جوانسازی پوست و قطع ریزش مو با جوانه ها

0

جوانه ها مواد غذایی پر خاصیتی هستند که اغلب نادیده گرفته می شوند اما اگر در مورد خواص آنه بیشتر بدانیم مطمئنا روند مصرفی مواد غذایی در خانه هایمان تغییر خواهد کرد.

درمان کم خونی درمان فوری یبوست درمان ریزش مو خواص جوانه گندم جوانه ماش جوانه عدس تقویت مو اکسیر زیبایی اکسیر جوانی

نگاه کلی به خواص جوانه ها:
جوانه ها سرشار از ویتامین های گروه Bو E هستند و از آنجا که می دانید این دو ویتامین را به عنوان ویتامین جوانی می خوانند پس نتیجه می گیریم که جوانه ها اکسیر جوانی هستند.
از موارد مهم و مفید دیگر در مصرف این مواد غذایی می توان به تقویت مو , جلوگیری از ریزش مو, رفع یبوست, بی حالی و خستگی  و به عنوان یک مسکن خوب نام برد.
حتما شما هم در مورد فایده و تاثیر مثبت جوانه ها بر روی رشد و تقویت مو شنیده اید چرا که تقریبا تنها خاصیت و فایده ای که این روزها از جوانه گندم و ماش و… یاد می شود نقش آنها در سلامت پوست و مو است . بهتر است بدانید که پژو هشگران به فواید بسیار دیگری از این ریز مغذی ها دست یافته اند که به برخی از آنها در این بخش اشاره می کنیم.
کم خونی:
یکی از رایج ترین دلایل خرید داروهای گران قیمت و البته کمیاب برطرف کردن مشکل کم خونی  به خصوص در میان زنان است غافل از اینکه با استفاده درست و دقیق از جوانه ها خود می توانیم کم خونی را درمان کنیم و بهتر از آن سیستم خون رسانی در بدن را تقویت کنیم.
تناسب اندام:
کالری پایین جوانه ها ثابت شده است پس اگر به دنبال ماده ی غذایی مفید و کم کالری هستید جوانه ها را فراموش نکنید.
تعادل بلوغ جنسی:
جوانه ها به طور کلی در فعالیت جنسی و فعالیت دقیق و هماهنگ هورمون های بدن موثر هستند و به همین دلیل می توانند توصیه ای برای جلوگیری از بلوغ زود رس به شمار بروند.
 درمان کم خونی درمان فوری یبوست درمان ریزش مو خواص جوانه گندم جوانه ماش جوانه عدس تقویت مو اکسیر زیبایی اکسیر جوانی

موادمعدنی موجود در جوانه گندم

 درمان نا باروری:
ویتامین E موجود در این ریز مغذی ها به افزایش تولید اسپرم و تقویت آنها به خصوص در مردان بسیار کمک کننده است و به افرادی که از مشکل نا باروری رنج می برند توصیه می شود.
تقویت مغز :
ویتامین های موجود در جوانه ها سموم و مواد مضر بدن را راحت تر دفع کرده و به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدنمغز را در شرایط بهتری قرار می دهد.
پاکسازی کلیه:
بین جوانه ها جوانه ماش و عدس فواید بیشتری برای تقویت و برطرف کردن مشکلات دستگاه دفع ادرار و کلیهدارند.

فصل بهار بهترین فرصت برای پرورش جوانه ها و نفع بردن از خواص تغذیه ای آنهاست. مناسب ترین دانه ها برای جوانه زدن گندم، ماش، شبدر، یونجه، عدس و نخود است. اما این جوانه ها چه خواصی دارند و کدامیک مفیدترند؟

اعجاز و خواص جوانه ها جوانه گندم , ماش , عدس

● جوانه گندم ما را خوش خلق می کند
جوانه گندم سرشار از ویتامین های گروه B و E است و نسبت به دانه آن ۳ تا ۱۲ برابر ویتامین B و ۳ برابر ویتامین E دارد و در هر ۱۰۰ گرم آن ۲۰۰ کالری انرژی نهفته است. ویتامین B موجود در جوانه گندم با تنظیم سیستم عصبی، کم خوابی، استرس، خستگی و بی حالی را رفع و باعث آرامش خاطر می شود. این جوانه به واسطه سلنیوم، منیزیم و ویتامین E رادیکال های آزاد مضر بدن را حذف و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش فعالیت های مغزی می شود. همچنین فعالیت غدد جنسی را زیاد و اکسیژن بدن را تامین می کند و برای رفع التهابات بدن مفید است.

● جوانه ماش سموم بدن را دفع می کند
این جوانه سرشار از ویتامین C بوده و به جذب آهن مواد غذایی کمک می کند. خاصیت بارز این جوانه برطرف کردن خستگی و رخوت است. جوانه ماش باعث ازدیاد شیر مادران شده، ادرارآور است، سموم بدن را دفع می کند و صفرابر است. این جوانه خاصیت چاق کنندگی ندارد.

 

● جوانه شبدر، التیام دهنده علائم یائسگی
این جوانه ویتامین های C،A و آهن و کلسیم فراوانی داشته و کم کالری است و باعث تنظیم هورمون های بدن می شود، برای آرامش اعصاب مفید است، گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از علائم یائسگی را بهبود بخشیده و تصفیه کننده خون و تقویت کننده کبد است و از پرفشاری خون می کاهد.

● جوانه یونجه معدن آهن
این جوانه حاوی انواع مواد مغذی بوده و به دلیل دارا بودن منگنز و کروم در ساخت انسولین طبیعی بدن نقش مهمی داشته و عرب ها آن را سلطان جوانه ها می نامند. جوانه یونجه به جهت دارا بودن ساپونین موجب کاهش کلسترول بد خون شده و سختی و رسوب عروق را کاهش می دهد. کلسیم بالای آن برای استخوان سازی کودکان در حال رشد مفید است و ۲ برابر اسفناج آهن دارد و سرشار از ویتامین C است. به یاد داشته باشید که این جوانه تا حدودی نفاخ و ملین است.

 

● جوانه عدس انرژی را زیاد می کند
این جوانه حاوی ویتامین های A، B، C، اسید فولیک و املاح آهن، فسفر و کلسیم است. جوانه عدس مقوی قلب، تصفیه کننده خون، شستشودهنده کلیه ها و افزاینده انرژی است. همچنین فیبر آن نقش موثری در کاهش کلسترول و پرفشاری خون و تنظیم ترشح انسولین داشته و به دلیل پروتئین زیاد خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد.

● جوانه نخود پروتئین بالایی دارد
این جوانه پروتئین زیادی داشته و در مقایسه با دانه آن نرم تر و قابل هضم تر است. بسیار انرژی زا بوده و سرشار از فسفر، کلسیم، آهن و ویتامین های گروه B و E است و میزان مواد معدنی آن ۵ برابر دانه نخود است.

 

● جوانه را خام مصرف کنید
جوانه ها را می توانید پس از آبکشی با آب سرد داخل ماست یا انواع سالاد کاهو، کلم یا سالاد شیرازی بریزید یا از آنها به همراه ساندویچ و برگرها استفاده کنید. بهتر است برای نفع بیشتر از خواص تغذیه ای جوانه ها، آنها را خام مصرف کنید. همچنین در صورت لزوم آنها را به مدت کوتاه با حرارت ملایم در روغن کنجد یا زیتون تفت دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ