چگونه با تغییر سبک زندگی، پولدار شویم؟

1

اگر می‌خواهید به این سوال که چگونه پولدار شویم پاسخ خوبی بدهید و یاد بگیرید چگونه ثروتمند شوید- چگونه پول در بیاورید و چگونه ثروت‌تان را افزایش دهید و آن را خوب تحت کنترل بگیرید- این ۸ تغییر در سبک زندگی را در نظر داشته باشید:

کتابهای تی هارو اکر راز موفقیت راز پولدار شدن دانلود کتاب اسرار ذهن ثروتمند تی هارو اکر آموزش پولدار شدن T. Harv Eker

تی. هارو اِکِر در کتاب‌اش اسرارِ ذهن میلیاردرها تاکید می‌کند که “موفقیت مهارتی آموختنی است. اگر می‌خواهید یک گلف‌بازِ فوق‌العاده شوید، می‌توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید یک نوازنده‌ی پیانو فوق‌العاده شوید، می‌توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید… اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، می‌توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید.”

۱. با آدم‌هایی بگردید که مورد تحسین‌تان هستند

آندرو کارنیج، که از هیچ شروع کرد و ثروتمندترین مرد کشور شد، تمام ثروتش را به یک اصل نسبت می‌دهد: مغز متفکر.

ایده‌ی او این است که دور خودت را از آدم‌های با استعدادی که هم بینش شما هستند پر کنید چون چند ذهن خلاق و باهوش اساسا از یک مغز قدرتمندتر است.

به‌علاوه، ما شبیه آدم‌هایی می‌شویم که با آن‌ها ارتباط داریم، و همین دلیل است که ثروتمندان دوست دارند با کسانی که ثروتمند هستند ارتباط داشته باشند.

میلیاردر خودساخته استیو سیه‌بولد می‌گوید، “در اکثر موارد، ثروت خالص‌تان بازتابِ سطح دوستان نزدیک‌تان است. در کنار آدم‌هایی بودن که از شما ثروتمندتر هستند این پتانسیل را در پی دارد که می‌توانید فکرتان را گسترش دهید و درآمدتان را به سرعت افزایش دهید. واقعیت این است که، در مورد پول ثروتمندان متفاوت از قشر متوسط فکر می‌کنند، و در جوار آن‌ها بودن چیزهای فراوانی را می‌تواند نصیب‌مان کند.”

۲. یک شغل پاره‌وقت بگیرید

اگر می‌خواهید بیش‌تر دربیاورید، یک راه‌حل ساده آن‌ است که بیش‌تر کار کنید- و شما وقتی شغل دوم داشته باشید از این که اضافه‌کاری کنید بیش‌تر پول به دست خواهید آورد.

شما خواهید توانست مجموعه‌ی مهارت‌های‌تان را با کار کردن در زمینه‌ای متفاوت، فکر کردن درمورد کار در یک بافت اجتماعی متفاوت، و گسترش شبکه‌ی ارتباطی‌تان افزایش دهید. به‌علاوه، این فرصتی فوق‌العاده است برای پول درآوردن از یکی از علایق خاص‌تان- مثل عکاسی، موسیقی، تدریس خصوصی، یا مربیگری- یا اشتیاق‌تان را به یک کار کمکی تبدیل کنید.

کارهایی پردرآمدی را که می‌توانید به صورت جانبی انجام دهید چک کنید و در مورد چگونگی شروع یک کار کمکی نوشته‌های خانمی را بخوانید که نزدیک به ۴۰۰۰ دلار به صورت جانبی در ماه درآمد کسب کرده بود.

۳. مدام سرتان توی کتاب باشد

آدم‌های ثروتمند بیشتر ترجیح می‌دهند آموزش ببینند تا سرگرم شوند- اگر می‌خواهید مثل آن‌ها بشوید، دست به کار شوید و شیرجه بزنید توی کتاب‌های مربوط به سرمایه‌گذاری یا تامین مالی شخصی، یا از زندگی‌نامه‌ی یک شخص موفق نکاتی را الگوبرداری کنید.

سیه‌بولد می‌نویسد، “بروید خانه‌ی یک آدم پولدار و اولین چیزی که خواهید دید یک کتابخانه‌ی بزرگِ پر از کتاب است که او برای آموزش خودش در زمینه‌ی موفق‌تر شدن از آن‌ها استفاده کرده است.”

مثلا میلیاردر، وارن بافیت، را در نظر بگیرید که تخمین می‌زند حدود ۸۰ درصد از وقتش را به مطالعه اختصاص می‌دهد.

درحالی‌که ثروتمندان لزوما برای پولدار شدن خیلی به تحصیلات رسمی بهایی نمی‌دهند- بسیاری از بزرگ‌ترین آدم‌های موفق تحصیلات رسمی کمی دارند- آن‌ها قدر قدرت یادگیری را سال‌ها پس از اتمام دانشکده می‌دانند.

۴. به انجام کارهایی که دوست ندارید خودتان را عادت بدهید

اگر می‌خواهید ثروت‌اندوزی کنید، موفق باشید، یا در زندگی پیش بیوفتید، باید خودتان را به بلاتکلیفی و زحمت عادت بدهید.

آدم‌های ثروتمند، به گونه‌ای خاص، راحتی را در بلاتکلیفی می‌یابند. سیه‌بولد می‌نویسد، “راحتی جسمی، روانشناختی، و عاطفی هدف اصلی نگرش قشر متوسط جامعه است. متفکران جهانی از همان اول می‌آموزند که میلیاردر شدن آسان نیست و نیاز به راحت بودن می‌تواند مخرب باشد. آن‌ها می‌آموزند که وقتی در یک حالت بلاتکلیفی پیش می‌روند احساس راحتی کنند.”

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید باید با احساس نا راحتی مشکلی نداشته باشید. اگر مشکل دارید، یاد بگیرید چگونه مشکل نداشته باشید، سیه‌بولد می‌نویسد: “آدم‌های بزرگ می‌دانند برای ثروتمند شدن باید بهایی پرداخت، ولی اگر از گذراندن درد و رنج‌های موقت آزرده خاطر نشوند، می‌توانند برای باقی عمر از ثروت فراوان‌شان بهره ببرند.”

کاربستِ این نگرش را از امروز با یکی از راهکارهای پیشنهادی سیه‌بولد شروع کنید: “فهرستی تهیه کنید از ۵ کاری که باید امروز انجام بدهید و ناراحت کننده هستند ولی به شما کمک می‌کنند اندوخته‌ی مالی‌ خود را درست کنید.”

۵. پول‌تان را به یک حساب پس‌انداز با سود بالا انتقال دهید

احتمال دارد پولی که در حساب پس‌اندازتان خوابانده‌اید به میزان ناچیزی افزایش پیدا می‌کند. این به‌خاطر آن است که اکثر ما از بانک‌های بزرگ استفاده می‌کنیم که نرخ بهره‌ی بسیار کمی حدود ۰،۰۱ درصد می‌دهند.

با این نرخ بهره، اگر شما سرمایه‌ی ۱۰۰۰۰ دلاری را به مدت یک سال در حساب پس‌انداز اصلی‌تان بخوابانید، بهره‌ی خالص ۱ دلار را دریافت خواهید کرد، و تازه این مبلغ پیش از کسر مالیات است. یک سپرده‌ی ۵۰۰۰۰ دلاری بعد از یک سال فقط ۵ دلار بهره خواهد داشت.

ولی اگر از یک حساب پس‌اندازِ با بهره‌ی بالا در یک بانک داخلی استفاده می‌کنید، به لطف نرخ بهره‌ی ۱ درصد، سپرده‌ی ۱۰۰۰۰ دلاری‌تان در طول سال ۱۰۰ دلار بهره خواهد داشت- و ۵۰۰۰۰ دلار ۵۰۰ دلار. حساب‌های پس‌اندازِ با نرخ سود بیش‌تر- بیش‌ترین نرخ موجود ۱.۲۵ درصد است- حتی بهره‌ی بیش‌تری به شما خواهند رساند.

قبول، استفاده از یک حساب پس‌انداز با بهره‌ی بالا قرار نیست ثروت بادآورده برای‌تان به ارمغان بیاورد یا یک‌ساله شما را ثروتمند کند، ولی این روشی آسان برای چند چوق بیش‌تر درآوردن از پولی که به نحو دیگری از آن استفاده نمی‌شود. اگر می‌خواهید برای شروع کسب بهره‌های بیش‌تر، از بانک‌های مرسوم به یک بانک برخط بروید، بیش‌تر درمورد حساب‌های پس‌انداز با بهره‌ی بالا مطالعه کنید و فهرست گزینه‌های بانکی مگنیفای مانی را بررسی کنید.

۶. زودتر از خواب بیدار شوید

می‌گویند سحرخیز باش تا کامروا شوی، و ممکن است پشتِ این گفتاورد حقیقتی نهفته باشد.

سحرخیزان از طریق پاسخ دادن ایمیل‌ها، ورزش کردن، مراقبه کردن، یا مطالعه، پیش از آن که بسیاری از ما حتی ساعت زنگدارمان را خاموش کرده باشیم، از همه پیشی می‌گیرند و به همین جهت شادتر و سالم‌تر هستند.

بعضی از قدرتمندترین و موفق‌ترین آدم‌ها قدر هر صدایی را که بیدارشان می‌کند می‌دانند – اگر این کار برای آن‌ها جواب داده است، برای شما هم می تواند جواب بدهد.

۷. از پول‌تان استفاده کنید

یکی از موثرترین راه‌های کسب پول بیش‌تر از طریق سرمایه‌گذاری آن است، پس این کار را در اسرع وقت شروع کنید.

رامیت ستی در پرفروش‌ترین اثر نیویورک‌تایمز، “یادتان می‌دهم که ثروتمند شوید”، می‌نویسد: “به‌طور میانگین، میلیاردرها ۲۰% از درآمد داخلی‌شان را هر ساله سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آن‌ها با مبلغی که هر سال به‌ دست می‌آورند سنجیده نمی‌شود، بلکه با چگونگی پس انداز و سرمایه‌گذاری‌شان در طول زمان سنجیده می‌شوند.:

بخش اعظم ماجرا این‌جا است که برای سرمایه‌گذاری کردن نیازی نیست حتما ثروتمند باشید- فقط باید در کنارگذاشتن بخشی از پول‌تان به صورت منظم و پیوسته کوشا باشید. هرچه بیش‌تر بتوانید پول کنار بگذارید، بهتر است، ولی حتی مقداری اندک هم می‌تواند در دراز مدت، به لطف بهره‌ی مرکب، کارساز باشد.

ساده‌ترین نقطه‌ی شروع سرمایه‌گذاری کردن در طرح ۴۰۱(ک) کارفرمایان است. بعد توجهی هم به اختصاص پول‌تان به یک بیمه‌ی بازنشستگی مرسوم یا خویش‌فرما داشته باشید، حساب‌های بازنشستگی فردی با محدودیت‌ها و ساختارهای مالیاتی متفاوت- که انتخاب هر یک از آن‌ها به درآمدتان و مسائل مالیاتی بستگی دارد. اگر هنوز پولی برای‌تان باقی مانده‌ است و تشنه‌ی سرمایه‌گذاری آن هستید، می‌توانید درباره‌ی صندوق‌های شاخص کم هزینه، که وارن بافیت پیشنهاد می‌دهد، تحقیق کنید و به روش‌های سرمایه‌گذاری برخطی که “مشاوران روباتیک” نامیده می‌شوند نگاهی بیندازید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیش از شروع درباره‌ی اصول اولیه‌ی این کار مطالعه کنید.

۸. هدف‌هایی تعیین کنید و دستیابی به آن‌ها را در ذهن‌تان مجسم کنید

اگر می‌خواهید بیش‌تر پول در بیاورید، باید هدفی مشخص داشته باشید و بعد طرح مشخصی برای نحوه‌ی رسیدن به آن هدف داشته باشید. پول از آسمان نمی‌بارد، باید برای به دست آوردنش تلاش کنید.

اِکِر تاکید می‌کند: ثروتمندان متعهد می‌شوند که به ثروت دست یابند. این کار تمرکز، جربزه، دانش، و تلاش فراوان می‌خواهد و اگر اهداف درست و بینشی روشن داشته باشید شدنی است: “دلیل شماره‌ی یک اکثر کسانی که به خواسته‌های‌شان نمی‌رسند این است که آن‌ها نمی‌دانند چه می‌خواهند. ثروتمندان کاملا به وضوح می‌دانند که خواهان ثروت هستند.” برای درآمد و ثروت خالص سالانه‌ی‌تان آن چه را اِکِر “بازی رسیدن به هدف” می نامد روی کاغذ پیاده کنید. وقتی برای رسیدن به این هدف‌ها چهارچوب زمانی مشخص می‌کنید، واقع‌بین باشید، ولی در ضمن، بزرگ فکر کنید و از به چالش کشیدن خودتان نترسید.

T. Harv Eker is an author, businessman and motivational speaker known for his theories on wealth and motivation. He is the author of the book Secrets of the Millionaire Mind published by HarperCollins

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. طراحی سایت می گوید

    بسیار عالی
    اگر امکانش هست کتابش رو هم بذارید.
    به دوستانی که قصد دارند در مسائل مالی موفق شوند پیشنهاد میکنم حتما کتاب های ثروتمندترین مرد بابل (جرج کلاسون) و بیندیشید و ثروتمند شوید (ناپلئون هیل) را هم مطالعه کنند.