بیوگرافی حبیب الله اخلاقی (کشتی گیر المپیکی) +مدال ها و افتخارات

0

حبیب‌الله اخلاقی Habibollah Akhlaghi (متولد ۱۳۶۴ در اندیمشک ، قد : ۱۷۹  ، وزن : ۸۴) کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است. وی دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی در وزن ۸۰ کیلو و همچنین یک مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ هرنینگ را در دستهٔ ۸۴ کیلو به دست آورده‌است. اخلاقی همچنین در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۰ ایروان که با نخستین قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید، عضو تیم ایران بود. مدال برنز قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۱۰ تورین هم از دیگر عناوین اوست. مدال طلا دانشجویان جهان در شهر تسالونیکی یونان سال ۲۰۰۸.

همسر حبیب الله اخلاقی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی حبیب الله اخلاقی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار کشتی Habibollah Akhlaghi
حبیب الله اخلاقی

راهکار اصلی او در کشتی گرفتن، فعالیت زیاد و کار کردن با دستهای حریف است. به گونه‌ای که بسیار کم بخاطر کم‌کاری در طی کشتی اخطار می‌گیرد. این کشتی‌گیر همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دانشجوی دکتری مدیریت تربیت بدنی از دانشگاه شهید چمران اهواز است.

حبیب‌الله اخلاقی در المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲

او پس از کسب سهمیه مسابقات المپیک، وارد این مسابقات شد و در اولین مسابقه به مصاف پابلو انریکه شوری هرناندز کوبایی رفت اما در همان ابتدا با نتیجه سه بر یک شکست خورد و از راهیابی به مرحله بعدی بازماند.

همسر حبیب الله اخلاقی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی حبیب الله اخلاقی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار کشتی Habibollah Akhlaghi

حبیب‌الله اخلاقی در المپیک ۲۰۱۶ ریو

رقابتهای کشتی فرنگی المپیک ریو در وزن ۸۵ کیلوگرم حال و هوای خاصی خواهد داشت.حبیب الله اخلاقی پسر خوب کشتی ایران و یکی از باتجربه های این وزن بدون شک از شانس های مدال است.در المپیک ۶ وزنه امسال ، وزن چهارم هم پر از مدعی صاحبنام است.حبیب کشتی ایران در وزنی که ۲۱ نفر در آن شرکت کرده اند در دور اول به مصاف زاکاری برگ از سوئد می رود.

در صورت پیروزی احتمالی ، اخلاقی در دور بعد به مصاف برنده سامان طهماسبی کشتی گیر ایرانی الاصل جمهوری آذربایجان و داوید چاکوتادزه روس می رود.سامان طهماسبی از کشتی گیران پرمدال این وزن دارای چند مدال جهانی از جمله نقره ۲۰۱۳ بوداپست و ۲۰۱۴ تاشکند است.سامان عزم خود را برای کسب طلای این وزن جزم کرده است.

روسها هم با چاکوتادزه در پی تصاحب خوشرنگ ترین مدال این وزن هستند.از ویکتور لورینچ مجار دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۱۴ تاشکند ، ماکسیم مانوکیان ارمنستانی و رستم آساکالوف ازبک، نائب قهرمان جهان از دیگر مدعیان هم گروه با اخلاقی میتوان نام برد.

اما بدون شک در سمت مقابل و از مدعیان اصلی میتوان به ژان بلنیوک اوکراینی دارای مدال طلای جهان اشاره کرد.بلنیوک که امسال در لتونی و در رقابتهای قهرمانی اروپا نیز قهرمان شده به دنبال تکمیل افتخارات و خوشرنگ ترین مدال خواهد بود.جاوید حمزاتوف بلاروس هم در سالهای اخیر از مدعیان سنتی این وزن محسوب می شود. حبیب اخلاقی که دارای مدالهای ارزشمند جهانیه و المپیک لندن رو هم هر چند با ناکامی تجربه کرده باز هم با اتکا به قدرت بدنی مطلوب و تاکتیک بیرون راندن حریفان از تشک به دنبال کسب افتخار است. حبیب از فرصتش میخواد به بهترین نحو استفاده کنه چون میدونه  شاید البته شاید آخرین المپیک دوران قهرمانیش باشد.

بشیر باباجان زاده بابلی نماینده سنگین وزن ایران هم در ضیافت بزرگ قهرمانان در ریو است. در وزنی که ۱۹ نفر وزن کشیدند ، بشیر در دور اول استراحت میکند. دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۱ استانبول در دور دوم با کیانگ منگ از چین قرار می گیرد که او هم برای طلایی شدن کار بسیار مشکلی را پیش رو دارد. کشتی‌گیر سنگین وزن ایران در صورت برتری با تنالیف قزاق یا پوپ آلمانی مبارزه خواهد کرد. صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی آذربایجان و رضا کایالپ ترک در گروه بشیر هستند.

کشتی فرنگی مردان
قهرمانی جهان
برنز هرنینگ ۲۰۰۹ ۸۴ ک‌گ
برنز لاس وگاس ۲۰۱۵ ۸۵ ک‌گ
جام دانکلوف و نیکلا پتروف بلغارستان
طلا صوفیه ۲۰۱۵ ۸۵ک گ
جام جهانی
طلا ۲۰۱۰ ایروان تیمی، مدال طلا
طلا ۲۰۱۴ تهران تیمی، مدال طلا
دانشجویان جهان
طلا ۲۰۰۸ تسالونیکی ۸۴ ک گ
برنز ۲۰۱۰ تورین ۸۴ ک‌گ
قهرمانی کشتی آسیا
طلا ۲۰۱۲ گومی ۸۴ ک‌گ
بازی‌های آسیایی
طلا ۲۰۱۴ اینچئون ۸۰ک‌گ

Full name Habibollah Jomeh Akhlaghi
Date of birth August 03, 1985 (Age 31)
Height and weight ۱٫۷۵ m /5′ 9” — ۹۰ kg / 198 lbs
Events Wrestling Men’s Greco-Roman 85 kg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ