۱۰ کارگزار بورس ۵۲ درصد از کل معاملات را انجام دادند

0

در پایان هشتمین ماه سال‌جاری از ۹۴ کارگزار فعال در بورس، ۸۸ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده‌اند. به گزارش بورس تهران، بر اساس این گزارش حدود ۴۰ درصد از کل معاملات الکترونیکی در پنج کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری‌های مفید با ۷۷/ ۲۳ درصد، بانک کشاورزی با ۲۵/‌۶، آگاه با ۴۳/‌۵‌، نهایت نگر با ۹۲/‌۲، آبان با ۲۱/ ۲ درصد، رتبه‌های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

همچنین از کل معاملات، ۱۵۸ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش ۹۴ کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهر‌ماه، بالغ بر یک هزار و ۲۶۰ میلیون و ۸۶۱ هزار میلیارد ریال بود که دفعات معاملات برابر با ۹ میلیون و ۷۴۵ هزار دفعه بوده است.
براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک ۷۸۶ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال معادل ۶۲ درصد کل معاملات بوده است. ارزش خرید و فروش عمده و سایر ۴۷۴ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال معادل ۳۸ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است. این گزارش می‌افزاید‌: تعداد ۱۰ شرکت کارگزاری حدود ۵۲ درصد ارزش کل معاملات را در هشت‌ماهه اول امسال به اختصاص خود دادند.

شرکت‌های کارگزاری بانک ملت با ۶/‌۱۷ درصد، کارگزاری بانک ملی ایران با ۶/‌۸‌، کارگزاری عمران فارس با ۵/‌۴‌، کارگزاری مفید با ۳/‌۴‌، کارگزاری خبرگان سهام با ۵/‌۳ و کارگزاری صبا‌تامین با ۳/‌۳ درصد در رتبه‌های اول تا ششم این جدول قرار دارند. همچنین شرکت‌های کارگزاری بانک صادرات با ۸/‌۲ درصد، کارگزاری بانک رفاه کارگران با ۶/‌۲، کارگزاری آگاه با ۵/‌۲ درصد، و کارگزاری بانک تجارت با دو درصد در مکان‌های هفتم تا دهم این فهرست جای دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ