بیوگرافی حمیده عباسعلی (قهرمان کاراته) +اینستاگرام و خانواده

0

حمیده عباسعلی Hamideh Abbasali (متولد ٢٣ اسفند ۱۳۶۸ در تهران قد : ۱۸۰ ، وزن : ۷۲) کاراته‌کای زن کشور ایران است. مجرد است و همسری ندارد.

همسر حمیده عباسعلی زنان و دختران کاراته کای بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی حمیده عباسعلی اینستاگرام حمیده عباسعلی اخبار کاراته Hamideh Abbasali

مسابقات قهرمانی جهان

در سال ۲۰۱۴ میلادی، حمیده عباسعلی کاراته‌کای وزن ۶۸+ کیلوگرم در فینال کمیتهٔ انفرادی، دو بر یک به شیما ابوزید از مصر باخت و نایب قهرمان جهان شد. او برای رسیدن به فینال، لورا پرادلی از بلژیک (سه بر صفر)، پالاسیو گونزالز از اسپانیا (یک بر صفر)، تانیا نورتان از هلند (یک بر صفر) و بارتا نیکولا از مجارستان (یک بر صفر) را شکست داده بود. خانم عباسعلی نخستین زن ایرانی شد که کشورش را به مدال جهانی کاراته رسانده است.

همسر حمیده عباسعلی زنان و دختران کاراته کای بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی حمیده عباسعلی اینستاگرام حمیده عباسعلی اخبار کاراته Hamideh Abbasali

instagram HamidehAbbasali

حمیده عباسعلی با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت:

همسر حمیده عباسعلی زنان و دختران کاراته کای بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی حمیده عباسعلی اینستاگرام حمیده عباسعلی اخبار کاراته Hamideh Abbasali
پدر و مادر حمیده عباسعلی

کاشکی راه رفتن رو یادم نمی گرفتم تا واسه همیشه مجبور میشدم دستانتان را در دست بگیرم . . . پدر ومادر عزیزم به دعای شما نیازمندم دوستتون دارم..❤️❤️❤️❤️❤️

کاراته زنان
قهرمانی جهان
نقره برمن ۲۰۱۴ ۶۸+ کیلوگرم
کاراته دانشجویان جهان
برنز مونته نگرو ۲۰۱۴ ۶۸+ کیلوگرم
برنز مونته نگرو ۲۰۱۴ کومیته تیمی
لیگ جهانی کاراته
طلا جاکارتا ۲۰۱۲ ۶۸+ کیلوگرم
نقره روتردام ۲۰۱۶ ۶۸+ کیلوگرم
برنز پاریس ۲۰۱۶ ۶۸+ کیلوگرم
برنز اوکیناوا ۲۰۱۴ ۶۸+ کیلوگرم
برنز استانبول ۲۰۱۴ ۶۸+ کیلوگرم
بازی‌های آسیایی
طلا اینچئون ۲۰۱۴ ۶۸+ کیلوگرم
قهرمانی کاراته آسیا
طلا یوکوهاما ۲۰۱۵ ۶۸+ کیلوگرم
طلا دبی ۲۰۱۳ ۶۸+ کیلوگرم
طلا دبی ۲۰۱۳ کومیته تیمی
طلا تاشکند ۲۰۱۲ ۶۸+ کیلوگرم
نقره گوانگ‌ژو ۲۰۱۱ ۶۸+ کیلوگرم
برنز تاشکند ۲۰۱۲ کومیته تیمی
برنز گوانگ‌ژو ۲۰۱۱ کومیته تیمی
مسابقات کشورهای اسلامی
طلا پالم‌بانگ ۲۰۱۳ ۶۸+ کیلوگرم
نقره پالم‌بانگ ۲۰۱۳ کومیته تیمی
کاراته غرب آسیا
طلا شارجه ۲۰۱۵ ۶۸+ کیلوگرم
طلا شارجه ۲۰۱۵ کومیته تیمی
مسابقات جایزه بزرگ
نقره دبی ۲۰۱۵ ۶۸+ کیلوگرم
نقره دبی ۲۰۱۵ کومیته تیمی
جام باشگاه های آسیا
طلا تاشکند ۲۰۱۵ ۶۸+ کیلوگرم(دانشگاه آزاد)
طلا تاشکند ۲۰۱۵ کومیته تیمی(دانشگاه آزاد)
طلا کویت ۲۰۱۴ ۶۸+ کیلوگرم(الیرموک کویت)

عباسعلی درگفتگوی صمیمانه خود از خاطرات خوش گرفتن مدال طلا و پرش روی سکوی قهرمانی می گوید:

کوتاه و گویا ازعباسعلی

نام ونام خانوادگی : حمیده عباسعلی

متولد : ۲۳/۱۲/۱۳۶۸ تهران – شهرری

تحصیلات :  دانشجوی ترم آخر دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی تربیت بدنی

عضویت درتیم ملی : شش سال

عضو تیم کاراته دانشگاه آزاد در لیگ برتر به مدت چهارسال

ورزش مورد علاقه به جز کاراته : فوتبال

تیم مورد علاقه اش : استقلال

همسر حمیده عباسعلی زنان و دختران کاراته کای بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی حمیده عباسعلی اینستاگرام حمیده عباسعلی اخبار کاراته Hamideh Abbasali

* با خاطره طلای ۱۸  شروع کنیم . این عدد برای تو چه معنایی دارد؟

دوستش دارم . عدد ۱۸ و روز طلایی کاروان ورزش ایران در زندگی‌ام ماندگار شد.

* قبل از رفتن روی تاتامی فکر می‌کردی هجدهمین طلایی کاروان ورزش ایران باشی؟

من در زندگی ورزشی‌ام اهداف متعددی داشتم که یکی از آنها طلای بازی‌های آسیایی بود. با این هدف تمرین کردم و خدا را شکر به آن رسیدم .

  * گرفتن طلا حس خوبی داشت ؟

خب خیلی خوشحال بودم . با خاطره بدی که از گوانگ ژو داشتم ، برای این مدال چهارسال انتظارکشیدم . دراولین روز مسابقات کاراته روی تاتامی رفتم واز اینکه توانسته بودم با مدال طلا تاتامی را ترک کنم خیلی خوشحال بودم . وقتی روی سکو رفتم و سرود ایران پخش شد واقعا حس عجیبی داشتم ، خیلی خوشحال بودم و گریه می‌کردم.

* مسیر قهرمانی را چگونه طی کردی ؟

ماکائو را ۵ بر یک ، اندونزی را ۷ بر ۳  و درفینال ۳ بر یک حریف چینی را شکست دادم. البته با شکستی که درگوانگ ژو خورده بودم ، تصور من این بود که درفینال مقابل حریف ژاپنی مبارزه کنم ، اما او درثانیه‌های آخر بازی به نماینده چین باخت و من درفینال با کاراته‌کای چینی مبارزه کردم . البته برای من فرقی نداشت که درفینال با کدام کاراته ‌کا مبارزه کنم ، چرا که برای هر دو آنها برنامه خاصی داشتم.

* دومین حضورت در بازیهای آسیایی بود ؟

دربازی‌های آسیایی گوانگ ژو دو روز قبل از آغاز مسابقات به همراه پگاه زنگنه سوارخودروی جابه جایی ورزشکاران بودیم تا از دهکده بازی‌ها به سالن تمرین اعزام شویم که درحادثه‌ای عجیب از خودرو به بیرون پرتاب شدیم . دراین حادثه پگاه زنگنه با مصدومیتی که برایش رخ داد مسابقات را از دست داد و دربیمارستان بستری شد ، من هم به خاطر شرایط روحی بدی که داشتم مقابل حریفانم بازی را واگذار کردم . دراین چهارسال تنها تمرین کردم  تا دراینچئون با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال خاطرات تلخ گوانگ ژو را به فراموشی بسپارم .

 * ازحریفانت شناخت داشتی ؟

بله ، درقهرمانی آسیا ، دانشجویان جهان و لیگ جهانی کاراته وان ژاپن و ترکیه با بیشتر آنها مبارزه کرده بودم و تقریباً از تمامی حریفانم شناخت داشتم و مبارزات آنها را آنالیز کرده بودم . کاراته کای ژاپنی که سال گذشته در امارات او را شکست دادم و حریف چینی را درمسابقات دانشجویان جهان با او مبارزه کرده و پیروز شدم، رقبای اصلی من به شمار می رفتند و با شیوه مبارزات آنها به خوبی آشنا بودم .

* فکر می کردی برای اینچئون انتخاب شوی ؟

با آمادگی که داشتم به حضورم خوشبین بودم . در وزن  ۶۸ + کیلوگرم ، به غیر از من زینب جباری و الهه رضازاده حضور داشتند . درانتخابی‌ها جباری و رضازاده باید سه بار با هم مبارزه می‌کردند و برنده آنها با من مبارزه می‌کرد. رضازاده در این انتخابی در دو مرحله جباری را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد. درادامه مسابقات در دو راند رضازاده را شکست دادم و به عنوان نفر اول وزن ۶۸+ کیلوگرم انتخاب شدم.

* عملکرد بانوان را چطور ارزیابی می کنی ؟

امسال عملکرد بانوان درهمه رشته‌ها نسبت به دوره قبل بهتر بود . خوشبختانه دراین دوره از بازی‌های آسیایی اولین مدال و آخرین مدال توسط بانوان کسب شد . کاراته هم نسبت به ۴ سال قبل نتیجه بهتری کسب کرد. حاصل تلاش بانوان درگوانگ ژو دو مدال برنز بود ، ‌اما دراینچئون یک طلا و یک برنز کسب کردیم وهمین موضوع باعث می شود نگاه‌ مسئولان ورزش به بانوان تغییر کند .

* نگران نیستی که برای اولین بار دررقابتهای جهانی شرکت می کنی ؟

شرایط برایم عادی است . چند دوره لیگ جهانی کاراته وان را تجربه کرده ام به همین دلیل اکثر حریفان را می شناسم . دوست دارم با همه حریفانم که تا به حال با آنها مبارزه کرده ام دوباره روبرو شوم و مقابل آنهایی که شکست خورده ام پیروزشوم .

* با این توضیح که دادی باید منتظر درخشش تو درجهانی آلمان باشیم ؟

تمام تلاشم را می کنم تا طلا بگیرم . با تمریناتی که برای بازیهای آسیایی داشتم ، کاملا آماده هستم وفکر می کنم برای تکرار قهرمانی مشکلی نداشته باشم .

* برای پاداشی که به تو می دهند چه برنامه ای داری ؟

هنوز نداده اند وقتی گرفتم ، می خواهم سرمایه گزاری کنم . قصد دارم یک ویلا درشمال بخرم تا دراوغات فراعت وتعطیلات همراه خانواده ام به آنجا بروم .

* به شانس اعتقاد داری ؟

به شانس نه ، ولی به لطف خدا خیلی امیدوارم . همه موفقیت هایم فقط  لطف خدا بوده واگرهم شکستی خورده ام حتما کم وکاستی درکارم بوده ست .

* ازدرس و دانشگاه بگو ؟

واقعیتش اینکه توی درس خواندن جا موندم ! درچندماه گذشته تمام مدت توی اردو بودم به همین دلیل نتوانستم انتخاب واحد کنم . وقتی برای انتخاب واحد رفتم فایل ثبت نام بسته بود . از مسئول مربوطه خواستم تا فایل را بازکند تا انتخاب واحد کنم ولی همکاری نکردند . ترم قبلی به دلیل حضور دراردوها درکلاس های درسی غیبت داشتم . به همین دلیل درحالی که اطمینان داشتم  ترم قبلی بیومکانیک ورزشی را نمره آورده ام  ولی اینطور نشد  و مجبورشدم در ترم جدید دوباره آن واحد درسی را انتخاب کنم .

 * هدف بعدی ات چیست ؟

امسال بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی را هدف گذاری کردم . حالا بعد از اینچئون به فکر رقابتهای جهانی هستم . اولین باراست که بانوان درتاتامی رقابتهای جهانی حضور پیدا می کنند . به همین دلیل می خواهم درجهانی آلمان هم اولین طلایی باشم .

* کاراته را از کی و کجا شروع کردی ؟

کاراته را از ۸ سالگی همراه خواهرم دریکی از باشگاههای شهرری شروع کردم . خواهرم پس ازاینکه به اصرار مادرم کمربند مشکی اش را گرفت کاراته را کنار گذاشت ولی من به خاطر علاقه ای که پیدا کرده بودم تا به امروز ادامه دادم .

* به جز کاراته ورزش مورد علاقه ات ؟

در دوران راهنمایی  فوتبال و بسکتبال انجام می دادم . حتی یکی از معلمان پیشنهاد داد تا بسکتبال را به صورت حرفه ای ادامه بدهم ولی ازآنجا که پرداختن به دو رشته ورزشی برایم دشوار بود ترجیح دادم تا کاراته را به صورت حرفه ای ادامه بدهم .

* الگوی ورزشی ات درکاراته ؟

نحوه مبارزه جاسم ویشگاهی را می پسندم ، ضربات زیبایی به حریف می زند. با اینکه از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است اما هنوزهم تکنیک هایش را به خوبی اجرا می کند .

* نقاط ضعف و قوت عباسعلی ؟

خیلی زود رنج و حساس هستم . درباره نقاط قوت دیگران باید نظر بدهند .

* تا کی به ورزش قهرمانی ادامه می دهی ؟

تا زمانی که توانایی داشته باشم به ورزش حرفه ای ادامه می دهم  و مدال آوری کنم . هر لحظه که ببینم نمی توانم مدال آوری کنم دراوج از ورزش قهرمانی خداحافظی می کنم . البته این اطمینان را می دهم که تا بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی درخدمت تیم ملی بمانم .

* بازیهای آسیایی اینچئون چه تفاوتی با گوانگ ژو داشت ؟

درگوانگ ژو کم تجربه بودم ، اما با گذشت چهارسال برای اینچئون باتجربه تر شدم  و همین موضوع باعث شد تا دراین دوره عمکرد بهتری داشته باشم .

 *هیچ وقت  به ورزشی غیراز کاراته فکر کرده ای ؟

به خاطر رشته تحصیلی ام اغلب رشته های ورزشی را دنبال می کنم . ازجمله فوتبال ، طرفداراستقلال هستم و عاشق رنگ آبی‌. از بین مربیان و فوتبالیست ها شخصیت مرحوم ناصر حجازی برایم ارزشمند بود . زمانی که آقای حجازی دراستقلال بودند این تیم عملکرد بهتری داشت . خدا رحمت کند ایشان را ، شاید بیشترکسانی که جذب استقلال شدند به خاطرشخصیت ایشان بود .

* به نظرت در آمد سالانه ۶  میلیونی برای یک قهرمان کفایت می کند ؟

خب هیچ وقت نمی شود درآمد مارا با رشته ای مثل فوتبال  و یا حتی بعضی از ورزش های انفرادی مقایسه کنی ! به عنوان یک ملی پوش با تیم دانشگاه آزاد که بیشترین سقف قرارداد را دارد شش میلیون تومان برای یک سال بازی درلیگ برترمی گیرم . اما فوتبالیست ها که هنوز رنگ مسابقات جهانی وقاره ای را ندیده اند چندین برابرما می گیرند .

* آیا به خواسته های قهرمانان کاراته توجهی می شود ؟

زمانی که یک ملی پوش وارد اردومی شود تمام زندگی خودرا پای ورزش می گذارد . بدون حقوق ومزایا حداقل پنج ، شش ماه دراردوها تمرین می کند تا درمیادین جهانی وقاره ای به مدال برسد اما متاسفانه مسئولان تبعیض قائل می شوند .  به بعضی از فئراسیون ها و قهرمانان پاداش  و جوایز خوبی می دهند ولی به برخی ها نه . این تبعیض تاثیر منفی درروحیه ورزشکاران می گذارد امیدوارم با عمکرد خوبی  که بانوان دراینچئون داشتند نگاه و حمایت مسئولان تغییر کند .

* درباره پریدن روی سکو  بگو ؟

 از اینکه توانستم دومین طلای بانوان را به‌ دست ‌آورم و دل مردم ایران را شاد کنم خوشحال بودم . می خواستم روی سکو رفتنم با دیگران متفاوت باشد به همین دلیل تصمیم گرفتم که برای رفتن روی سکو بپرم . البته کمی استرس داشتم که نکند موقع پرش  زمین بخورم و آبرویم برود . درهمین فکر بودم که بچه ها گفتن بپر که من هم پریدم و خوشبختانه پرواز خوبی از آب در آمد  .

* استقبال مسئولان چطور بود ؟

مدیرکل ورزش و جوانان بعضی از استانها قبل و بعد ازاعزام اینچئون به دیدار ورزشکاران خود رفتند و حتی به آن‌ها پاداش دادند و آنها را شارژ روحی کردند . ولی متاسفانه مسئولان اداره کل تربیت‌بدنی شهرری به استقبال من نیامدند.و فقط چند بنر در میدان اصلی شهرری نصب کرده بودند . فکر می کنم در حق ما کم لطفی شد .

همسر حمیده عباسعلی زنان و دختران کاراته کای بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی حمیده عباسعلی اینستاگرام حمیده عباسعلی اخبار کاراته Hamideh Abbasali

* فدراسیون پاداش داد؟

بله، بعد از اینکه از سکو پائین آمدم مسئولان فدراسیون ۵ هزار دلار به من پاداش دادند . مسئولان ورزش هم گفته‌اند تا اواخر مهرماه به نفراتی که طلای مسابقات را کسب کرده‌اند ۱۵۰ سکه بهار آزادی پرداخت خواهند کرد. حالا هم منتظریم .

* سخن پایانی ؟

 جا دارد از مسئولان فدراسیون ، مدیر تیم های ملی ،  کادرفنی تیم ملی خانم ها بداغی ، موسوی ، خوشقدم و شاه محمدی نایب‌ رئیس بانوان که ما را حمایت کردند تشکر کنم .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ