پشت پرده تبلیغات گسترده پروژه پدیده شاندیر!

0
علت این حجم عظیم تبلیغات یک سوم تبلیغات های کل فرودگاه های کشور، ۱/۵ تبلیعات صدا و سیما، بیلبوردهای شهری، روزنامه‌های محلی و کشوری چیست؟ آیا فقط برای جلب مشتری است یا ترویج فرهنگ گردشگری به جای زیارت در شهر مشهد مقدس؟

 شریان نیوز، پس از تصویب کارگروه زیارت توسط هیئت وزیران، از آن به بعد این کارگروه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و مصوبات آن در محور تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران قرار گرفت و این امر قرار بود باعث شود که فضای شهر مشهد معنوی تر شود.

می توان علت اصلی این مصوبه مهم هیئت دولت سابق را، حضور خیل عظیم عاشقان شیفتگان حضرت رضا (ع) از سراسر کشور و دنیا که بالغ بر سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر بود و این حجم عظیم زائران و کمبود امکانات مختلف اسکان بهداشت، اقامت حمل و نقل و … شمرد که نهایتا منجر به ایجاد فضای معنوی و اشائه‌ی فرهنگ رضوی و صدور فرهنگ غنی عالم آل محمد به سراسر جهان شود.

اما متاسفانه دقیقا همزمان با این تلاش مسئولین برای اهداف فوق، جریانی جهت تغییر این فضا از مباحث زیارتی و معنوی به فضای گردشگری و تفریحی شروع به کار کرد و حداقل شائبه های نگران کننده ای را ایجاد نمود.

این گزارش تحلیلی در قسمت اول می کوشد به طرح سوالات و شائبه های موجود بپردازد.

۱-آیا این اقدام برای کمرنگ کردن حج فقرا در فضای معنوی مشهد مقدس توسط این گروه با عنوان شهر گردشگری پدیده بوده است یا خیر؟ و همزمانی آن به صورت اتفاقی بوده یا برنامه ریزی دقیق و مهندسی فرهنگی در راستای تهاجمات چند سال اخیر غرب به اعتقادات و  مبانی فرهنگی این کشور می باشد.

۲-اساسا لزوم ایجاد چنین مجموعه ای در شهر مقدس مشهد چیست چرا که خیل عظیم زائران اکثرا برای زیارت امام رئوف به شهر مقدس سفر می‌کنند بنابراین چه لزومی به توریستی کردن مشهد است؟ تصادفا این شهر برای این پروژه انتخاب شده است یا براساس مطالعات قبلی بوده؟ آیا اصفهان و تبریز  که دارای ظرفیت گردشگری بالا هستند محل مناسبی برای اجرا این پروژها نبودند؟

 ۳-انتخاب مهندسین این پروژه (شرکت بریتانیایی اتکینز)  که در سال های اخیر به عنوان طراح مهندسی بناهای مهم فراماسونری را حتی در ممالک اسلامی اجرا می کند اتفاقی بوده است و یا در راستای همان مطالعاتی که گفته شد، انجام پذیرفته است؟

۴-علت این حجم عظیم تبلیغات یک سوم تبلیغات های کل فرودگاه های کشور ، ۱/۵ تبلیعات صدا و سیما ، بیلبورد های شهری ،روزنامه های محلی و کشوری چیست؟آیا فقط برای جلب مشتری است یا ترویج فرهنگ گردشگری به جای زیارت در شهر مشهد مقدس ؟

۵-چرا مسئولین کشور استانی به تذکرات دلسوزان و متدینین در این خصوص هیچ گاه توجه ای نکرده اند به غیر از این است که این شهر به جهت وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) الویت اول آن معنویت در پرتو فرهنگ رضوی می باشد؟

بی صبرانه منتظر پاسخگویی مسئولین مرتبط  و مدیران شهر گردشگری پدیده هستیم ، شایان ذکر است شبهات فراوان دیگر مطرح است که در صورت لزوم آنها را منتشر خواهیم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ