بازداشت مدیرعامل پدیده کیش با قرار وثیقه ۳ هزار میلیارد تومانی

0

مدیرعامل پدیده در مجموعه کیش شب چهارشنبه گذشته به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام بازداشت و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار ۳ هزار میلیارد تومانی روانه زندان شده است.

به گزارش خراسان، دادستان مشهد با اعلام این خبر گفت: همچنین در ادامه روند رسیدگی به اتهامات برخی دیگر از افرادی که در این ماجرا نقش دارند روز گذشته ۳ تن از عوامل مرتبط با پرونده پدیده در مشهد نیز دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

وی اتهام ۳ فرد دستگیر شده در مشهد را خیانت در امانت و تحصیل مال از طریق نامشروع ذکر کرد و گفت: قبلا از طرق مختلف به افراد مرتبط با شرکت «پدیده» هشدار دادیم تا چنانچه افراد حقیقی و یا حقوقی مال و یا اموالی از این شرکت را در دست دارند این گونه اموال را به هیئت مدیره جدید شرکت پدیده بازگردانند و آنان را در جریان این امور قرار دهند اما متاسفانه طبق اعلام اعضای هیئت مدیره شرکت «پدیده» برخی از این افراد اموال مذکور را به شرکت بازنگرداندند که همین امر موجب بروز اختلالاتی در روند رو به رشد شرکت پدیده شد چرا که هنوز برخی از این اموال در گوشه و کنار کشور شناسایی نشده است.

این مقام ارشد قضایی مشهد تصریح کرد: اگرچه دستگاه قضایی با استفاده از اختیارات قانونی خود و همه جوانب این پرونده ملی را با دقت خاصی مورد بررسی های قضایی و کارشناسی دقیق قرار می دهد و با همه عوامل دخیل و مرتبط در بروز تخلفات و جرایم برخورد قاطعی خواهد داشت، اما دستگاه های مختلف دولتی وغیردولتی و کسانی که می توانند برای رونق این پروژه نقش آفرینی کنند نیز باید برای ایجاد فضای سالم و رونق کسب و کار تلاش و همت خود را به کار گیرند.

قاضی «صادقی» به کارشکنی برخی افراد برای ایجاد خلل در سرانجام پروژه پدیده اشاره کرد و گفت: بارها به مسئولان سابق مدیران و افراد مرتبط با شرکت «پدیده» هشدار دادیم تا در جهت شناسایی اموال منقول و غیرمنقول به اعضای هیئت مدیره جدید کمک کنند اما متاسفانه هنوز هم برخی سعی در سودجویی از این فضا دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد در پاسخ به این سوال که پس از دستگیری مدیرعامل پدیده در کیش فرجام سرمایه های مردم در این جزیره چه می شود؟ خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از آن که مدیرعامل پدیده در کیش بازداشت شد یک نفر به عنوان حافظ منافع این شرکت در کیش تعیین شد تا از حیف و میل اموال مردم و سهامداران جلوگیری شود چرا که حفظ این سرمایه ها از اولویت های اصلی دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده پدیده است.

وی در عین حال یادآور شد: پرونده «پدیده» به خاطر گسترش آن در سطح کشور یک پرونده ملی محسوب می شود و باید ریشه های این گونه تخلفات و جرایم با دقت و وسواس مورد تجزیه و تحلیل های کارشناسی قرار گیرد و با همه مسئولان، مدیران و افرادی که در گذشته موجب بروز این گونه فجایع تلخ در جامعه شده اند برخورد قاطع اداری و قضایی صورت گیرد چرا که سهل انگاری ها و اغماض های غیرقانونی بعضی از مدیران سابق در بروز این مشکلات برای مردم و سهامداران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قاضی «صادقی» در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا روند دستگیری ها در این پرونده همچنان ادامه می یابد گفت: این پرونده همچنان در مرحله دادسرا و در حال انجام تحقیقات است اما طبق بررسی های مقدماتی هنوز هم افراد دیگری وجود دارند که با اتهامات جدی در این پرونده روبه رو هستند.

وی افزود: پس از رسیدگی های قضایی اقدامات انجام شده به اطلاع مردم خواهد رسید.

چند روز قبل «پهلوان» (مدیرعامل سابق پدیده) نیز با صدور دستوری از سوی قاضی حیدری (قاضی رسیدگی کننده به پرونده پدیده) و به اتهام کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام در مشهد دستگیر و روانه زندان شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ