تعدیل مثبت سود “خفناور” با رشد نرخ فروش

0
قیمت فروش محصولات تولیدی شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور طی سال گذشته با توافق شرکت های خریدار یعنی ساپکو و مگاموتور، حدود ۱۰ درصد رشد یافته که همزمانی این امر با افزایش نرخ ارز را می توان به عنوان عوامل اصلی و مؤثر در عملکرد مناسب “خفناور” و پوشش ۱۳۰ درصدی سود برآوردی سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۱ برشمرد.

مدیر عامل شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: رشد نرخ ارز و تحریم های اعمالی بر کشور و به تبع آن موانع به وجود آمده در روند تأمین قطعات و لوازم مورد نیاز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور از منابع خارجی، موجب شد تا شرکت های مذکور به سمت تأمین داخلی قطعات مورد نیاز تولید خود روی آورند. از این رو طی سال گذشته تقاضا برای محصولات تولیدی “خفناور” با استقبال همراه شد.

علی اصغر رضایی پیرامون روند تولید و فروش قطعات تولیدی طی سال گذشته ابراز داشت: طی سال اخیر تولید قطعات با افت همراه بوده، چراکه در پی مشکلات به وجود آمده میان شورای رقابت و شرکت های خودروساز در خصوص افزایش قیمت خودرو، تولید شرکت های بزرگ خودروساز و به تبع آن تولید محصولات “خفناور” روند کاهشی را در پیش گرفت.

وی افزود: اما در مقابل شرکت با آغاز تولید سه محصول جدید و بازاریابی های انجام شده قطعات تولیدی “خفناور” برای سال جاری، روند صعودی ۲۳ درصدی تولید را برآورد کرده است.

این مقام مسئول پیرامون نرخ فروش محصولات برای سال مالی جاری اظهار داشت: نرخ فروش در بودجه سال ۹۲ “خفناور” براساس قیمت های سال ۹۱ در نظر گرفته شده، البته در صورت رشد قیمت فروش قطعات تولیدی شرکت، احتمال رشد سودآوری هر سهم برای سال مالی جاری، دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور در ارتباط با پروژه ایجاد یک واحد تولیدی جدید نیز عنوان کرد: این پروژه شامل احداث یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی محمودآباد بوده و هم اکنون در مراحل پایانی اجرا به سر می برد، به گونه ای که پیش بینی می شود طرح مذکور تا پایان سال مالی جاری به بهره برداری برسد. البته مبلغ هفت میلیارد ریال از هزینه های مربوط به اجرای این طرح از اندوخته طرح ها که طی سنوات گذشته در حساب شرکت لحاظ شده، تأمین می گردد. علاوه بر این در صورت نیاز، اقدامات لازم بابت دریافت تسهیلات بانکی جهت تأمین مابقی هزینه های برآوردی پروژه مذکور در دستور کار قرار می گیرد.

رضایی پیرامون ارزیابی وضعیت صنعت خودرو در کشور اظهار داشت: اگرچه خودروسازان طی سال گذشته با بحران ها و مشکلات فراوانی رو به رو شدند، اما به نظر می رسد با مدیریت مناسب شرکت های این گروه و همکاری بانک ها برای اعطای تسهیلات و تأمین اعتبارات ارزی مورد نیاز صنعت خودرو، بتوان به چشم انداز مطلوب آینده فعالان این حوزه امیدوار بود.

وی در پایان گفت: مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران در تاریخ ۱۳۹۲.۴.۲ برگزار خواهد شد و هیأت مدیره شرکت در نظر دارد ۵۰ درصد سود تحقق یافته طی عملکرد ۱۲ ماهه سال گذشته را به منظور تقسیم سود میان سهامداران به مجمع صاحبان سهام پیشنهاد کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ