حداقل «۱۹کشته» در حمله با چاقو در ژاپن

0
گزارش ها حاکی است که مردی بامداد روز سه شنبه با چاقو به یک مرکز نگهداری معلولین در ژاپن حمله کرده است. گفته می شود در این حمله دست کم ۱۵ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شده اند.
این حمله ساعت ۲:۳۰بامداد روز سه شنبه در ساگامیهارا در بیرون از توکیو پایتخت ژاپن روی داده است.

به گزارش خبرگراری «ان اچ کی» ضارب که کارمند سابق این مرکز نگهداری معلولین بوده خودرا به پلیس تسلیم کرده است.طبق این گزارش ساتوشی اوماتسو ۲۶ ساله به قتل این معلولین اعتراف کرده است.یک سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته است: پزشکان مرگ ۱۹ نفر را تایید کرده اند.

«آساهی شیمبون» نیز گزارش داده که ضارب گفته است: همه معلولان باید از بین بروند.پیشتر رسانه‌های ژاپن نیز گزارش داده بودند که ۱۵ نفر در این حمله به ضرب چاقو کشته و چهار نفر نیز دچار ایست قلبی شده اند.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که نیروهای پلیس و چند آمبولانس درمقابل این مرکز نگهداری معلولین حضور دارند.

یک سخنگوی پلیس گفته است، بامداد روز سه شنبه تلفنی در خصوص حمله به این مرکز نگهداری معلولین دریافت کرده است.این سخنگو اضافه کرده است: پلیس می کوشد تا جزییات این جنایت را روشن کند.

از مظنون به عنوان ساتوشی اوماتسو نام برده شده است. گزارش می شود او به پلیس گفته که آرزو می کرد آدم های معلول ناپدید شوند.

شبکه تلویزیون ملی ان‌اچ‌کی ژاپن گفت که مظنون کارمند سابق مرکز “تسوکوی یامایوری گاردن” بود که حمله در آن انجام شد.

هشت خدمه در زمان حمله در این مرکز که از ۱۶۰ نفر مراقبت می کند حاضر بودند.

در سال ۲۰۰۸ مردی کامیون خود را به یک مرکز خرید در آکیهابارا در توکیو کوبید و بعد پیاده شد و با چاقو به مردم حمله کرد. ۷ نفر در آن حمله کشته شدند.

در سال ۲۰۰۱ هم مردی با سابقه بیماری های روانی هشت کودک را در مدرسه ابتدایی اوساکا به ضرب چاقو کشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ