“فرناندا لیما “ مجری برنامه قرعه کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ فیسبوکش را بست + عکس

0

ساتین، مجری زن برنامه قرعه کشی جام جهانی که صفحه هوادارانش در فیس بوکش مورد هجمه سنگین گروهی از ایرانیان عصبانی قرار گرفت، پس از افزایش این حملات، صفحه هوادارانش را برای عموم مسدود ساخت تا بدین طریق از هجوم دیگر چهره های مودبی که او را مورد خطاب قرار داده بودند، کاسته شود و البته ماجرا به شدیدترین نقطه ممکن رسید.

مجری جام جهانی فرناندا کاما بریرا لیما عکس فرناندا کاما بریرا لیما شوهر فرناندا کاما بریرا لیما بیوگرافی فرناندا کاما بریرا لیما

فرناندا کاما بریرا لیما (به پرتغالی: Fernanda Cama Pereira Lima)‏ مشهور به فرناندا لیما (زادهٔ ۲۵ ژوئن ۱۹۷۷) مانکن بازیگر و مجری تلویزیون برزیلی ست. او فعالیتش در عرصه مانکنی از ۱۴ سالگی آغاز کرد. وی فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری از دانشگاه FIAM است و از هواداران باشکاه فوتبال Porto Alegrense است. فرناندا به همراه شوهرش رودریگو هیلبرت مجری برنامه قرعه کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بود

انگار حاشیه های قرعه کشی جام جهانی برای کشورمان پایان ندارد و سلسله حرکت هایی که برخی از ایرانی‌ها پس از این اتفاق انجام دادند، حالا کم کم عوارضش را نشان می‌دهد تا تنها بتوان ابراز امیدواری کرد این دامنه اثرگذاری بیش از این توسعه نیابد و ثلمه‌ای به چهره ایرانیان در سراسر جهان وارد نسازد.

مجری جام جهانی فرناندا کاما بریرا لیما عکس فرناندا کاما بریرا لیما شوهر فرناندا کاما بریرا لیما بیوگرافی فرناندا کاما بریرا لیما

هنوز از عوارض حملات به صفحه هواداران لیونل مسی خبری در دسترس نیست و به جز آنکه ۵۱ میلیون نفر در سراسر جهان نوشته های فارسی و انگلیسی و عربی هموطنامان مشتمل بر شدیدترین توهین ها به این بازیکن تیم ملی آرژانتین را دیدند و برخی رسانه ها نیز اشاراتی به این حملات داشتند، بازیکن تیم ملی بارسلونا و ملی پوش آرژانتین واکنشی نشان داده و با سکوت از کنار این حملات مملو از توهین و تحقیر گذشته است.

در کنار او اما «فرناندا کاما پریرا لیما» مجری، مدل و بازیگر ۳۶ ساله برزیلی شرایط متفاوتی داشت و هجم هتاکی به او و همسر و فرزندانش با شنیع ترین الفاظ جنسی همراه شد و در واقع هرچند حجم نظردهندگان به صفحه هواداران این مجری زن، کمتر از یک چهارم حمله کنندگان به صفحه هواداران لیونل مسی بود اما در عین حال نوع نظرات به مراتب بی ادبانه تر و دارای تعرض بیشتر به حریم شخصی بود و حقیقتاً هر خواننده ای را شرمنده می ساخت.

تفاوت اساسی آنجا بود که صفحه این مجری برزیلی بیش از حد شخصی بود، حال آنکه فضای صفحه مسی با ۵۱ میلیون هوادار به مراتب رسمی تر بود. حملات به پیج فرناندا لیما حتی به نظرسنجی صفحه او نیز کشیده بود، تا جایی که نظرسنجی که او طرح کرده بود با حجم وسیعی از گزینه های فارسی رکیکِ افزوده شده توسط فارسی زبانان همراه شده بود که اتفاقاً این گزینه ها بیشترین رای ها را گرفته بود.

در این میان نکته جالب آنجا بود که این عده ظاهراً در اعتراض به نوع پوشش این مجری که باعث شد صداوسیما نتواند مراسم را حتی به طور غیرزنده نشان دهد و دقایق بسیار اندکی از قرعه کشی پخش شد، به صفحه او و همسرش در فیس بوک حمله کرده بودند اما در عین حال صفحه او را لایک می کردند تا به این تفریح شان در بلندمدت ادامه دهند و اینچنین شد که به یک باره صفحه چند هزار لایکی این مجری به ۳۵ هزار لایک رسید که اکثراً ایرانی بودند!

حال این مجری احتمالاً با مطالعه این کامنت ها که مترجم گوگل نیز برخی شان را به سلیسی می تواند ترجمه کند، به این نتیجه رسیده که نمی تواند با این حملات مقابل به مثل کند و در تازه ترین اقدام که از ساعتی پیش رخ داده، صفحه فیس بوکش را برای عموم مسدود نموده و بر روی صفحه ای لینک کرده که تنها مشخصاتش ذکر شده است. این جدی ترین واکنش به رفتارها ایرانیان عزیزی است که قصد اعتراض به این مجری را داشتند و ممکن است برخی تصور کنند ایرانی نبوده اند اما مگر می توانیم خودمان را گول بزنیم؟!

البته شاید این اقدام مجری زن برزیلی در مسدود کردن صفحه فیس بوکش را برخی به حساب بی جنبگی او بگذارند، چرا که در ورزشگاه آزادی، بارها یکصدهزار نفر یک صدا، داور یا بازیکنان را با رکیک ترین الفاظ مورد خطاب قرار داده اند و بازیکن یا داور نیز زمین را ترک نکرده اند که ای کاش چنین می کردند و تماشاچی فوتبال را وادار می ساختند تا حداقل برای خانواده ورزشکاران حرمت قائل شود!

با این اوصاف باید امیدوار بود ظرفیت لیونل مسی بالاتر باشد و احیاناً او یا همین مجری خانم گفت و گوهایی با غول های خبری جهان درباره حملات سایبری ایرانی‌ها نداشته باشند که اگر داشته باشند، توسط گروهی نهایتاً ۵۰ هزار نفری ضربه بدی به اعتبار و چهره مردمانِ ایران نزد جهانیان وارد می آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ