹:                                                               ۲  میلیون کشته

آنگولا از ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸:                                                             ۷۰۰   هزار کشته

موزامبیک از۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸:                                                        ۱   میلیون کشته

اوگاندا از ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۸:                                                             ۳۰۰  هزار کشته

بروندی ۱۹۷۲:                                                                               ۲۵۰  هزار کشته

بروندی ۱۹۹۳:                                                                              ۲۰۰  هزار کشته

سودان از ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۰:                                                             ۲ میلیون کشته

زئیر/کونگو از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳:                                                 یک میلیون و۷۵۰ هزار کشته وحدود ۵ میلیون نفرجان باخته براثر گرسنگی

روآندا ۱۹۹۴:                                                                               ۸۰۰ هزار کشته و ۴ میلیون آواره

لیبریا از ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۱ :                                                           ۲۵۰ هزار کشته، یک ونیم میلیون بی خانمان و ۳۰۰ هزار کودک یتیم

سومالی از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۲ :                                                       ۳۵۰ هزار جان باخته براثر گرسنگی، یک ونیم میلیون نفر آواره

آنگولا از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴:                                                           ۱۰۰ هزار کشته و ۲ میلیون آواره

***

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

بخشی از اقدامات مداخله جویانه وتجاوزکارانه آمریکا برضد نظام جمهوری اسلامی ایران

کودتای ۲۸ مردادماه ۱۳۲۸

بیل کلینتون و باراک اوباما، دو رییس جمهوری آمریکا به صورت علنی به نقش آمریکا در کودتا اعتراف کرده‌اند. باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تا کنون دو مرتبه به طور صریح به نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که منجر به سقوط دولت ملی دکتر مصدق وتحکیم پایه های قدرت شاه در۲۵ سال بعد از آن شد، اشاره کرده است. او یک بار درسال ۲۰۰۹ و در سخنرانی خود در دانشگاه قاهره به این موضوع اشاره کرده و بار دیگر در سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل متحد در سال در نشست سالانه مجمع عمومی به این موضوع اشاره کرد. او همچنین در کتاب خود به نام ” جسارت امید ” که در سال ۲۰۰۶ و در دوره سناتوری خود نوشته است نیز به کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرده و این اقدام را به عنوان نشانه ای از مداخلات بیش از حد دولت آمریکا در امور داخلی دیگران و ایجاد اتحاد با کشورها به وسیله حمایت از یک دولتمرد مقتدر دانسته است.

حقوق بشر آمریکایی چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا

پیشتر از اوباما “مادلین آلبرایت” وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در دولت “بیل کلینتون” نیز به مساله ۲۸ مرداد و نقش آمریکا در این ماجرا اشاره کرده و به طور تلویحی از ایران عذرخواهی کرده بود.

قراردادن ناسیونالیسم ولیبرالیسم درمقابل اسلام وانقلاب وحمایت مستقیم و بی درنگ آمریکا از لیبرالها وملی گراها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷

قطع روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران پس ازاشغال لانه جاسوسی فروردین ماه سال ۱۳۵۹

تجاوز نظامی به خاک ایران به امید آزاد سازی گروگان های لانه جاسوسی. “واقعه طبس- اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹”

طراحی و سازماندهی “کودتای نوژه” تیرماه سال ۱۳۵۹

تحریک نظام حزب بعث عراق برای آغاز جنگ تحمیلی برضد جمهوری اسلامی ایران درشهریور سال ۱۳۵۹

حمایت سیاسی، حقوقی وتبلیغاتی از نظام بنی صدر درخرداد ماه سال ۱۳۶۰

سکوت دربرابر موج عظیم اعمال تروریستی منافقین وگروه های مارکسیستی علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران۳۰خرداد سال ۱۳۶۰به بعد

حمایت مستقیم از نفت کش های عراق وسایر کشورهای عرب منطقه ازطریق ایجاد اسکورت نظامی برای آنها ازسال۱۳۶۴ تا سال ۱۳۶۷

ورود به جنگ مستقیم برضد ایران به نفع حزب بعث عراق با حمله به سکوهای نفتی ایران درسال ۱۳۶۶

حمله به چند فروند از ناوگان دریایی ایران ومنهدم ساختن نیمی از توان دریایی ایران دراوج جنگ درسال ۱۳۶۶

ممانعت از دست یابی ایران به پیروزی های بزرگ در دوران جنگ تحمیلی ازطریق حمایت مستقیم از نظام حزب بعث عراق وتصویب قطعنامه ۵۹۸ درسال ۱۳۶۶

دخالت مستقیم درجنگ وحمایت ازعراق برای باز پس گیری جزیره “فاو” درفروردین ماه سال ۱۳۶۷

سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران بر فراز خلیج فارس توسط ناو “وینسنس” درتیرماه سال ۱۳۶۷

اعمال سیاست موسوم به “سیاست مهاردوگانه” برضد نظام جمهوری اسلامی  ایران درسال ۱۳۷۲

تحریک دولت امارات متحده عربی برای مطرح ساختن ادعاهای مالکیت جزایر سه گانه ایرانی درخلیج فارس درسال ۱۳۷۲

طراحی قانون موسوم به “قانون داماتو” برضد نظام جمهوری اسلامی ایران، در دو مجلس نمایندگان وسنای این کشور درسال۱۳۷۲

مخالفت شدید با قرارداد تکمیل پروژه نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه درسال ۱۳۷۳

تصویب “طرح بنجامین گیلمن” ولغو قرارداد کونگو با ایران در اسفندماه سال ۱۳۷۳

صدور فرمان اجرایی به وسیله “بیل کلینتون” رئیس جمهوری دمکرات وقت آمریکا، برضد نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش دامنه تحریم ها دراردیبهشت ماه سال ۱۳۷۴

اعمال تحریم شرکت های خارجی سرمایه گذاری درمنابع انرژی در داخل ایران درتیر ماه سال ۱۳۷۵

فشار مستمر بر اتحادیه اروپا و کشور ژاپن برای قطع روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران درسال۱۳۷۵

معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین مانع روند صلح در خاورمیانه پس از کنفرانس های مادرید واسلو به ویژه درسال ۱۳۷۵

بهره برداری گسترده از رای “دادگاه میکونوس” برای تخریب روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران درفروردین ماه سال ۱۳۷۶

تهدید جمهوری اسلامی ایران به اقدام نظامی با مستمسک قراردادن ادعای واهی دست داشتن ایران درانفجار شهر ظهران در عربستان سعودی درسال ۱۳۷۶

تصویب بودجه درکنگره آمریکا برای تلاش به منظور سرنگون کردن نظام جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷

تصویب تاسیس یک رادیوی فارسی زبان برضد جمهوری اسلامی ایران به نام “رادیو آزادی” در کنگره این کشور در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷

تصویب قانون مجازات صادر کنندگان فن آوری های موشکی وهسته ای به جمهوری اسلامی ایران درکنگره آمریکا  درخرداد ماه سال ۱۳۷۷

مخالفت شدید با آزمایش های موشکی ایران به ویژه پس از پرتاب موشک شهاب۳ درتیرماه سال ۱۳۷۷

پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و رسانه‌ای گسترده از اغتشاشات سال ۱۳۸۸٫

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. آرام می گوید

    جنایتکاران پست فطرت امیدوارم هر چه زودتر کشورشون تکه تکه بشه و سرانشون به بدترین شکلی بمیرن