خودروهای چینی زودتر خراب می‌شوند یا خودروهای ایرانی؟

4
نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین گفت: هر ساله با شروع فصل تابستان میزان سفرهای زمینی مردم به نقاط مختلف کشور افزایش پیدا می‌کند و به تبع میزان مصرف لوازم یدکی نیز اعم از روغن، فیلتر و قطعات سنگین نیز بالا می رود.
کیفیت خودرو چینی قیمت خودرو چینی اتحادیه تعمیرکاران خودرو
کاظمی ادامه داد: اما اکنون با گذشت یک ماه از فصل تابستان هیچ تحرکی در این صنف دیده نشده و وضعیت مانند سابق است و طولانی شدن این رکود در چند سال اخیر سبب شده به اعضای این صنف آسیب جدی وارد شود.
وی تصریح کرد: صنف تعمیرکاران خودرو وابسته به تمام مجموعه های اقتصادی است و به طور مستقیم با صنعت ارتباط دارد. به طور مثال ماشین آلات معدنی و کشاورزی اگر فعال باشند به سرویس و قطعات یدکی نیاز دارند. یا کارخانه ها اگر مشغول باشند میزان تردد و رفت و آمد خودرو‌ها بیشتر می شود. در حالی که در چند سال اخیر چنین چیزی مشاهده نشده است.
کاظمی با اشاره به رونق بازار خرید و فروش خودرو اظهار داشت: در چند ماه اخیر شاهد رونق دوباره بازار خودرو بوده‌ایم که با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی انتظار داریم این رونق ادامه دار باشد اما موضوع این است که این رونق بیشتر در خصوص خودرو های صفر کیلومتر بوده و بالطبع این خودرو ها تا دو -سه سال احتیاجی به تعویض قطعات ندارند.
وی در خصوص خودروهایی که اکنون مراجعه بیشتری به تعمیرگاه ها دارند گفت: خودروهای تولید داخل دارای عمر مشخصی هستند و بعد از آن برای تعویض قطعات مراجعه می کنند اما مراجعه خودروهای چینی در سال جاری به شدت افزایش پیدار کرده که با توجه به خارجی بودن آنها و بالطبع شرایط بهتری که تولید کننده های چینی نسبت به خودرو سازان ایرانی دارند انتظار نداشتیم به زودی این خودرو ها نیاز به قطعات یدکی داشته باشند به طوریکه اکنون خودروی MVM در صدر این دسته از خودرو ها قرار دارد
کاظمی تصریح کرد: با این وجود می‌توانم بگویم کیفیت خودرو های ایرانی و قطعات یدکی آنها بسیار بهتر از خودروهای چینی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. M می گوید

    خودتی

  2. ورپریده می گوید

    اینو نگی چی بگی

  3. میثم می گوید

    اره راست میگه قطعه های خودرو های داخلی خراب نمیشن .نابود میشن خخخخخخ برای فروش داخلی مجبورن دروغ هم بگن.متاسفم

  4. ییی می گوید

    کی میگه ماست من ترشه