بیوگرافی مهدی صفایی (بادیگارد و تشریفات) +عکس خانواده

2

قدشان حداقل ۱۹۰ باید باشد که تا ۲ متر و ۷ سانتی متر هم در تیمشان دارند وزن ها همه بالای ۱۱۰ کیلوگرم، ظاهرشان با کت و شلوارهای مشکی، عینک دودی و هیکل‌های ورزشکاری قابل شناسایی است، می گویند «بادیگارد» نیستند.

شاید بارها در کنسرت ها و جشنواره ها مردان آهنین سیاهپوشی را دیده باشید که یا بازیگران و خواننده ها را همراهی می کنند یا حفظ امنیت محل برپایی مراسم را تضمین. اما این افراد چه کسانی هستند و وابسته به کجا؟ بادیگارد هستند یا یک تیم تشریفات؟

مهدی صفایی که مدیریت این تیم ۲۰۰ نفره را به عهده دارد قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ و دارنده مدال جسورترین مبارز در مسابقات آخرین قهرمانان قرن بیستم است. با اینکه حدود ۶ سال از زمان شکل گیری تیم مراقبتی که برای نخستین بار در کشور مجوز آن را گرفته و کار می کند، گلذشته است اما معتقد است که هنوز مردم آنها را نمی شناسند و با بادیگاردهایی که در فیلمها می بینند اشتباه می گیرند.

همسر مهدی صفایی مهمان دورهمی امشب مردان سیاه پوش گروه تشریفاتی و مراقبتی کانسپت بیوگرافی مهدی صفایی بادیگارد خصوصی اینستاگرام مهدی صفایی instagram safaeimehdi

جزئیات بیشتر درباره این تیم ورزشی – مراقبتی را در گفت وگو با مهدی صفایی می توانید بخوانید:

فارس: اولین سوالی که شاید در ذهن هر کسی در مواجهه با شما به عنوان مدیر یک تیم مراقبتی که گاهی هم با عنوان «بادیگارد» تلفیق می شود، مطرح شود این است که اصلاً این مجموعه ۲۰۰ نفری از مردان قوی هیکل متحد الشکل چطور ایجاد شده است؟

صفایی: من بعد از اینکه قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ دانمارک در سال ۱۹۹۹ شدم در دوره ای آموزش تیم پلیس امارات را به عهده گرفتم و نحوه مواجهه با درگیری های خیابانی را آموزش می دادم. بعد از آن فکر کردم که در کشور خودمان ما ورزشکاران بسیاری داریم که از توان بدنی و فکر آنها به خوبی می توانیم استفاده کنیم. برای همین به فکر طی کردن مراحل برای گرفتن مجوز یک تیم مراقبت در کشور افتادم و بعد از دریافت مجوزها از نهادهای مختلف، یک تیم ورزشکار قابل اعتماد و با اخلاق را جمع کردم و تمرینات سخت مواجهه با درگیری ها را با آنها کار کردم و شیوه های مراقبت از افراد را آموزش دیدند.

فارس: تا الآن جدی ترین حضور نیروهای تیم شما برای حفظ آرامش محیطی در چه مراسم رسمی بوده است؟

صفایی: موارد بسیاری بوده است مثلاً مراسم افتتاحیه ها و اختتامیه های فیلم فجر، جشن‌ چند سال پیش خانه سینما، کنسرت های موسیقی و… جالب است بدانید که سال ۸۶ یا ۸۷ بود که برای جشن خانه سینما ۴۰ نفر از افراد گروه ما را برای حفظ آرامش مراسم خواستند آنها ۶ هزار نفر میهمان برای مراسم دعوت کرده بودند که با یک اشتباه در چاپ شدن بلیت های اضافی ۶ هزار نفر دیگر هم بدون هماهنگی و کاملاً غیرمنتظره به مراسم آمدند تصور کنید مراسمی که برای ۶ هزار نفر تدارک دیده شده بود با ۱۲ هزار نفر روبرو شد که به اذعان خود برپا کنندگان این مراسم، اگر بچه های تیم ما آنجا را مدیریت نمی کردند حتماً اتفاقات ناگواری رخ می داد، کفایت می کرد که کسی اعتراض شدیدی می کرد و مابقی هم به دنبال آن.

همسر مهدی صفایی مهمان دورهمی امشب مردان سیاه پوش گروه تشریفاتی و مراقبتی کانسپت بیوگرافی مهدی صفایی بادیگارد خصوصی اینستاگرام مهدی صفایی

فارس: اعضای تیم ۲۰۰ نفره خودتان را چطور انتخاب کردید؟ قرار نیست تعداد آنها افزایش پیدا کند؟

صفایی: همه افراد تیم، انتخاب شده هستند شاید چند نفری باشند که خودشان به ما مراجعه کرده باشند که شرایط گزینش آنها سخت تر بوده است. ما چون خودمان ورزشکار هستیم و با اکثر باشگاه های ورزشی ارتباط داریم به دنبال کسانی می گردیم که در کنار ورزش، اخلاق مدار باشند یعنی از قدرت بدنی خودشان برای دعوا و حاشیه سازی استفاده نکنند، در کنار فیزیک بدنی خوب، هوش بالا و نگاه های تیز داشته باشند. فعلاً تعداد همکاران ما ۲۰۰ نفر است که قرار است انشاءالله در شهرستان ها هم این تیم را گسترش بدهیم.

فارس: چرا همه آنها باید قدهای بلند و هیکل ورزشکاری داشته باشند؟

صفایی: افراد تیم ما حداقل قدشان ۱۹۰ سانتی متر است. نباید فراموش کنیم که در بحث مراقبت از افراد، ۵۰ درصد بازی را قد و هیکل می برد. یعنی هیچ وقت قرار نیست بچه های ما وارد دعوا و درگیری شوند اینها قرارشان پیشگیری از وقوع درگیری است پس وقتی ظاهری درشت و قوی داشته باشند ناخودآگاه، ترسی را ایجاد می کنند که کسی اگر قصد خرابکاری در یک جمعی را هم داشته باشد با دیدن اینها به خودش این جرأت را نمی دهد. خود فیزیک بدنی یک شوک ابتدایی می آورد.

فارس: این کت و شلوارهای یک دست مشکی و عینک دودی چه جریانی دارد؟

صفایی: تیم های مراقبت در تمام دنیا باید کت و شلوار داشته باشند که مشخص نباشد زیر کت و شلوار چه چیزی وجود دارد سلاح یا گاز اشک آور و… هست یا نیست؟ این هم باز خودش برای طرف مقابل، یک بازدارندگی ایجاد می کند. عینک دودی هم برای این است که جهتی که چشم نگاه می کند مشخص نباشد.

فارس: پوشیدن این کت و شلوارها جلوی عکس العمل سریع آنها را نمی گیرد؟

صفایی: نه، چون در تمریناتی که انجام می دهند در مراحل آخر، با کت و شلواری که به تن می کنند تمرین انجام می دهند بنابر این هیچ تأثیری روی کارشان ندارد.

فارس: افراد تیم شما اسلحه یا وسیله دیگری همراه خودشان دارند؟

صفایی: به هیچ وجه. آنها دست خالی هستند. اصلاً هیچ نوع سلاح گرم یا سردی را با خودشان حمل نمی کنند. اتفاقاً دوره هایی که ما برای آنها می گذاریم برای همین است که بدون هیچ نوع اسلحه ای بتوانند از یک فرد یا یک مجموعه مراقبت کنند. آنها حق هیچ نوع درگیری ندارند فقط تهدیدها را شناسایی و پیشگیری از وقوع اتفاق و درگیری می کنند.

فارس: می شود این موضوع را با یک مثال ساده توضیح بدهید یعنی چطور یک اتفاق را پیش بینی می کنند؟

صفایی: فرض کنید یک نفر قرار است پول نقد بسیاری را از بانک تحویل بگیرد یکی از بچه های ما را هم برای مثلاً ۲ ساعت به کار می گیرد. از نظر علمی قانونی وجود دارد که کسی که استرس پیدا می کند در بدنش آدرنالین زیادی ترشح می شود و این باعث سنگین شدن و کشیده شدن پاها هنگام راه رفتن می شود کسی که ۱۰۰۰ بار دزدی کرده باشد برای هزار و یکمین بار باز هم دچار استرس می شود و ناخودآگاه چنین علامت هایی در او ظاهر می شود، گروه ما چون این آموزش ها را دیده است به راحتی این شرایط را متوجه می شود و اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهد و هیچ اتفاق هم رخ نمی دهد.

همسر مهدی صفایی مهمان دورهمی امشب مردان سیاه پوش گروه تشریفاتی و مراقبتی کانسپت بیوگرافی مهدی صفایی بادیگارد خصوصی اینستاگرام مهدی صفایی

فارس: با این تعاریفی که از کارتان کردید فرق شما با بادیگاردها چیست؟

صفایی: بادیگاردها محافظ هستند و کارشان حفاظت است و دوره های سخت و پیچیده ای را می بینند که یکی از آنها تیراندازی حرفه ای است که این در کاری که تیم ما انجام می دهند اصلاً وجود ندارد ما یک گروه تشریفاتی – مراقبتی هستیم. ما کارمان پیشگیری از بعضی اتفاقات و درگیری های اجتماعی است. کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای جهان واقعاً کشوری امن است برای همین افراد به سراغ بادیگارد نمی روند.

فارس: بازیگرها و خواننده ها از نیروهای شما برای تشریفات از افراد تیم شما استفاده می کنند؟

صفایی: بله، عموماً استفاده می شود چون وقتی یک خواننده یا یک بازیگر مثلاً برای یک کنسرت وارد یک سالن می خواهد بشود یک دفعه حجم زیادی از افراد نه به این نیت که به او آسیب بزنند بلکه از روی دوست داشتن به سمت او می آیند که در نهایت ممکن است آسیبی هم به طرف، وارد شود برای همین حضور همکاران ما در این شرایط ، نقش بازدارنده دارد.

فارس: اوضاع درآمدشان چطور است؟ تمام وقت در تیم هستند یا در کنار کارهای خودشان با شما هم کار می کنند؟

صفایی: نحوه همکاری، هم تمام وقت هست هم نیمه وقت. بیشتر بچه ها خودشان مربی هستند و با ما هم کار می کنند. سنشان بین ۲۳ تا ۴۰ سال است. از نظر درآمد، بستگی به نوع قراردادها در برنامه ها و پروژه های مختلف دارد اما هر نفر برای ۲ ساعت مأموریت، حداقل ۱۰۰ هزار تومان می گیرد.

فارس: در کشور تیم هایی که مشابه کار شما را انجام بدهند وجود دارند؟ کارتان تداخلی با اقدامات نیروهای امنیتی ندارد؟

صفایی: ما تنها گروه دارای مجوزی هستیم که این اقدامات پیشگیرانه و به نوعی تشریفاتی را در کشور انجام می دهیم. اتفاقاً کار ما نه تنها تداخلی با اقدامات نیروهای امنیتی ندارد بلکه کمک کننده و پیشگیرانه است. باز هم تأکید می کنم که ما بادیگارد نیستیم ما فقط تیم مراقبت و تشریفاتیم.

همسر مهدی صفایی مهمان دورهمی امشب مردان سیاه پوش گروه تشریفاتی و مراقبتی کانسپت بیوگرافی مهدی صفایی بادیگارد خصوصی اینستاگرام مهدی صفایی

مهدی صفایی Mehdi Safaei

او به دلیل کسب افتخارات و دستاوردهایی همچون ، جوانترین مربی تیم ملی کیک بوکسینگ ۱۹۹۷ مسابقات ایتالیا ، قهرمان جهانی کیک بوکسینگ ۱۹۹۹ دانمارک ، مربی تخصصی پلیس امارات ، عضو هیئت رئیسه انجمن جوجیتسو جمهوری اسلامی ایران ، عضو هیئت رئیسه جودو تهران ، عضو هیئت رئیسه انجمن کمانگیری روی اسب جمهوری اسلامی ایران ، عضو شورای مرکزی و دبیر کارگروه ورزش کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران ، مربی بدنسازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ، سفیر صلح جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ کل کشور، رئیس خانه های ورزشی هلال احمر، رئیس کمیته همگانی فدراسیون ورزش های رزمی، عضو شورای سیاست گذاری فدراسیون ورزش های رزمی، دارنده ی معتبرترین گواهینامه ی حفاظت و بادیگارد از آکسفورد، تنها و پرسابقه ترین مدیر در تشریفات ، امنیت و حفاظت محسوب می شود .

مهدی صفایی با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت :

همسر مهدی صفایی مهمان دورهمی امشب مردان سیاه پوش گروه تشریفاتی و مراقبتی کانسپت بیوگرافی مهدی صفایی بادیگارد خصوصی اینستاگرام مهدی صفایی

خدا گفت: زمین سرد است
چه کسی میتواند زمین را گرم کند؟
زن گفت: من میتوانم، خدا شعله به او داد
زن شعله را در قلبش گذاشت، قلبش آتش گرفت
خداوند لبخند زد، زن پر از نور شد، زن زیبا شد
خدا گفت: زن شعله را خرج کن
زن عاشق شد، زن مادر شد، زن مهر شد، زن ماه شد…. خدا گفت: اگر زن نبود زمین من همیشه سرد بود…
روز مادر و زن مباااارک????

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. لاا می گوید

    ایران و خانواده و تیراختور

  2. ابوالفضل می گوید

    تا پول نداشته باشی تو گروه کانسبت به هیجا نمیرسی بیشتر اعضای این گروه بدنساز هستن حتی تا حالا رزمی کار نکرده اند ولی فقط هیکل گنده دارن که اصلا به درد یک بادیگارخوب نمیخوره