سهام پالایشی ها، بار دیگر در کانون توجه فعالان بازار

0
معاملات روز جاری تالار شیشه ای در مسیری مثبت آغاز شد و بسیاری از سهامداران و معامله گران در پی حمایت رییس جمهور از بازار سرمایه، شاهد رشد قیمت سهام اغلب شرکت های بورسی هستند.

براساس گزارش بورس نیوز، تالار نشینان امروز نظاره گر صعود دسته جمعی شرکت های پالایشی برخلاف روزهای قبل هستند، به طوریکه بسیاری از نمادهای این گروه تا سقف مجاز قیمت روزانه خود نیز معامله می شوند.

پتروشیمی ها نیز با پیگیری روند مثبت روز گذشته خود همچنان به روند رو به رشد و البته متعادل ادامه می دهند این در حالی است که در میان آنها نمادهایی همچون “فارس” و “جم” مسیری برخلاف هم گروهی های خود را در پیش گرفته اند.

علاوه بر این، سهامداران شرکت های فعال در گروه سیمان، ساختمان و نیز کاشی و سرامیک نیز به دنبال دو صنعت مطرح بورس یعنی پالایشی ها و پتروشیمی ها رشد قیمت سهام این گروه ها را نظاره گر هستند.

اما شرکت های خودرویی و نیز گروه بانکی که طی روزهای قبل با افزایش اقبال معامله گران رو به رو شده بودند و روند قیمتی آنها با قدرت رو به بالا پیش می رفت، امروز را برخلاف سایر صنایع بورسی با افت قیمت سهم سپری می کنند که به نظر می رسد توجه دوباره فعالان بازار بورس به گروه پالایشی ها و نیز پتروشیمی ها سبب روند نزولی قیمت سهام سایر صنایع پیشرو در روزهای قبل شده است، هرچند که با توجه به روند رو به رشد قیمت سهام این شرکت ها به خصوص لیدر گروه خودرویی یعنی ایران خودرو طی چند روز اخیر، ورود این شرکت ها به فاز استراحتی طی بازه زمانی کوتاه مدت امری دور از ذهن نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ