مایکل فلپس و رازهای موفقیتش +عکس همسر و فرزندش

0

مایکل فلپس Michael Phelps اسطوره شنا آمریکا اعتراف کرد که خستگی بدنی او را آزار می‌دهد و به خداحافظی از شنا فکر می‌کند هر چند مادرش دوست دارد که در توکیو هم مسابقه دهد.

همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps

مایکل فلپس اسطوره شنای آمریکایی در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو هم خوش درخشیده است. او تا الان توانسته چهار مدال طلا و یک نقره را به دست آورد تا ثابت کند که هنوز در اوج به سر می برد.
با وجود این که مادر این ورزشکار پر آوازه آمریکایی دوست دارد پسرش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم رقابت کند،‌ اما خود او تاکید کرد که بسیار خسته است و به بازنشستگی فکر می کند.

او گفت: نمی توانم انکار کنم که بازنشستگی به ذهنم خطور می کند و نمی توانم به این موضوع فکر نکنم. الان تنها چیزی که به آن فکر می کنم این است که گرم کنم و مسابقه بدهم. باید اعتراف کنم که بسیار خسته شده ام. خستگی بدنی آزارم می دهد.

دارنده ۲۷ مدال المپیک ادامه داد: باید بگویم که در مسابقه تیمی اخیر در ۵۰ متر پایانی کم آورده بودم،‌ اما به خود گفتم که باید هر آنچه که در توان دارم رو کنم و خوشبختانه تلاشم جواب داد. حمایت های که از من شد انرژی دو چندان به من داد. وقتی از تصمیم خود برای خداحافظی صرف نظر کردم و دوباره به تمرینات برگشتم سختی های زیادی را پشت سرگذاشتم،‌ اما الان خوشبختانه همه چیز خوب است و کسب مدال خستگی از تنم بیرون کرد.

همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps

مایکل فلپس Michael Phelps  (متولد ۳۰ ژوئن ۱۹۸۵ در بالتیمورمریلند) شناگر آمریکایی، دارندهٔ ٢۵ مدال المپیک و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک است.

فلپس رکورددار کسب بیش‌ترین مدال در یک دورهٔ المپیک است. او در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ در یونان، درحالی‌که تنها ۱۹ سال داشت، توانست هشت مدال المپیک را به گردن آویزد که شش تا از آن‌ها طلا بود. فلپس همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸پکن در ۸ رشته رقابت کرد و با کسب مدال طلا در هر هشت رشته، عنوان «بزرگترین قهرمان تاریخ المپیک» را کسب کرد.
وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ «بازاریابی ورزشی» از دانشگاه میشیگان است. وی در سال ۲۰۱۲ به عنوان مرد سال ورزش جهان انتخاب شد.

 همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps

زندگی نامه مایکل فلپس

مایکل فرد فلپس در ۳۰ ژوئن سال ۱۹۸۵ در بالتیمور، واقع در مریلند آمریکا متولد شد. مایکل دو خواهر بزرگتر از خودش نیز دارد که آن دو هم در رشته ورزشی شنا فعالیت می‌کنند. فرد، پدر مایکل، از سربازان دولت و یک پلیس و دِبی، مادرش، مدیر یک مدرسه راهنمایی بود. در سال ۱۹۹۴ و زمانی که مایکل هفت ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و سرپرستی او و دو خواهرش به مادرش سپرده شد. مایکل رابطه خیلی خوب و صمیمی با مادرش دارد. ویتنی، یکی از خواهرانش، بعدها در مصاحبه‌اش گفته بود که «برای فرار از جنگ و دعواهای پدر و مادرم به استخر پناه می‌آوردیم.»

فلپس شنا را از پنج‌سالگی آغاز کرد. در هفت‌سالگی از این‌که سرش را زیر آب ببرد، می‌ترسید و به همین دلیل مربیان به او اجازه می‌دادند که به پشت شنا کند. به همین دلیل کرال پشت، اولین مهارتی بود که فراگرفت.

فیزیک بدنی مایکل فلپس

مایکل فلپس دارای ساختار بدنی‌ای است که به او در شنا کمک می‌کند؛ طول دو دست او در حالت باز برابر با ۲۰۱ سانتیمتر است که بیش از قد او (۱۹۳ سانتیمتر) است. مایکل فلپس روزانه غذایی با انرژی ۱۲٫۰۰۰ کیلوکالری مصرف می‌کند، درحالی‌که یک مرد هم‌سن او روزانه به ۲۰۰۰ کیلوکالری نیاز دارد. نکته دیگر اینکه مایکل از قلبی بسیار قوی برخوردار است که ۲ برابر میزان معمول، یعنی ۳۰ لیتر در ثانیه خون از آن می‌گذرد؛ اما موفقیت مایکل تنها به فیزیک بدنی او ختم نمی‌شود، چرا که او تمرینات سخت و رژیم غذایی مناسبی را نیز دنبال می‌کند.

رکورد جهانی مایکل فلپس

مایکل فلپس با دریافت هشتمین مدال طلای خود در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸پکن، در آن سال به عنوان دارندهٔ بیش‌ترین مدال طلا در تاریخ المپیک (۱۴ مدال) رسید و ازلحاظ تعداد مدال در یک دورهٔ المپیک نیز از رکورد شناگر آمریکایی مارک اسپیتز در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ پیشی گرفت.
فلپس همچنین با حضور در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲لندن با کسب ۶ مدال (۴ طلا و ۲ نقره) رکورد بیشترین مدال المپیک را که تا پیش از این با مجموع ۱۸ مدال، در اختیار لاریسا لاتینینا ژیمناست اوکراینی تیم اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، پس از ۴۸ سال ازآنِ خود کرد و به رکورد ۲۲ مدال المپیک دست یافت.

شنای مردان
بازی‌های المپیک
طلا آتن ۲۰۰۴ ۱۰۰ متر پروانه
طلا آتن ۲۰۰۴ ۲۰۰ متر پروانه
طلا آتن ۲۰۰۴ ۲۰۰ متر مختلط
طلا آتن ۲۰۰۴ ۴۰۰ متر مختلط
طلا آتن ۲۰۰۴ ۲۰۰×۴ متر آزاد
طلا آتن ۲۰۰۴ ۱۰۰×۴ متر امدادی
طلا پکن ۲۰۰۸ ۲۰۰ متر آزاد
طلا پکن ۲۰۰۸ ۱۰۰ متر پروانه
طلا پکن ۲۰۰۸ ۲۰۰ متر پروانه
طلا پکن ۲۰۰۸ ۲۰۰ متر مختلط
طلا پکن ۲۰۰۸ ۴۰۰ متر مختلط
طلا پکن ۲۰۰۸ ۱۰۰×۴ متر آزاد
طلا پکن ۲۰۰۸ ۲۰۰×۴ متر آزاد
طلا پکن ۲۰۰۸ ۱۰۰×۴ متر امدادی
طلا لندن ۲۰۱۲ ۲۰۰×۴ متر آزاد
طلا لندن ۲۰۱۲ ۲۰۰ متر مختلط
طلا لندن ۲۰۱۲ ۱۰۰ متر پروانه
طلا لندن ۲۰۱۲ ۱۰۰×۴ متر امدادی
نقره لندن ۲۰۱۲ ۲۰۰ متر پروانه
نقره لندن ۲۰۱۲ ۱۰۰×۴ متر آزاد
برنز آتن ۲۰۰۴ ۲۰۰ متر آزاد
برنز آتن ۲۰۰۴ ۱۰۰×۴ متر آزاد
طلا ریو ٢٠١۶ ۱۰۰×۴ متر امدادی
طلا ریو ۲۰۱۶ ۲۰۰ متر پروانه
طلا ریو ۲۰۱۶ ۲۰۰×۴ متر آزاد
قهرمانی جهان
طلا فوکوکا ۲۰۰۱ ۲۰۰ متر پروانه
طلا بارسلونا ۲۰۰۳ ۲۰۰ متر پروانه
طلا بارسلونا ۲۰۰۳ ۲۰۰ متر مختلط
طلا بارسلونا ۲۰۰۳ ۱۰۰×۴ متر امدادی
طلا مونترئال ۲۰۰۵ ۲۰۰ متر آزاد
طلا مونترئال ۲۰۰۵ ۲۰۰ متر مختلط
طلا مونترئال ۲۰۰۵ ۱۰۰×۴ متر آزاد
طلا مونترئال ۲۰۰۵ ۲۰۰×۴ متر آزاد
طلا مونترئال ۲۰۰۵ ۱۰۰×۴ متر امدادی
طلا ملبورن ۲۰۰۷ ۲۰۰ متر آزاد
طلا ملبورن ۲۰۰۷ ۱۰۰ متر پروانه
طلا ملبورن ۲۰۰۷ ۲۰۰ متر پروانه
طلا ملبورن ۲۰۰۷ ۲۰۰ متر مختلط
طلا ملبورن ۲۰۰۷ ۴۰۰ متر مختلط
طلا ملبورن ۲۰۰۷ ۱۰۰×۴ متر آزاد
طلا ملبورن ۲۰۰۷ ۲۰۰×۴ متر آزاد
نقره بارسلونا ۲۰۰۳ ۱۰۰ متر پروانه
نقره بارسلونا ۲۰۰۳ ۲۰۰×۴ متر آزاد
نقره مونترئال ۲۰۰۵ ۱۰۰ متر پروانه
قهرمانی جهان (Short Course)
طلا ایندیاناپولیس ۲۰۰۴ ۲۰۰ متر آزاد
قهرمانی اقیانوس آرام
طلا یوکوهاما ۲۰۰۲ ۲۰۰ متر مختلط
طلا یوکوهاما ۲۰۰۲ ۴۰۰ متر مختلط
طلا یوکوهاما ۲۰۰۲ ۱۰۰×۴ متر امدادی
طلا ویکتوریا ۲۰۰۶ ۲۰۰ متر پروانه
طلا ویکتوریا ۲۰۰۶ ۲۰۰ متر مختلط
طلا ویکتوریا ۲۰۰۶ ۴۰۰ متر مختلط
طلا ویکتوریا ۲۰۰۶ ۱۰۰×۴ متر آزاد
طلا ویکتوریا ۲۰۰۶ ۲۰۰×۴ متر آزاد
نقره یوکوهاما ۲۰۰۲ ۲۰۰ متر پروانه
نقره یوکوهاما ۲۰۰۲ ۲۰۰×۴ متر آزاد
نقره ویکتوریا ۲۰۰۶ ۲۰۰ کرال پشت
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
United States’ Michael Phelps’ son Boomer wears ear protection during the swimming competitions at the 2016 Summer Olympics, Monday, Aug. 8, 2016, in Rio de Janeiro, Brazil. (AP Photo/Michael Sohn)

مایکل فلپس پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک و همچنین رکورددار کسب بیش‌ترین مدال در یک دوره المپیک است. او در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ یونان و در حالی که تنها ۱۹سال سن داشت توانست ۸ مدال المپیک را به گردن آویزد که ۶ مدال از آنها طلا بود. فلپس همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸پکن در ۸ رشته رقابت کرد و با کسب مدال طلا در هر ۸ رشته، عنوان بزرگترین قهرمان تاریخ المپیک را کسب کند.

مایکل فلپس با دریافت هشتمین مدال طلای خود در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸پکن در آن سال به عنوان دارنده بیشترین مدال طلا در تاریخ المپیک (۱۴مدال) رسید و از لحاظ تعداد مدال در یک دوره المپیک نیز از رکورد شناگر آمریکایی مارک اسپیتز در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲پیشی گرفت. فلپس همچنین با حضور در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲لندن با کسب ۶مدال (۴طلا و ۲نقره) رکورد بیشترین مدال المپیک را که تا پیش از این با مجموع ۱۸مدال در اختیار “لاریسا لاتینینا” ژیمناست اوکراینی بود را پس از ۴۸ سال از آن خود کرد و به رکورد ۲۲مدال المپیک دست یافت. در زیر به زندگی اسطوره المپیک خواهیم پرداخت:

فلپس از اینکه سرش را زیر آب ببرد، می‌ترسید
مایکل فرد فلپس در ۳۰ ماه ژوئن سال ۱۹۸۵ در “بالتیمور”، واقع در “مریلند” آمریکا متولد شد. مایکل دو خواهر بزرگتر از خودش نیز دارد که آن دو هم در رشته ورزشی شنا فعالیت می‌کنند. فرد، پدر مایکل، از سربازان دولت و یک پلیس و دِبی، مادرش، مدیر یک مدرسه راهنمایی بود. در سال ۱۹۹۴ و زمانی که مایکل هفت ساله بود، پدر و مادرش ازهم جدا شدند و سرپرستی او و دو خواهرش به مادرش سپرده شد. مایکل رابطه خیلی خوب و صمیمی با مادرش دارد. “ویتنی” یکی از خواهران او بعدها در مصاحبه‌اش گفته بود که “برای فرار از جنگ و دعواهای پدر و مادرم به استخر پناه می‌آوردیم.”

فلپس شنا را از سن پنج سالگی آغاز کرد. در سن هفت سالگی از‌اینکه سرش را زیر آب ببرد، می‌ترسید و به همین دلیل مربیان به او اجازه می‌دادند که به پشت شنا کند. به همین دلیل کرال پشت، اولین مهارتی بود که فرا گرفت.

بیش‌فعالی فلپس
طبق گفته‌های مادرش، او در کودکی یک بچه شیطان و بی‌قرار با انرژی فوق‌العاده زیادی بوده و تمرکز کافی بر روی درس‌هایش نداشته است. کلاس ششم ابتدایی بود که والدینش فهمیدند او دچار اختلال بیش‌فعالی و کمبود توجه (ADHD) است و برای رفع این اختلال از داروی “ریتالین” برای او استفاده می‌کردند. مصرف این دارو به فلپس کمک کرد تا بتواند تمرکز کافی بر روی درس‌های مدرسه‌اش داشته باشد. اما او همیشه از اینکه موقع ناهار پرستار مدرسه او را ویزیت می‌کرد و یک قرص به او می‌داد تا بخورد، خجالت می‌کشید. به همین خاطر در سن ۱۲ سالگی از مصرف هرگونه دارویی که مربوط به بیش‌فعالی می‌شد خودداری کرد و خودش را دنیای آب غرق کرد. فلپس سعی داشت فعالیت‌های بدنی سخت و تغییرات رفتاری را جایگزین مصرف دارو کند که در این راه موفق بود.

همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps

“باب بومن”، مربی فلپس او را مهربان توصیف کرد
مایکل در سن ۱۱ سالگی با “باب بومن” آشنا شد و این مربی استعداد او را در رشته ورزشی شنا کشف کرد. فلپس پس از مشاهده رقابت “تام مالکو” و “تام دولان” در رقابت المپیک تابستانی سال ۱۹۹۶ آتلانتا، رویای قهرمانی را در سر ‌پروراند. “باب بومن” با دادن ورزش‌ها و رژیم‌غذایی مناسب به مایکل تاثیر مهمی در موفقیت وی داشته. او شاگرد خود را اینگونه توصیف می‌کند: “فلپس یک مرد قدرتمند با اراده و تمرکزی سفت و سخت است. درضمن او خیلی هم مهربان است و بعد از جلسات تمرین خیلی به بچه‌های کوچک‌تری که علاقمند به این رشته ورزشی هستند، کمک می‌کند.”

اشتهای وحشتناک فلپس
مایکل اشتهای وحشتناکی دارد. او هر روز صبح سه عدد تخم مرغ نیمرو با پیاز سرخ‌شده، گوجه، کاهو، سس مایونز، یک ساندویچ پنیر، یک کاسه گندم آسیاب‌شده، اُملت پنج تخم‌مرغی، یک پنکیک بزرگ شکلاتی، دو فنجان قهوه، و سه تکه نان تست فرانسوی می‌خورد. یک وعده صبحانه مایکل برابر با غذای دو روزِ یک فرد عادی است. به هر حال او باید انرژی لازم برای تمرینات روزانه‌اش را داشته باشد. او روزانه ۱۲ کیلو کالری مصرف می‌کند. ناهار او را پاستا با سس قرمز، دو ساندویچ بزرگ همبرگر و چیزبرگر به همراه سس مایونز و یک نوشابه انرژی‌زا (با ۱۰۰۰ کالری) تشکیل می‌دهد.

فلپس برای شام پاستا، یک پیتزای شش یا هشت تکه‌ای، به همراه نوشابه انرژی‌زا می‌خورد. این در حالی است که در تور دو فرانس هر دوچرخه‌سوار تنها حدود ۸ هزار تا ۱۰ هزار کالری در هر روز مصرف می‌کرد. متخصصان تغذیه، پزشکان و مربیان ورزش بر این باور هستند که فلپس هرچه را که بخواهد می‌تواند بخورد؛ چون متابولیسم بدن او سریع است و نسبت به مردان هم‌سن خودش، سریع‌تر کالری می‌سوزاند. البته تمرینات سخت او باعث می‌شود که این حجم بالای کالری را بسوزاند و در نتیجه دچار اضافه‌وزن نشود.

هیپ هاپ، آهنگ مورد علاقه فلپس
مایکل فلپس همیشه قبل از هر مسابقه به آهنگ‌های هیپ‌هاپ و رپ گوش می‌دهد تا از نظر خودش بتواند تمرکز خوبی روی فعالیتش در حین مسابقه داشته باشد. “یانگ جیزی”، یکی از رَپرهای مورد علاقه او است.  از سرگرمی‌های فلپس می‌توان به بازی های کامپیوتری و گیم اشاره کرد. بازی مورد علاقه‌اش ” big Game Hunter ” و معمولاً آن را بازی می‌کند.

تحصیلات
فلپس دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی ورزشی در دانشگاه میشیگان است.

پاهای گنده رازهای موفقیت
کارشناسان معتقد هستند که فیزیک بدنی مایکل فلپس برای شنا ساخته شده است.  فلپس ۱۹۳ سانتیمتر قد و ۸۳٫۹ کیلوگرم وزن دارد، کشش و انعطاف بدن او فوق‌العاده بالا است. قد مایکل در حالت کشش، ۳ اینچ بیشتر از قد نرمالِ او می‌شود. پاهای نسبتا کوتاه و باله‌مانند او ۱۵ درجه بیشتر از یک پای معمولی توان چرخش دارند. سایز بزرگ کف پای فلپس نیز از دیگر مشخصات فیزیکی بدنش است. سایز کفش او ۵۰ و به “پاگنده” مشهور است.  طول ۲ دست او درحالت باز برابر با ۲۰۱ سانتیمتر است که بیش از قد او (۱۹۳ سانتیمتر) و بلندتر از پاهای او است. نکته دیگر اینکه مایکل از یک قلب بسیار قوی برخوردار است که ۲ برابر میزان معمول، یعنی ۳۰ لیتر در ثانیه خون از آن می گذرد؛ اما موفقیت مایکل تنها به فیزیک بدنی او ختم نمی‌شود، چرا که او تمرینات سخت و رژیم غذایی مناسبی را نیز دنبال می‌کند.

فلپس در جلسات تمرین خود هفته‌ای ۸۰ هزار متر یا تقریبا ۵۰ مایل شنا می‌کند. او شش روز در هفته و روزی ۵ تا ۶ ساعت مشغول تمرین است. قهرمان المپیک در مسابقات خود از دو کلاه شنا استفاده می‌کند و هر دو را روی سرش می‌گذارد. مایکل این کار را برای کم کردن موج‌های که جلوی دید او را می‌گیرند و همچنین برای اینکه بدنش در آب در حالت ایرودینامیک قرار بگیرد، انجام می‌دهد، این عمل باعث می‌شود که عینک محکم‌تر و بهتر روی صورتش قرار بگیرد.

نقص ژنیتیکی دلیل برتری فلپس نسبت به سایرین
“سندروم مارفان” نوعی بیماری مادرزادی و ژنتیکی است که در آن اختلالی در تولید بافت همبندی وجود دارد. بافت همبندی بافتی است که در همه بدن وجود دارد و مانند چسب سلول های بدن را به هم متصل می‌کند. در سندروم مارفان این چسب ضعیف تر از معمول است. ازعلایم سندروم مارفان می‌توان به انعطاف‌پذیری بالا و شل بودن مفاصل، نزدیک‌بینی و اختلالات چشمی، صورتی باریک و کشیده، چشمانی گود، فکی کوچک با دندان‌های نامنظم، برآمدگی قفسه سینه، کف پای صاف، انگشتان باریک دست و پا، و عارضه قلبی اشاره کرد.تقریبا همه این علایم در فلپس دیده می‌شود و برخی بر این باورند که شاید همین نقص ژنتیکی باعث برتری او نسبت به سایر ورزشکاران در رشته شنا شده است.

فلپس در کتاب زندگی خود، این موضوع را رد کرده و می‌گوید: “روزی در حین تمرینات دچار تپش قلب شدم و به توصیه مربی به پزشک مراجعه کردم. با مشاهده علایم این اختلال و همچنین ویژگی‌های ظاهری من، نوار قلب از من گرفتند و درنهایت معلوم شد که من دچار اختلال سندروم مارفان نیستم. هر سال در بیمارستان آزمایشات مربوط به سندروم مارفان را انجام می‌دهم و بافت‌های بدنم سست نیستند و برعکس خیلی هم قوی هستند.” اما با وجود اظهارات فلپس، هنوز برخی کارشناسان معتقد هستند که این شناگر دچار سندروم مارفان است.

 دستگیری فلپس بخاطر مصرف ماری‌جوانا و مشروبات الکلی
در ماه نوامبر سال ۲۰۰۴، زمانی که مایکل ۱۹ ساله بود، به دلیل رانندگی در حالت مستی در “سالیسبری” واقع در “مریلند” دستگیر شد؛ اما به قید التزام آزاد گردید. مایکل به دلیل تخلف از قانون ۲۵۰ دلار جریمه شد و طبق دستور دادگاه پس از آزادی، برای دانش‌آموزان دبیرستانی درباره اثرات مضر استفاده از مشروبات الکلی در حین رانندگی صحبت کرد و همچنین در همایش “انجمن مادران مخالف استفاده از الکل” شرکت نمود. او بعدها دراینباره گفت: “با این کارم ارزش خود، خانواده‌ام و حتی ارزش مردم کشورم را پایین آوردم.” در فوریه سال ۲۰۰۹ عکسی از فلپس منتشر شد که در دستانش لوله‌ی کشیدن تنباکو یا ماری‌جوانا بود. انتشار این عکس باعث از دست دادن اسپانسرها و همچنین حکم تعلیق از سوی فدراسیون شنای آمریکا شد. فلپس اعتراف کرد که این عکس در یک مهمانی دانشجویی در دانشگاه “کارولینای جنوبی” گرفته شده و رفتارش نادرست بوده و در ملاءعام عذرخواهی کرد.

فعالیت‌های انسان‌دوستانه
در المپیک ۲۰۰۸، یک میلیون دلار بیشتراز جایزه اصلی‌ به دلیل سرعتش به وی اهدا شد. مایکل این مبلغ را صرف ساختن “موسسه مایکل فلپس” کرد. هدف این موسسه رشد رشته شنا و همچنین ارتقا سبک زندگی سالم‌تر است. در سال ۲۰۱۰، در موسسات “مایکل فلپس”، “مدرسه شنای مایکل فلپس” و “مرکز سلامت کودکان”، برنامه “im” برای اعضای باشگاه ارائه شد. این برنامه به بچه‌ها اهمیت سالم و فعال بودن را یاد می‌دهد و تمرکز آنها را به سوی رشته شنا معطوف می‌کند.

گلف، ورزش مورد علاقه فلپس
درست است که مایکل فلپس از رشته شنا بازنشسته شده است، اما امیدوار است که بتواند در رشته گلف نیز موفق شود. او استعداد خوبی در رشته گلف دارد. مایکل پس از کسب ۲۲ مدال در رشته شنا و کناره‌گیری از این ورزش در المپیک سال ۲۰۱۲، به گلف روی آورد تا شانس خود را در این رشته محک بزند. او به عضویت باشگاه “هانک هانی” درآمد تا بر روی مهارت خود در گلف بیشتر کار کند. “هانک هانی”، مربی مشهور گلف آمریکا است.  فلپس در این خصوص گفت:” من خیلی از این موضوع هیجا‌ن‌زده هستم. می‌خواهم با هانک کار کنم و ببینم روی زمین گلف چه کار می‌توانم بکنم. باید گلف را هم مانند شنا جدی بگیرم.”

مرد سال ورزش در سال ۲۰۱۲
مایکل فلپس از سوی “آسوشیتد پرس”، مرد سال ۲۰۱۲ ورزشی شد. فلپس در این خصوص گفت:” فکر کردن درباره کارهایی که من در رشته شنا کردم کمی دیوانگی است. اما بالاخره وقت پیدا کردم که کمی به خودم برسم، راحت و آسوده روی صندلی لم بدهم و به خودم بگویم:” این اتفاقات واقعا افتاده؟ کمی شوک‌آور است.”

همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
همسر مایکل فلپس قهرمان شنا بیوگرافی مایکل فلپس المپیک 2016 ریودوژانیرو Michael Phelps wife Michael Phelps
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ