صدور کیفرخواست برای نازنین زاغری، هما هودفر ،سیامک نمازی و نزار زکا

0

دادستان عمومی تهران با اشاره به مهم‌ترین پرونده‌های دو هفته اخیر دادسرای تهران که با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است، پرونده‌های اتهامی متهمان نازنین زاغری، هما هودفر، نزار زکا، سیامک نمازی و پرونده‌های هفت نفر از متهمان جریانات سال ۸۸ را از جمله‌ این پرونده‌ها دانست.

عباس جعفری دولت‌آبادی در نشستی با معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران ضمن تشکر از اقدام به موقع و قاطع دستگاه‌های اطلاعاتی در دستگیری اعضای داعش که قصد بمب‌گذاری و اقدامات تروریستی در برخی نقاط را داشتند، گفت: «در حال حاضر پرونده تعدادی از این متهمان، در دادسرای تهران تحت رسیدگی است.»

وی با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی، از آن به عنوان سونامی یاد و اظهار کرد: «در این زمینه باید برکناری مدیران متخلف، استرداد وجوه دریافتی و مجازات مسؤولان متخلف به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد.»

دادستان تهران افزود: «از مراجع و مسؤولان نظارتی می‌خواهیم نسبت به اعلام جرایم صورت گرفته در این زمینه به دادستانی تهران اقدام نمایند تا متعاقباً اقدام لازم در جهت پیگرد کیفری افرادی که از طریق نامشروع، مبادرت به تحصیل مال نموده‌اند، صورت گیرد.»

دادستان عمومی تهران هم‌چنین به مهم‌ترین پرونده‌های دو هفته اخیر دادسرای تهران که با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است، اشاره کرد و پرونده‌های اتهامی متهمان نازنین زاغری (دارای تابعیت ایرانی، انگلیسی)، هما هودفر (دارای تابعیت ایرانی، کانادایی)، نزار زکا (دارای تابعیت لبنانی)، سیامک نمازی و پرونده‌های هفت نفر از متهمان جریانات سال ۸۸ را از جمله‌ این پرونده‌ها دانست و هم‌چنین اظهار کرد: «در این مدت پرونده راجع به بانک دی که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از آن یاد شده، به دادسرای کارکنان دولت ارجاع گردیده است.»

جرم نازنین زاغری جرم سیامک نمازی جاسوسان آمریکا جاسوس انگلیسی بیوگرافی هما هودفر بیوگرافی نازنین زاغری بیوگرافی سیامک نمازی Nazanin Zaghari

نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی ساکن بریتانیا، ۱۵ فروردین امسال به همراه فرزندش راهی بریتانیا بود که در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد.

هما هودفر، استاد بازنشسته ۶۵ ساله شهروند ایرانی-کانادایی ساکن کانادا نیز در سفری به ایران در ۱۷ خردادماه بازداشت شد.

سیامک نمازی، دیگر ایرانی مقیم خارج از کشور است که در سفر به ایران بازداشت شد.

نزار زکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا که در زمینه اینترنت فعالیت می‌کند، دیگر متهمی است که کیفر خواست وی صادر شده است. زاکا سپتامبر گذشته در ایران دستگیر شد.

جعفری دولت آبادی درباره هویت هفت متهم وقایع ۸۸ توضیحی نداده است.

دادستان تهران هم‌چنین از بازداشت تعداد بیست نفر از افرادی که مرتکب جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی شده و تشکیل پرونده کیفری برای آنان خبر داد.

چند روزی است برخی رسانه های معاند درحال پوشش وسیع اخبار دستگیری فردی ایرانی- بریتانیایی به نام «نازنین زاغری رتکلیف» در فرودگاه امام خمینی (ره) هستند و با تیتر های درشت وضعیت وی را در بازداشتگاه های ایران وخیم گزارش می کنند .

نازنین زاغری که در ۱۵ فروردین به هنگام خروج از کشور به مقصد انگلستان دستگیر شده است، از حدود ۴ سال پیش تا به حال با بنیاد تامسون رویترز همکاری داشته است و مدیریت چندین پروژه آموزشی این بنیاد را در کشورهایی چون لبنان ، گرجستان ، اردن ، مراکش، برمه و برخی از کشورهای آفریقایی برعهده داشته است .

بنیاد تامسون رویترز ، شرکت چندملیتی است که با هدف ترویج دموکرسی به سبک غربی تاسیس و در زمینه رسانه های گروهی و آموزش خبرنگاری مشغول به فعالیت می باشد و از مهمترین شرکت های وابسته به آن می توان به خبرگزاری رویترز اشاره کرد .

زاغری خود را اینگونه در سایت این بنیاد معرفی می کند: در چند سال گذشته من در کشورهای مختلفی چون لبنان، مراکش و گرجستان برنامه های آموزشی برگزار کرده ام، من با روزنامه نگاران، نمایندگان مجلس و نمایندگان پارلمانی زیای آشنا شدم و در مورد نحوه پوشش اخبار مجلس و بهبود مهارت های خبرنگاران و چگونگی ارسال پیام های آنان صحبت کرده ام.

فضاسازی های رسانه های معاند علیه دستگاه قضایی ایران به انتشار چند خبر ختم نشده است و این جریان رسانه ای سعی دارد با جمع آوری امضای از شهروندان بریتانیایی ، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا را نسبت به این حساس و زمینه های ورود دولت انگلستان به این پرونده را باز نمایند و در روال قانونی این پرونده امنیتی اخلال ایجاد کنند.

علاوه بر شبکه های فارسی زبانی چون بی بی سی فارسی و رادیو فردا، عناصر ضدانقلابی چون مسیح علی نژاد خبرنگار فراری و مدیر صفحه آزادی های یواشکی و همچنین رویا برومند مدیر بنیاد برومند که در سیاه نمایی و پرونده سازی حقوق بشری علیه ایران فعالیت دارد ، سعی دارند در این عرصه نقش آفرینی کنند و با فرافکنی ، علت دستگیری زاغری را موضوعات کم اهمیتی چون عدم رعایت حجاب در خارج از کشور و یا محدودیت های زنان در ایران معرفی نمایند!!

علی رغم شانتاژ رسانه ای که توسط جریانات ضدانقلاب در مورد دستگیری این خانم به راه افتاده است ولی به نظر نمی رسد فردی با این توضیحات و رزومه کاری به دلایل واهی همچون تابعیت دوگانه و یا عدم رعایت حجاب یا حتی سفرش به بم در زمان زلزله (۱۳۸۲) دستگیر شده باشد ، چرا که اگر بنا بود به چنین دلایلی دستگیر شود باید در ۴ سفر قبلی خود که طی دوسال گذشته صورت گرفته است این اتفاق صورت می پذیرفت نه حالا که مدت ها از آن موضوع می گذرد .

جرم نازنین زاغری جرم سیامک نمازی جاسوسان آمریکا جاسوس انگلیسی بیوگرافی هما هودفر بیوگرافی نازنین زاغری بیوگرافی سیامک نمازی Nazanin Zaghari

طبق گفته های ریچارد رتکلیف، همسر بریتانیایی نازنین زاغری : همسرش چندین بار برای دیدن خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود و پیش از این هیچ مشکلی برایش پیش نیامده بود است.

هیاهو و فضاسازی های رسانه های بیگانه برای متهمان امنیتی دارای تابعیت دوگانه، مسبوق به سابقه نیز بوده است که از جمله می توان به دستگیری جیسون رضائیان خبرنگار ایرانی-آمریکایی واشنگتون پست به جرم جاسوسی اشاره کرد و برای آزادی نازنین زاغری هم در حال طی کردن همین مسیر هستند. به عنوان نمونه همانند پروژه جیسون رضائیان قصد دارند این پرونده امنیتی را با مسائل عاطفی و احساسی همچون “داشتن دختر ۲۲ ماه و عدم ملاقات فرزندش” پیوند زنند تا شاید اینگونه بتوانند افراد بیشتری را همراه خود کنند.

جرم نازنین زاغری جرم سیامک نمازی جاسوسان آمریکا جاسوس انگلیسی بیوگرافی هما هودفر بیوگرافی نازنین زاغری بیوگرافی سیامک نمازی Nazanin Zaghari

به هر حال باید منتظر ماند و دید که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان چه زمانی جزئیات و حقایق این پرونده را افشا خواهند کرد  اما طبق اطلاعات و پیشینه این فرد و همچنین همزمانی سفر وی به ایران با دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ، میتوان پیش بینی کرد که سفر این عناصر و کارمندان بنیاد تامسون رویترز به ایران بی دلیل و اتفاقی نبوده و دارای اهداف پشت پرده بوده است هر چند که بنیاد تامسون رویترز طی بیانیه ای عنوان کرد که در موضوع ایران هیج برنامه ای نداشته اند.

ریچارد رتکلیف همسر زاغری طی مصاحبه ای با یکی از رسانه های معاند در این باره می‌گوید: نازنین زاغری به عنوان مدیر پروژه برای «بنیاد تامسون رویترز» کار می‌کرد. بنیاد تامسون رویترز به توسعه رسانه در سراسر جهان کمک می‌کند. اگرچه یکی از پروژه‌های زاغری مرتبط با ایران بوده اما او در طی شش سال گذشته هیچ پروژه‌ای در زمینه ایران انجام نداده است.

جرم نازنین زاغری جرم سیامک نمازی جاسوسان آمریکا جاسوس انگلیسی بیوگرافی هما هودفر بیوگرافی نازنین زاغری بیوگرافی سیامک نمازی Nazanin Zaghari
لازم بذکر است یکی از شیوه های معمول سرویس های امنیتی غربی ها جهت نفوذ و تغییر نگرش در تصمیم گیری های سیاست مداران در کشورهای هدف ، استفاده از پوشش خبرنگاران همان کشور یا استفاده از خبرنگارانی که دارای تابعیت دوگانه (کشور هدف و یکی از کشورهای غربی) می باشد و از آنها به عنوان یکی از بازوهای مهم در جنگ نرم استفاده می‌کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ