هاشمی رفسنجانی: یارانه کرامت انسان را مخدوش میکند

3

صبح امروز در دیدار مدیران، مسئولین و کارشناسان سازمان بیمه سلامت ایران، با تبریک میلاد ثامن‌الحجج(ع)، وجود مبارک زیارتگاه آن امام همام در مشهدالرضا را لطف جاودان خداوندی به مردم ایران دانست و گفت: بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بارانداز روحی مردم ایران و شیعیان عالم است و باید از این امتیاز خداوندی در جهت گسترش مهر و مودّت دینی و ملی استفاده کرد.

سوابق هاشمی رفسنجانی دختران هاشمی رفسنجانی خانواده هاشمی رفسنجانی حذف شدگان یارانه نقدی پسر هاشمی رفسنجانی بیمه بیکاری تامین اجتماعی اعتراض به حذف یارانه نقدی اخبار یارانه نقدی
هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از سیر تدریجی مسایل بهداشتی و درمانی در زندگی انسان‌ها، گفت: در دوران معاصر، بعضی از تهدید‌کنندگان سلامتی مردم، مثل ریزگردها، هم حاصل جنگ‌های بشر در سال‌های گذشته است و هم یک بلیّه‌ بی‌مرز است که درمان و پیشگیری آن نیاز به عزمی جهانی دارد.

وی با بیان این جمله که «بعضی از انسان‌ها، طبیعت محیط زیست را به هم می‌زنند»، به بیماری‌های نوظهور حاصل از تغییر اقلیم پرداخت و گفت: روزگاری بشریت از مالاریا می‌ترسید و پس از مهار آن، مسایل مربوط به ابولا و اخیراً زیکا مطرح شده که تهدیدی جدی برای سلامتی انسان‌هاست.

هاشمی رفسنجانی، با بیان مصرّحات قانون اساسی در جهت گسترش رفاه اجتماعی، به بیان ابعاد مختلف بیمه و تأمین اجتماعی در امور مسکن، تحصیل، شغل و سرانجام بهداشت و درمان پرداخت و گفت: برخی از کشورهای پیشرفته تجربیات موفقی در این زمینه دارند که می‌توان با اصلاحاتی از همان شیوه‌ها برای گسترش بیمه و ابعاد مختلف آن استفاده کرد.

وی به طر‌ح‌های مختلف مربوط به تأمین مسکن برای نیازمندان در جمهوری اسلامی اشاره کرد و با یادآوری ضرورت تأمین مسکن افراد کم‌درآمد، گفت: اگر طرح‌هایی جامع براساس نیازسنجی‌های واقعی و به دور از اقدامات شعاری و اجرای عقلانی دنبال می‌شد، یکی از اهداف انقلاب اسلامی در آغاز برآورده می‌شد که تأمین مسکن برای نیازمندان بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اهداف انقلاب اسلامی در خصوص تأمین شغل، برای همگان، به خصوص جوانان، به موانع سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دو سال اول پس از پیروزی انقلاب و سپس ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: پس از پایان جنگ، یکی از اهداف بزرگ انقلاب، تأمین شغل برای مردم در قالب برنامه‌ جامع ۵ ساله اول بود که در دولت سازندگی گام‌های مؤثری برداشته شد به گونه‌ای که نرخ بیکاری از ۱۵ درصد به ۹ درصد رسید که اگر همان روند ادامه داشت، امروز مشکلی به عنوان بیکاری در کشور نداشتیم.

وی با تأکید بر این جمله که «توسعه نیروی انسانی با آموزش است»، به نتایج مثبت تحصیل رایگان اشاره کرد و گفت: ملت بی‌سواد در همه مراحل تاریخ عقب‌افتاده خواهد بود. در دوران سازندگی به تحصیل همگانی توجه ویژه‌ای شد، به گونه‌ای که در مناطق دور افتاده، محروم و روستایی، مدارس شبانه‌روزی تأسیس کردیم تا حتی دو سه دانش‌آموز یک روستا هم با سرویس‌های رفت‌وآمد و بیتوته شبانه در خوابگاه‌ها درس بخوانند.

وی «بیمه بیکاری» را راهکاری برای جلوگیری از عواقب منفی این معضل دانست و با تشریح قوانین مربوط به بیکاری و اشتغال، در کشورهای پیشرفته، گفت: اگر دولت به زیربناها بپردازد، مردم در قالب بخش خصوصی برای رونق اقتصادی وارد می‌شوند و بجای دریافت یارانه که به نوعی کرامت انسان را مخدوش می‌نماید، براساس دسترنج خویش زندگی می‌کنند که در آن صورت هرکس کار بیشتری بکند، درآمد بیشتری خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. ایرانی می گوید

    زنده باشی .مگه مردم ایران گدا هستند که به مردم مبلغناچیزی هر ماه داده میشه این شیوه گدا پروریست. نفرین به اون فکری که این برنامه توهین آمیز رو به وجود آورد

  2. شعبون بامخ می گوید

    گدا به دزد بیت المال شرف داره.

  3. علی ش می گوید

    دیدار با بهاییت و غارت مال مردم چی!!!!!
    مخدوش نمیکنه….؟؟