بیوگرافی امید نوروزی (کشتی گیر المپیکی) +عکس خانواده

0

امید نوروزی Omid Norouzi (متولد۱۰ اسفند ۱۳۶۴، شیراز ، قد : ۱۷۴ ، وزن : ۶۰)، کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است. وی در مسابقات جهانی در وزن‌های ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران به میدان رفته است.

همسر امید نوروزی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی امید نوروزی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Omid Norouzi

زندگی‌نامه امید نوروزی

امید نوروزی در ۱۰ اسفند ۱۳۶۴ در شهر شیراز به دنیا آمد. وی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه شیراز است.

امید نوروزی در المپیک ۲۰۱۶ ریو

در وزن ۶۶ کیلوگرم امید نوروزی قهرمان جهان و المپیک در دور اول به مصاف اسپینوزا از ونزوئلا می‌رود و برنده این مسابقه به مصاف برنده کشتی بین بولکوادزه از گرجستان و والیماکی از فنلاند می‌رود.

نوروزی که قرعه نسبتا مناسبی دارد در نیمه‌نهایی احتمالا به مصاف فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان می‌رود اما در واقع نوروزی حداقل تا نیمه‌نهایی راه همواری دارد.

اما در پایین جدول کشتی‌گیران شاخصی مانند ریوهانسو از کره‌جنوبی، تاماش لورینچ از مجارستان، اسلام‌بک آلبیف از روسیه و رسول چونایف از آذربایجان قرار گرفته‌اند که نوروزی با هیچکدام از آنها در دور مقدماتی روبرو نمی‌شود.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو پس از شکست دادن ریوتارو ماتسوموتو از ژاپن نایب قهرمان جهان، ژن جی از چین و جوماشف از ازبکستان در فینال جونگ جی هیون از کره جنوبی راشکست داد و اولین کشتی‌گیر ایرانی لقب گرفت که روی سکوی اول بازی‌های آسیایی گوانگجو ایستاد.

همسر امید نوروزی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی امید نوروزی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Omid Norouzi
پدر و مادر امید نوروزی

مسابقات جهانی استانبول ۲۰۱۱

در مسابقات جهانی استانبول ۲۰۱۱، پس از استراحت در دور اول، مقابل کنستانتین بالیتسکی از آمریکا، زائور کورماگومدوف از روسیه، جیانگ شنگ از چین و جونگ جی هیون قهرمان المپیک آتن از کره جنوبی پیروز شد و به فینال رسید. حریف او در مبارزه پایانی، آلمات کبیسبایف از قزاقستان بود نوروزی در این مسابقه که در سالن سینان اردم استانبول برگزار شد، اگرچه تایم دوم را با نتیجه ۴–۰ واگذار کرد اما وقت‌های اول و سوم را با برتری ۲ بر صفر و ۶ بر ۵ پشت سر گذاشت. وی در پایان به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر این دوره از مسابقات لقب گرفت.

امید نوروزی در المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲

دوشنبه ۶ اوت ۲۰۱۲ در ورزشگاه اکسل لندن امید نوروزی در المپیک لندن ابتدا یانگ شنگ چینی را با نتیجه سه بر یک شکست داد، او پس از این پیروزی به مصاف سرامیوف آنگلاف بلغار رفت و با اقتدار سه بر صفر پیروز این مسابقه هم شد و به مصاف حریف باهوش و قدرتمند خود یعنی المت کیبیسپایف از قزاقستان رفت و آن مسابقه هم با نتیجه سه بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی المپیک لندن رفت تا با حریف ژاپنی خود یعنی ریوتارو ماتسوموتو مسابقه دهد و اینبار هم با پیروزی سه بر صفر به فینال المپیک ۲۰۱۲ لندن راه یافت. او در فینال این مسابقات نیز توانست با اقتدا ریواز لاشکی گرجستانی را در مجموع دو بر صفر شکست دهد و مدال طلای این مسابقات را کسب نماید و ایران را صاحب دومین مدال طلا در تاریخ کشتی فرنگی کند، وی پس پایان مسابقه از خوشحالی محمد بنا مربیش را سالتو سوبلس کرد. امید در بازیهای جهانی دانمارک به لاشکی باخته بود.

همسر امید نوروزی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی امید نوروزی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Omid Norouzi

instagram noroozi omid

حاشیه‌ها

وی در جریان انتخابی تیم ملی در سال ۹۴ به رای داور اعتراض نمود و نسبت به شکستن تبلیغات کنار زمین و حمله با چوب به داوران اقدام کرد. البته وی بعداً از کرده خود ابراز ندامت نمود. بر اساس رای کمیته انضباطی، نوروزی به پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه و ۶ ماه آموزش کشتی فرنگی به کشتی گیران نوجوان و نونهال محکوم شد.

کشتی فرنگی مردان
بازی‌های المپیک
طلا لندن ۲۰۱۲ ۶۰ ک‌گ
مسابقات جهانی
طلا استانبول ۲۰۱۱ ۶۰ ک‌گ
نقره تاشکند ۲۰۱۴ ۶۶ ک‌گ
بازی‌های آسیایی
طلا ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو ۶۰ ک‌گ
مسابقات جام جهانی
طلا ارمنستان ۲۰۰۹ ۶۰ ک‌گ
طلا بلاروس ۲۰۱۰ ۶۰ ک‌گ
حاجی نوروزی که  به دلیل داشتن فرزندی مردمدار و پهلوان، سپاسگزار خداوند بزرگ است با دستانی برافراشته به سمت آسمان برای پسرش امید آرزوی  سلامتی و موفقیت درالمپیک ریو را کرد.
پدر امید نوروزی درمرور خاطرات کودکی این قهرمان گفت:  پسرم هدیه خدا به من و مادرش است ، از دوران کودکی باوجود سن کم  سعی می کرد کمتر فشار زندگی به خانواده وارد شود ،همواره برای تهیه مخارج تحصیل و ورزش  نزد پسرخاله خود کار می کرد و همیشه خودساخته و متکی به خود بود.
وی ادامه داد: امید اولین بار در سن هشت سالگی به همراه مادرش وارد سالن کشتی هلال احمر شهر شیراز شد و با وجود سن کم با انگیزه و توانی فوق العاده همه حریفان را شکست می داد.
نوروزی که  با مرور خاطرات امید خنده میهمان صورت مهربانش می شود ،افزود: پسرم بعد از چند سال برای ادامه ورزش کشتی راهی سالن تختی شهر شیراز شد و تا زمان اعزام به خدمت سربازی در همان باشگاه با جدیت و انگیزه فراوان ورزش کرد و درزمان سربازی و پس از آن نیز تمرینات مستمر امید ادامه داشت.
پدرقهرمان طلایی کشتی فرنگی از استان فارس  سپس به برخی کم لطفی ها در زمینه حضور پسرش در آغاز راه قهرمانی اشاره کرد و گفت: اولین بار درسن ۱۶ سالگی قرار بود امید به مسابقات جهانی اعزام شود تا زمان حضور در  فرودگاه هم جز لیست بود اما ناگهان حذف شد اما این موضوع مانعی درراه موفقیت هاو رسیدن به آرزوهایش نشد و پسرم با انگیزه بیشتر برای احتزاز پرچم ایران تلاش کرد.
همسر امید نوروزی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی امید نوروزی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Omid Norouzi
وی با ابرازخوشحالی از داشتن فرزندی که با کسب طلای المپیک لندن  باعث شاد شدن دل رهبر انقلاب  و ۷۰ میلیون  هم وطن شده است ، بیان کرد: مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در  شیراز با وجود اصرار امید، مبنی بر عدم حضورم در ورزشگاه دستغیب حاضر شدم وبا وجود استرس فراوان ازنزدیک شاهد افتخار آفرینی پسرم بود و درهمان مکان خدارابابت داشتن این فرزند رشید و برومند شکر کردم.
آرزوی پدر برای امید که همواره  بادعای خیری والدین خود درمیادین سربلند و پیروز بوده، سلامتی وکسب مدال خوشرنگ طلادر المپیک ریو و بعد از آن ازدواج و پوشیدن رخت دامادی توسط پسرش است.
نوروزی ضمن تاکید براینکه اصلا طاقت دیدن مسابقات امید را ندارد درپیامی از پسرش درخواست کرد اصلا نگران و  ناراحت  خانواده نباشد و فقط تلاش کند تا بادست پر به وطن بازگردد.
امید مادر همیشه دعا خیرم همراهت است
افلاطون نوروزی فرد باتاکید براینکه دعای خیرش همواره همراه امید پسر پرافتخارش است، عنوان کرد: خدا فرزندی به ماعطا کرده که انشاالله همه مانند او را داشته باشند ،من خیلی از فرزندم راضی هستم ،خواهر،بردار وفامیل نیز بخاطر نیت خیر و روح بزرگ از امید  راضی هستند و دوستش دارند.
 مادر با یادآوری خاطره تولد امید گفت:  فرزندم ۲۹ بهمن سال ۱۳۶۴ به عنوان فرزند ششم خانواده به دنیا آمد و پس از او دو دختر دیگر نیز خدا به ما عطا کرد، امید دربین فامیل از  همه بچه ها قوی تر بود و با همه کشتی می گرفت و آنها را حتی با اختلاف سنی بیشتر به زمین می زد.
 وی که زیر لب برای سلامتی و موفقیت پسرش امید دعا می کند اضافه کرد: خدابه من هدیه ای به نام امید داده است که هیچگاه نا امیدم نکرده ،همواره باعث آرامش روح و روانم است و همیشه از او رضایت کامل دارم زیرا همیشه از دوران کودکی سعی کرده بدون حاشیه  فقط فعالیت مورد علاقه خود شامل درس ،ورزش و کاررا انجام دهد.
نوروزی فرد ضمن مرور خاطرات کودکی امید افزود: برای اولین بار خودم سه پسرم را به باشگاه کشتی بردم اما امید که ۸ سال سن داشت بیشتر از بچه های دیگر به این ورزش علاقه نشان داد به گونه ای که درزمان تمرینات ازمن درخواست می کرد در سالن حضورداشته باشم و خاک کردن حریفان توسط پسرم را ببینم که من نیز ضمن استقبال ازاین موضوع می گفتم امید مادر باید فن کشتی را به صورت حرفه ای یاد بگیری.
مادر در ادامه از دلتنگی هایش برای امید در زمان تمرینات تیم ملی گفت و ابرازداشت:  در سال های گذشته که پسرم به صورت حرفه ای درگیر ورزش است کمتر او رادیدم ، اصلا طاقت دیدن مسابقاتش را ندارم  به گونه ای که در مسابقات المپیک لندن پتو روی سرم می کشیدم ،دعا می کردم و به اطرافیان می گفتم تا زمان پایان مسابقه به من چیزی نگویید موقع برنده شدن بچه ها به من می گفتند.
وی سپس بیان کرد: امید در تماسی که با برادرش داشته است گفته زمان مسابقاتم در المپیک ریو را به مادر و پدرنگویید تا نگران نشود و استرس نگیرند که این موضوع نشان دهنده حس خانواده دوستی پسرم است.
نوروزی فرد سپس  تاکید کرد:همیشه دعا می کنم که همه ورزشکاران که مانند فرزند خودم عزیز هستند و هم اکنون به المپیک رفتند صحیح و سالم همراه با موفقیت به آغوش پدر و مادرهایشان برگردند تا خانواده ها را خوشحال کنند و کشور ایران را در دنیا سرافراز نمایند.
مادر کسب موفقیت ، سلامتی پسرش و رسیدن امید به اوج  قله افتخار در ورزش را مهم ترین آرزوی خود برای  فرزندش از زمان  کودکی تاکنون عنوان کرد و افزود:  دعا می کنم امید بادست پر از المپیک ریو بازگردد تا باعث شادی دل هفتاد میلیون ایرانی شود و سپس خدا توفیق دهد که  ازدواج کند و من فرزندش را ببینم.
نوروزی فرد درپیامی به پسرپرافتخارش امید نوروزی گفت امیدجان دوست دارم ، قول می دهم درزمان مسابقات استرس نداشته باشم و دعا می کنم با سلامت و به همراه مدال المپیک به وطن بازگردی.
زمان مسابقات امید، مادر و پدر فقط دعا می کنند
هاشم  نوروزی بابیان اینکه  افتخار می کنم که خدا چنین برادری نصیبم کرده که باعث افتخار خانواده، شهر، استان و ملت ایران است، تصریح کرد: امید از دوران بچگی در زندگی سایر افراد  دخالتی نمی کرد و فقط به دنبال علاقه خود مانند درس، کار و ورزش بود  به گونه ای که صبح ها درس می خواند ، عصرها در سالن هلال احمر و بعدها در  سالن تختی ورزش می کرد و در روزهای تعطیل نیز در کنار پسرخاله ام مشغول به نازک کاری و گچ کارمی شد تا هزینه های خود راتامین کند.
همسر امید نوروزی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی امید نوروزی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو Omid Norouzi
برادر بزرگتر امید ، خودساخته بودن، مردمداری، منطقی بودن و داشتن آرامش را مهم ترین خصلت های پهلوان شیرازی کشتی فرنگی عنوان کرد و گفت: ار زمانی که امید بیشتر درجامعه شناخته شده است هرچقدرپس انداز داشته نصف آن را به موسسات خیریه  درجاهای مختلف کمک کرده و همیشه دست به خیر دارد چون از زمان بچگی سردی و گرمی روزگار را چشیده وهمیشه دوست دارد هرچه بدست می آورد بابقیه شریک شود.
وی ضمن آرزوی کسب مدال طلا توسط برادرش درمسابقات المپیک ریو ، خاطرنشان کرد: درزمان رقابت های امید ،هیجان خانواده با هیجان ملت ایران فرق دارد به گونه ای که زمان مسابقات ، مادر و پدر فقط دعا می کنند و به دلیل استرس فراوان  درهنگام رقابت ها چندبار اورژانس بربالین مادر و پدر حاضر شده است.
نوروزی ، برادرش را افتخار جنوب ایران دانست و اظهارامیدواری کرد که امید دوباره دل مردم ایران راشاد کند و با کسب مدال طلای المپیک ریو و به احتزار درآوردن پرچم خوشرنگ ایران  به شهر شیراز بازگردد.
جواد نوروزی نیز درمرور خاطرات کودکی برادر کوچک خود را فردی متکی به خود و بزرگ اندیش دانست و بیان کرد: امید از زمان کودکی همواره  دوست داشت با افراد بزرگتر ازخود دوست باشد به گونه ای که درایام مدرسه نزدیک ترین دوستش مغازه داری بود که ۱۵سال از برادرم بزرگتر بود.
وی اظهارداشت: امید زیاد اهل بازی و تفریح نبود ،همیشه به دنبال درس و ورزش بود که خوشبختانه حاصل این تلاش ها کسب افتخار در المپیک و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد توسط برادرم است.
امید نوروزی برای کسب موفقیت و رسیدن به سکوهای قهرمانی دربالاترین عرصه ها سختی و مشکلات زیادی را پشت سرگذاشته است امید است که با دعای خیر مردم و همت مردانه این دلاور مرد شیرازی ، بار دیگر شاهد افتخار آفرینی و کسب مدال طلا توسط پهلوان نوروزی درعرصه المپیک باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ