تعرفه های جدید دفاتر (پلیس+۱۰) ابلاغ شد +سند

0

با تصویب کارگروه تنظیم بازار و ابلاغ آن توسط معاون اجرایی رئیس جمهور، از این پس خدمات دفاتر پلیس+۱۰ با تعرفه های جدید ارائه خواهند شد.

به گزارش «مشرق»، تعرفه‌های جدید در حالی از سوی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شده که بر اساس لیست ابلاغی، تعرفه‌ها برای نزدیک به ۲۵ خدمت نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و مراجعان باید از این پس با تعرفه‌های جدید هزینه‌ها را پرداخت کنند.

هزینه صدور گواهینامه هزینه صدور گذرنامه تعرفه های پلیس+10

در این ابلاغیه، حق دریافت هزینه جداگانه برای ارسال مرسوله تحت هر عنوان دیگر ممنوع شده که به نظر می‌رسد این تاکید، «هزینه پست» را نیز شامل می شود.

به عنوان مثال سهم شرکت پست و ناجی پاس به ازای هر مرسوله پستی گذرنامه و مدارک مشمولین با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۴۹ هزار و ۳۹۹ ریال تعیین شده و برای سایر مرسولات پستی هم به ازای هر مرسوله ۵۰ هزار و ۲۵۰ ریال در قالب تعرفه‌های تعیین‌شده دریافت می‌شود.

این البته تنها هزینه ارائه خدمات توسط دفاتر پلیس +۱۰ است و جریمه دیرکرد تمدید گواهینامه یا هزینه‌های دادرسی و دیگر هزینه‌های مرتبط با صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری جداگانه اخذ خواهد شد.

هزینه صدور گواهینامه هزینه صدور گذرنامه تعرفه های پلیس+10

صدور کارت المثنی سوخت نیز شامل موارد بالا خواهد بود و متقاضیان باید هزینه‌های مربوط به شرکت فرآورده‌های نفتی ایران را مطابق مصوبات قانونی پرداخت کنند.
براساس این مصوبه که در جلسه چهاردهم اردیبهشت ماه کارگروه تنظیم بازار به تصویب رسیده است و حدود یک ماه بعد توسط رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان ابلاغ شده، تعرفه صدور گذرنامه ۲۱ هزار تومان و تعرفه تعویض یا صدور گواهینامه المثنی نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
با توجه به تاکید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر اینکه اخذ هرگونه مبلغ اضافی و تحت هر عنوان توسط دفاتر مذکور تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است، اطلاع‌رسانی جدول رسمی این تعرفه‌ها می‌تواند در جلوگیری از بروز تخلفات و دریافت‌های خارج از مصوبه، موثر باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ