بیوگرافی مجتبی عابدینی (شمشیرباز) +عکس همسرش

0

مجتبی عابدینی شورمستی Mojtaba Abedini (متولد ۲۵ مرداد ۱۳۶۳ ، قد : ۱۸۰ ، وزن : ۸۳) عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر است.

همسر مجتبی عابدینی عکس المپیک 2016 برزیل شمشیر بازی بیوگرافی مجتبی عابدینی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Mojtaba Abedini

در شمشیربازی و در اسلحه سابر، «مجتبی عابدینی» و «علی پاکدامن» برابر حریفانی می ایستند که هر کدام سابقه قهرمانی اروپا را در کارنامه دارند.براین اساس، مجتبی عابدینی باید برابر «یاگوت کا» از اوکراین قرار بگیرد و علی پاکدامن نیز با «زابو» از آلمان مسابقه خواهد داد.

پاکدامن در صورت برد در دور اول باید در گام بعدی با «الکسی کومنکو» روس نفر اول دنیا روبرو شود و عابدینی نیز ‘گو وو’ شمشیرباز کره جنوبی را در پیش خواهد داشت.رقابت های شمشیربازی المپیک ریو از روز شنبه آغاز به کار می کند.

المپیک تابستانی ۲۰۱۲

وی با قهرمانی در مسابقات انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در کشور ژاپن به المپیک لندن راه یافت. در المپیک، در سابر مردان و نخستین بازی در برابر فلورین زالومیر از رومانی با نتیجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و در رتبه ۳۶ قرار گرفت.

بازی‌های آسیایی

او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ کره جنوبی، اینچئون توانست به همراه علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر پس از شکست تیم شمشیربازی سابر از کشور چین به دیدار نهایی راه یابد. در مسابقه پایانی با شکست برابر تیم کشور میزبان به جایگاه دوم و نشان نقره مسابقات دست پیدا کرد.

همسر مجتبی عابدینی عکس المپیک 2016 برزیل شمشیر بازی بیوگرافی مجتبی عابدینی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Mojtaba Abedini

مسابقات ۲۰۱۵ لهستان

مجتبی عابدینی در مسابقات کلاس آ لهستان با غلبه بر نماینده کره جنوبی که عنوان قهرمانی جهان را در اختیار دارد به جمع هشت بازیکن برتر این رقابت‌ها صعود کند. عابدینی که پس از صعود مستقیم از مرحله مقدماتی موفق شده بود با غلبه قهرمان المپیک از روسیه یک مرحله دیگر صعود کند، با برتری مقابل حریف کره‌ای که به جمع هشت بازیکن برتر مسابقات کلاس آ لهستان صعود کرد.

المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل

در رقابت‌های شمشیر سابر المپیک ریو ۲۰۱۶، مجتبی عابدینی که با شکست رقیبان اوکراینی، کره‌ای و فرانسوی خود در این رقابت‌ها شگفتی‌ساز شده بود، در رقابت نیمه نهایی در برابر هومر آمریکایی قرار گرفت و علی‌رغم ارائه نمایشی قابل قبول، با حداقل اختلاف امتیاز شکست خورد تا از رسیدن به فینال باز بماند.

در آخرین بازی‌های شمشیر سابر المپیک ریو ۲۰۱۶، مجتبی عابدینی به مصاف جونگوان کیم رفت که در نهایت، با نتیجه ۱۵-۸ شکست خورد و در جایگاه چهارم ایستاد.

همسر مجتبی عابدینی عکس المپیک 2016 برزیل شمشیر بازی بیوگرافی مجتبی عابدینی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Mojtaba Abedini
مجتبی عابدینی و همسرش
وقتی از او پرسیدیم کدام اتفاق زندگی‌ات خاطره انگیزترین بوده است، به روزی اشاره کرد که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران از همسرش خواستگاری کرد: مدت‌ها بود که فکر خواستگاری از او در ذهنم بود، کسی هم حاضر نشده بود در این زمینه کمکم کند و به نمایندگی از من پیشنهادم را مطرح کند. این شد که خودم برای طرح آن اقدام کردم.
آن هم درست روز اول فصل امتحاناتمان. قضیه مربوط به سال ۸۴ می‌شود. آن روز همه همکلاسی‌هایم و خود خانمم اطلاعات درسی را در ذهنشان مرور و بین یکدیگر جزوه رد و بدل می‌کردند اما من مدام با خود جملاتی را تکرار می‌کردم که می‌خواستم در قالب طرح پیشنهاد ازدواج به همسرم بگویم.
همسر مجتبی عابدینی عکس المپیک 2016 برزیل شمشیر بازی بیوگرافی مجتبی عابدینی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Mojtaba Abedini
مجتبی عابدینی با همسر و دخترش
آخر هم با کلی ترس و دلهره رودرروی او قرار گرفتم اما آنقدر هول شده بودم که نفهمیدم چه گفتم. فقط می‌دانم در ۱۰ ثانیه گفتم که می‌خواهم با او ازدواج کنم و این اصلی‌ترین و سخت‌ترین بخش ماجرای ازدواج من بود چون بعد از آن همه مراحل خیلی راحت و بدون ترس پیگیری شد.
یک سال بعد از آن روز پراسترس و خاطره‌انگیز مجتبی عابدینی، با نرگس فعال که آن زمان دانشجوی تربیت‌بدنی در زمینه مربیگری شنا بود، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پارمیس است که دوم خرداد سال گذشته به دنیا آمد.
من عاشق شمشیربازی بودم. مثل خیلی از بچه ها، دوران کودکی من هم با شمشیر پلاستیکی گذشت، اما من به صورت جدی‌تر با شمشیر چوبی هم بازی کردم.نخستین شمشیر چوبی را پدرم برایم درست کرده بود که چشم نواز بود و دوست‌هایم را وسوسه می‌کرد برای یک بار هم شده شمشیر چوبی را در دست‌های خود بگیرند و بازی کنند
Full name Mojtaba Abedini
Date of birth August 11, 1984 (Age 31)
Height and weight ۱٫۸۰ m /5′ 11” — ۸۳ kg / 183 lbs
Events Fencing Men’s Sabre Individual
شمشیربازی
Asian Championships
نقره شانگهای ۲۰۱۳ Sabre team
نقره سوون ۲۰۱۴ Sabre
برنز ماکایاما ۲۰۱۲ Sabre team
برنز شانگهای ۲۰۱۳ Sabre
برنز سوون ۲۰۱۴ Sabre team
بازی‌های آسیایی
نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ شمشیربازی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴
West Asian Games
طلا دوحه ۲۰۰۵ Sabre
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ