علی سنبلی عامل تیراندازی در مونیخ آلمان !! +عکس

0

روزنامه انگلیسی زبان دیلی میل در خبری  مدعی شد عامل حمله به یک مرکز خرید در مونیخ فردی ایرانی به نام علی سنبلی است.

ساعت ۶ عصر روز جمعه یک فرد مسلح در مرکز خرید المپیای شهر مونیخ آلمان در حالیکه با صدای بلند شعارهایی سر می‌داد ناگهان بی هدف به سوی مردم شلیک کرد.

بنابر اظهارات شاهدان، این فرد مسلح که گفته می‌شود یک جوان هجده ساله آلمانی- ایرانی بوده، لهجه غلیظ آلمانی داشته است. این فرد مهاجم بارها بر آلمانی بودن خود تأکید کرده بود.
به نوشته العالم، وی از سال‌ها پیش در مونیخ زندگی می‌کرد. به گفته پلیس، جوان مهاجم سابقه جنایی نداشته و برای پلیس کاملاً ناشناخته بود.
در گزارش‌های نخستین تعداد مهاجمان سه نفر اعلام شده بود. اما رئیس پلیس مونیخ گفت به نظر می‌رسد که مهاجم به تنهایی دست به حمله زده است. نام، هویت کامل و انگیزه های مهاجم نیز هنوز فاش نشده است.
در یکی از ویدیوهایی که از لحظه تیراندازی در مونیخ منتشر شده است، عامل تیراندازی فریاد می زند: “من آلمانی هستم … من آلمانی هستم من اینجا متولد و بزرگ شدم و بهتر از تو هستم…”
فرد مهاجم که گویا در حال صحبت با شخص دیگری است، با فریاد ادامه می‌دهد: “من آلمانی هستم و بهتر از تو که با دریافت کمک‌های خیریه زندگی می‌کنی.”
طرف مقابل نیز به فرد مهاجم می گوید: “من هم آلمانی هستم.”
وی برخلاف عادات تروریست‌های داعش دست به خودکشی زده است.
رسانه‌ها نام مهاجم حمله مونیخ را اعلام کردند. خبرگزاری آلمانی “اشپیگل” وی را “دیوید اس” می‌نامد. روزنامه انگلیسی تلگراف، نام وی را “علی دیوید سنبلی” معرفی کرده است.
زندگی در آلمان بیوگرافی علی سنبلی اخبار آلمان
عامل عملیات تروریستی حمله مونیخ
تلگراف همچنین اضافه کرد، علی سنبلی در فضای مجازی از یک حساب کاربری ساختگی استفاده می‌کرده است و خود را به عنوان یک دختر جوان جا زده است و به کاربران دیگر وعده صرف شام در رستوران مک دونالد – محلی که وی به مردم آتش گشود — را داده بود.
روز شنبه، پلیس آلمان اعلام کرد انگیزه این مهاجم تاکنون مشخص نشده است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در منزل این فرد هیچ مدرکی دال بر ارتباط وی با گروه داعش و یا هر گروه تروریستی دیگری یافت نشده است. پلیس هیچ وصیت نامه‌ای در منزل وی پیدا نکرد. تنها یک کتاب درباره قتل‌عام در یک مدرسه در اتاق وی یافت شد. والدین وی به دلیل غافلگیری از این حادثه، هنوز نمی‌توانند به تحقیقات پلیس کمک کنند. ۷ قربانی از ۹ قربانی این حادثه مانند سنبلی نوجوان بوده اند. دویچه وله نیز گزارش داده است مهاجم از بیماری‌های روانی مانند افسردگی‌های شدید رنج می‌برده است.
بر اساس آخرین گزارش‌ها، در جریان این حمله ۹ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی شدند. پلیس ماموریت را تکمیل شده اعلام کرد.
چند روز پیش نیز یک مهاجر افغان با استفاده از تبر به مسافران یک قطار در این کشور حمله کرد و چندین نفر را به شدت زخمی کرد. این حادثه آلمان را برای اولین بار با خطر حملات تروریستی مواجه کرد. بعد از حمله روز جمعه در مونیخ، یک نکته مهم را باید در نظر داشت، این که نباید به سرعت به قضاوت در خصوص حوادث پرداخت. در حال حاضر، دلایل وقوع این حادثه هنوز نامشخص است و نباید انگشت اتهام به سوی فرد و یا گروهی نشانه گرفت.
تصویر عامل تیراندازی مونیخ:
تصاویر یکی از قربانیان حادثه تیراندازی مونیخ را در زیر ببینید:
زندگی در آلمان بیوگرافی علی سنبلی اخبار آلمان
زندگی در آلمان بیوگرافی علی سنبلی اخبار آلمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ