۲ تا ۴ گرم صمغ عربی یا ۵/۰ تا ۲ گرم پوست گیاه شاه بلوط یا ۲ تا ۴ گرم برگ مورد را که قبلاً کوبیده شده در یک لیوان آب جوش ریخته نیم ساعت بگذارید دم بکشد، سپس صاف کرده، روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

۳ تا ۶ گرم تمام گیاه آژوکا یا ۲ تا ۴ گرم برگ یا ریشه یا دانه گیاه گزنه یا ۲ تا ۴ گرم تمام گیاه علف نقره ای را که قبلاً کوبیده شده در یک لیوان آب جوش ریخته نیم ساعت بگذارید دم بکشد، سپس صاف کرده، روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.(داروی ضد خونریزی های اعضای داخلی بدن)

۲ تا ۴ گرم ریشه انجبار را که قبلاً کوبیده شده در یک لیوان آب جوش ریخته نیم ساعت بگذارید دم بکشد، سپس صاف کرده، روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.(داروی ضد خونریزی تمام اعضای بدن به ویژه ضد خونریزی سینه و ریه)

جهت جلوگیری از خونریزی بینی گل خشک شده درخت چنار را به صورت پودر تهیه کرده و در بینی بریزید.

جوشانده پوست و گل انار به علت داشتن تانن قابض است، لذا در خونریزی های شدید مصرف می شود.

خوردن ازگیل خام خصوصاً به صورت نارس که تانن بیشتری دارد، در معالجه خونریزی های داخلی مانند بواسیر، خونریزی رحمی و… اثر شفابخش دارد.
اگر گرد سوخته کرک به یا گرد سوخته پوست موز را بر روی زخم قرار دهید، خونریزی زخم و بریدگی ها را بند می آورد.

به دلیل وجود ویتامین C زیاد و مواد قابض در لیموترش و در نتیجه انقباض رگ های مویی، خونریزی های داخلی و خارجی را متوقف می سازد، به خصوص برای جلوگیری از خونریزی لثه و التهاب لثه مفید است.

فلفل کاین درمان خانگی بند آوردن خونریزی بینی بند آوردن خون دندان بند آوردن خون
برای درمان خونریزی بینی می توانید یک تکه پنبه را در آب لیمو بخیسانید و در سوراخ های بینی بگذارید.

میوه گریپ فروت به سبب داشتن ویتامین C فراوان باعثکاهش درد و التیام زخم ها و خونریزی ناحیه لثه شده و برای سلامت دهان و دندان مفید است.
کوبیده شکوفه زردآلو را می توان به عنوان مرهمی برای قطع خونریزی زخم های خارجی استفاده کرد.

برای بند آمدن خونریزی، سرکه انگور را در محل بمالید.

برای قطع خونریزی که پس از کشیدن دندان اتفاق می افتد، سرکه انگور و نمک را مخلوط نموده، در دهان نگه دارید، این عمل را چند بار تکرار نمایید.

اسفناج به خاطر غنی بودن از آهن، ویتامین C و فسفات و کلروفیل برای عمل خونسازی و تهیه گلبول های قرمز خون بسیار مفید بوده، لذا برای مبتلایان به کم خونی و کسانی که بر اثر حادثه ای خون زیادی از آنها رفته است، اثر بسیار شفابخش دارد.

پودر سیب زمینی می تواند خون را منعقد کرده و بریدگی کوچک را ببندد.

خوردن آب هویج اگر با سیر مخلوط شده باشد، سموم بدن را دفع کرده و خون را پاک می کند. همچنین خوردن هویج از رقیق شدن خون جلوگیری می کند و ضد خونریزی می باشد.

کدو حلوایی برای بند آوردن خونریزی ها و جوش خوردن زخم ها اثر معجزه آسا و بسیار سریع دارد، به طوری که فوراً خونریزی را بند آورده و دو لبه زخم را به هم می چسباند و سوزش و ناراحتی زخم را خیلی زود تسکین می دهد. برای این منظور باید پوست کدو حلوایی یا کدوی سبز را سوزانده و به صورت گرد بر روی محل خونریزی بریزید.

برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره مخلوط آب تره با سرکه طبیعی را در بینی بچکانید تا خونریزی بند آید.

مزه مزه عرق شاتره برای التیام زخم های دهان، زبان، استحکام لثه ها و جلوگیری از خونریزی آنها مفید است.

ترخون ضداسکوربوت بوده و از خونریزی لثه ها جلوگیری می کند.

جویدن گشنیز، لثه ها را محکم و نیرومند کرده و خونریزی لثه را بند می آورد.

چنانچه گرد تخم گشنیز را به روی زخم قرار داده و کمی فشار دهید، خونریزی آن را بند می آورد.

برای رفع خونریزی و بند آمدن سریع خون، آب نعناع را گرفته با سرکه مخلوط نموده و در محل خونریزی بمالید.

مالیدن شیرابه خرفه بر روی لثه، تورم و خونریزی آن را درمان می کند.

خوردن گیاه خرفه خونریزی را در سطح بافت ها کاهش می دهد.

خوردنِ آب خرفه با لعاب اسفرزه و شکر در درمان مشاهده خون در ادرار موثر است.

خوردن خرفه سرفه های مزمن را که همراه با اخلاط خونی باشد، معالجه می کند.

خوردن خرفه از خونریزی معده و ریه جلوگیری می نماید.

سبزی ترشک حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C می باشد، به همین دلیل در معالجه خونریزی و بیماری های لثه بسیار موثر است.

برای جلوگیری از خونریزی، خوردن پرتقال، آلو، چغندر، شلغم، کرفس، هویج، شاهی، جوشانده دانه کنگر، ریواس و چای سبز توصیه می شود.

نوشیدن جوشانده گیاه گزنه قابض بوده و در کاهش و بند آمدن خونریزی ها بسیار موثر است. برای این منظور سی گرم برگ و ساقه گزنه خشک را در نیم لیتر آب سرد ریخته و روی حرارت پنج دقیقه بجوشانید، سپس آن را از روی آتش برداشته و ده دقیقه بگذارید دم بکشد. هر روز سه یا چهار فنجان از آن را بنوشید تا مشکل تان به طور کامل رفع شود.

تذکر

ظاهراً سیر تاثیری بر متابولیسم داروها ندارد، اما بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین استفاده می کنند، باید در مصرف سیر احتیاط کنند چرا که سیر زمان خونریزی را طولانی تر می کند.

چنانچه دچار خونریزی هستید، باید از مصرف پیاز خودداری کنید، زیرا پیاز خونریزی را تشدید می کند.

ویتامین K موجود در چای سبز می تواند بر ضد اثرات وارفارین(داروی ضد انعقاد) عمل نموده و باعثخنثی شدن اثر آن گردد. بنابراین افرادی که چای سبز و وارفارین مصرف می نمایند باید خون خود را مرتباً چک کنند تا اثر دارو کم نشده باشد.