ماجرای ازدواج علی نصیریان و همسرش +عکس قبل انقلاب

0

فاطمه بیات همسر استاد علی نصیریان با اشاره به آخرین وضعیت جسمانی خود گفت: چندی پیش سکته کردم اما خدا را شکر الان حالم بهتر است البته حرکت کردن کمی برایم دشوار است اما به طورکلی شرایط مطلوبی دارم.

وی با اشاره به چگونگی آشنایی اش با “علی نصیریان” و داستان ازدواجشان تصریح کرد: به طور دقیق به خاطر ندارم اما سال ۱۳۳۶ یا ۱۳۳۷ بود که توسط یکی از اقوام دور به علی نصیریان معرفی شدم.
همسر علی نصیریان همسر بازیگران مهمانان خندوانه فرزندان علی نصیریان علی نصیریان فیلمها و نمایشهای تلویزیونی عکس قدیمی بازیگران بیوگرافی علی نصیریان Ali Nassirian
علی نصیریان و همسرش
وی ادامه داد: در ابتدای آشنایی همراه با خانواده اطلاع نداشتیم که نصیریان در کدام بخش از وزارت ارشاد کار می کند اما به طور کلی شخصیت اداری وی برای ما خوشایند بود.
بیات یادآور شد: پس از اینکه آشنایی مان بیشتر شد با جزئیات بیشتری ازکار نصیریان آشنا شدم. زمانی که ازدواج کردیم هیچ چیزی نداشتیم و برعکس الان که سطح توقعات بالا رفته ، با همان شرایط زندگی خوبی را شروع کردیم.
وی همچنین اظهار کرد: “علی نصیریان” در ابتدا تمایل داشت که من هم همراه او وارد عرصه بازیگری شوم اما به مرور و با حضور بچه ها در زندگی مان شرایط  این گونه رقم خورد که درمنزل باشم.
همسر استاد “علی نصیریان” افزود: ما ۳ پسر داریم و ۴ نوه که درخارج از ایران زندگی می کنند اما اخیرا موفق شدیم پسرکوچکمان را به ایران بیاوریم و از این جهت خوشحالیم که او درهمین کشور و درکنار ما زندگی می کند.

علی نصیریان سه فرزند پسر به نام های برمک ، باربد و بابک دارند.

وی با اشاره  به فعالیت فعلی استاد “علی نصیریان” گفت: اخیرا پیشنهادهایی به “علی نصیریان” ارائه شده که آنها را قبول نکرده و دلیل خود را این موضوع ذکر می کند که نقش های پیشنهادی به شخصیت فیزیکی من نمی خورد و باید با هم تناسب داشته باشد.
همسر “بزرگ آقا” همچنین گفت: “علی نصیریان” هیچ وقت از این شاخه به آن شاخه نپرید و با وجود این که با سفرهایی که به خارج از کشور برای دیدار فرزندانمان داشتیم و اصرارهایی  که از جانب بچه ها برای ماندن ما در خارج از ایران صورت گرفت نصیریان قبول نکرد و بر این نکته تأکید که من یک هنرمند ایرانی هستم، عاشق آب و خاک سرزمینم هستم و دوست دارم درایران باشم.
بیات همچنین خاطرنشان کرد: ما خیلی ثروتمند نیستیم اما خدا را شکر طی این سالها زندگی آرام و خوبی را سپری کردیم. تصور می کنم ازدواج هایی که با حضور و آگاهی خانواده ها انجام شود از استحکام و بقای بیشتری برخوردار است همانطور که نمونه آن را در ازدواج خودم ونصیریان مشاهده کردم و این موضوع دقیقا برخلاف شرایطی است که جوان ها تصمیم می گیرند پس از اینکه چند سال با یکدیگر در ارتباط بودند ازدواج کنند.

عکس های قدیمی و قبل از انقلاب علی نصیریان

همسر علی نصیریان همسر بازیگران مهمانان خندوانه فرزندان علی نصیریان علی نصیریان فیلمها و نمایشهای تلویزیونی عکس قدیمی بازیگران بیوگرافی علی نصیریان Ali Nassirianعکس قدیمی بازیگران

همسر علی نصیریان همسر بازیگران مهمانان خندوانه فرزندان علی نصیریان علی نصیریان فیلمها و نمایشهای تلویزیونی عکس قدیمی بازیگران بیوگرافی علی نصیریان Ali Nassirian

علی نصیریان Ali Nassirian (متولد ۱۵ بهمن ۱۳۱۳) در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می باشد.
بیوگرافی علی نصیریان
علی نصیریان، در ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ به دنیا آمد. وی از هنرستان هنرپیشگی تهران فارغ التحصیل شده است. فعالیت هنری اش را در ۱۳۳۱ با بازی در تآتر جامعهٔ باربد آغاز کرد. در سال ۱۳۳۵ جایزهٔ نخستین مسابقهٔ نمایش نامه نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته دریافت کرد. فیلم گاو نخستین فعالبت سینمایی او بوده است. وی در ۱۳۸۰ به عنوان یکی از چهره های ماندگار ایرانی در رشتهٔ بازیگری تآتر و سینما شناخته شد.
سال ۱۳۲۶ به دبیرستان پیرنیا در چهارراه گمرک رفت. در آنجا با جمشید لایق، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد. ۱۳۲۹همزمان با درس دبیرستان، در کلاس جامعه باربد در خیابان لاله زار هم اسم می نویسد. این کلاس را اسماعیل مهرتاش در سال ۱۳۰۵ راه انداخته بود و در آن موسیقی، تئاتر و ادبیات درس می داد. او در سال ۱۳۳۰کتاب هنر تئاتر را خواند. این کتاب که اولین کتاب آموزشی تئاتر در ایران بود، تصمیم نصریان را نهایی کرد. او در کلاس تئاتر سعدی که همسر نوشین آن را اداره می کرد هم شرکت می کرد.
علی نصیریان که در زمینه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر اسم و رسمی ماندگار درآورده است، دوران کودکی سختی را پیش روی داشته است. اما این سختی ها در آینده اش اتفاقات خوشایندی را به دنبال داشته است.

علی نصیریان که در زمینه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر اسم و رسمی ماندگار درآورده است، دوران کودکی سختی را پیش روی داشته است. اما این سختی ها در آینده اش اتفاقات خوشایندی را به دنبال داشته است. چنانچه او در سال ۸۰ در بیست امین جشنواره تئاتر فجر مورد تجلیل قرار گرفت و یکسال بعد به عنوان چهره ی ماندگار معرفی شد.

همچنین در سال ۸۴ به عنوان چهره برگزیده فرهنگستان هنر در جشن نام آوران فرهنگستان های کشورمان برگزیده شد و در همین سال موفق به دریافت نشان درجه ی یک فرهنگ و هنر شد.

۱۳۱۳
در میدان شاهپور، کوچه مهدی خان و در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. خودش جایی گفته که فقر خانواده، بیماری و بعد هم بیکاری در کودکی او یک جور تلخی به نگاهش به دنیا داده که هرگز از ذهنش بیرون نمی رود.

۱۳۲۰
در سال اشغال ایران توسط متفقین، به دبستان ایمان رفت که پشت بازارچه قوام الدوله و بخشی از باغ معیرالممالک بود. در این مسیر هر روزه از میانبازارچه، شاهد، نمایش های سیاه بازی بود.
۱۳۲۶
به دبیرستان پیرنیا در چهارراه گمرک رفت. در آنجا با جمشید لایق، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد. یک بار در مصاحبه ای گفته بود هنوز هم خودش را همکلاسی آنها می داند.

همسر علی نصیریان همسر بازیگران مهمانان خندوانه فرزندان علی نصیریان علی نصیریان فیلمها و نمایشهای تلویزیونی عکس قدیمی بازیگران بیوگرافی علی نصیریان Ali Nassirian

۱۳۲۸
گروه دوستان یک گروه تئاتر تشکیل می دهند و یک نمایش کمدی روحوضی را در مدرسه اجرا می کنند. آنها تمرین هایشان را بعدازظهرها در محوطه جلوی کاخ دادگستری میدان ارگ انجام می دادند.

۱۳۲۹
همزمان با درس دبیرستان، در کلاس «جامعه باربد» در خیابان لاله زار هم اسم می نویسد. این کلاس را اسماعیل مهرتاش در سال ۱۳۰۵ راه انداخته بود و در آن موسیقی، تئاتر و ادبیات درس می داد.

۱۳۳۰
کتاب «هنر تئاتر» را خواند. این کتاب که اولین کتاب آموزشی تئاتر در ایران بود، تصمیم نصریان را نهایی کرد. او در کلاس تئاتر سعدی که همسر نوشین آن را اداره می کرد هم شرکت می کرد.
۱۳۳۲
بعد از کودتای ۲۸ مرداد، تئاتر سعدی بسته شد. نصیریان به «هنرستان هنرپیشگی» رفت، جایی که طبق الگوی درسی کنسرواتوار هنرهای دراماتیک پاریس ساخته شده بود. نصریان در دوره ۳ ساله این مدرسه همدرس فهیمه راستکار، بیژن مفید، جعفر والی و عباس جوانمرد بود.

۱۳۳۵
اولین نمایشنامه زندگی اش را نوشت. «افعی طلایی» که با الهام از قصه «داش آکل» نوشته شده بود را خودش هم سال بعد روی صحنه برد و کارگردانی کرد. در همین سال در اداره هنرهای دراماتیک وزارت فرهنگ استخدام می شود.

۱۳۳۶
فهیمه راستکار، او را با شاهین سرکیسیان آشنا می کند؛ یکی دیگر از نقاط عطف زندگی اش. او با سرکیسیان، «زندگی من در هنر» استانیسلاوسکی را صفحه به صفحه می خوانند و طبق آن تمرین می کنند. در همین سال ازدواج می کند.

۱۳۳۹
تلویزیون، از اداره هنرهای دراماتیک وزارت فرهنگ، برای نمایش های زنده تلویزیونی دعوت می کند. سرپرست یکی از شش گروه تئاتری که این اداره به تلویزیون معرفی می کند، نصیریان است. در سال های بعد او و تیمش ۵۰ تئاتر تلویزیونی بازی می کنند. در همین سال برای اجرای تئاتر به پاریس دعوت می شود.

۱۳۴۷
با بازی در نقش مش اسلام فیلم «گاو» (داریوش مهرجویی) به سینما وارد می شود. همچنان فعالیت های تئاتری را ادامه می دهد.

۱۳۵۵
به ریاست اداره تئاتر وزارت فرهنگ منصوب می شود. در این سمت تلاش می کند تاب رای حقوق وبازیگران تئاتر، معادل سازی لیسانس و فوق لیسانس و دکترا انجام شود. بعد از یکدوره دعوای حقوقی، بالاخره موفق می شود.

۱۳۵۷
بعد از یک سلسله اعتراض هایش به توقیف فیلم ها و تئاترها در زمان پهلوی، نصیریان از ریاست اداره تئاتر برکنار می شود.
۱۳۵۹
در اولین پروژه تلویزیونی بزرگ بعد از انقلاب، یعنی سریال «هزار دستان» بازی می کند. تا قبل از انقلاب فقط در هفت فیلم سینمایی بازی کرده بود که همگی به «موج نو» و روشنفکرانه معروف بودند. از این سال اما حضور جدی در سینما را دنبال می کند. ۲۲ فیلم در سال های بعد از انقلاب.

همسر علی نصیریان همسر بازیگران مهمانان خندوانه فرزندان علی نصیریان علی نصیریان فیلمها و نمایشهای تلویزیونی عکس قدیمی بازیگران بیوگرافی علی نصیریان Ali Nassirian

۱۳۶۲
نقش قاضی شارح را در سریال «سربداران» بازی می کند، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ، منحصر به فرد است.
۱۳۷۲
با دعوت مجامع جهانی به تئاتر برمی گردد و نمایش «بلبل سرگشته»اش را در آمریکا، کانادا و آلمان به روی صحنه می برد.

۱۳۷۸
در یکی از پرکارترین سال های زندگی، ۹ تئاتر تلویزیونی، سه سریال، یک فیلم سینمایی و یک تئاتر صحنه ای را بازی می کند. تئاتر «سلطان و سیاه» در تالار سنگلج رکورد فروش تئاتر را می شکند.

۱۳۸۱
در اولین دوره انتخاب چهره های ماندگار، به عنوان چهره ماندگار عرصه هنر معرفی می شود.

۱۳۸۴
نشان درجه یک فرهنگ و هنر را می گیرد.

۱۳۸۶
یکی دیگر از شاهکارهایش را در سریال «میوه ممنوعه» رو می کند.

۱۳۹۰
با اینکه به او گفته اند بازی در فیلم «شکارچی شنبه» ممکن است ویزای آمریکایش را باطل کند (او هر سال برای دیدن پسرش به ایالات متحده سفر می کرد) اما او بازی در این فیلم را قبول می کند و این کار خود را «ذخیره ای برای آخرت» می نامد.

همسر علی نصیریان همسر بازیگران مهمانان خندوانه فرزندان علی نصیریان علی نصیریان فیلمها و نمایشهای تلویزیونی عکس قدیمی بازیگران بیوگرافی علی نصیریان Ali Nassirian
آثار علی نصیریان:

فیلم های سینمایی علی نصیریان

    ایران برگر (۱۳۹۳)
    شکارچی شنبه (۱۳۹۰)
    پستچی سه بار در نمی زند (۱۳۸۷)
    جزیره آهنی (۱۳۸۳)
    شاه خاموش (۱۳۸۲)
    دیوانه ای از قفس پرید (۱۳۸۱)
    زندانی ۷۰۷(۱۳۸۰)
    کمیته مجازات (۱۳۷۷)
    برج مینو (۱۳۷۴)
    بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)
    شعله های خشم (۱۳۷۱)
    عشق من شهر من (۱۳۷۰)
    پول خارجی (۱۳۶۸)
    دل نمک (۱۳۶۸)
    روز باشکوه (۱۳۶۷)
    سال های خاکستری (۱۳۶۷)
    ترنج (۱۳۶۵)
    دزد و نویسنده (۱۳۶۵)
    شیر سنگی (۱۳۶۵)
    ناخدا خورشید (۱۳۶۵)
    جاده های سرد (۱۳۶۴)
    کفش های میرزا نوروز (۱۳۶۴)
    کمال الملک (۱۳۶۲)
    جایزه (۱۳۶۱)
    آفتاب نشین ها (۱۳۶۰)
    بند (۱۳۶۰)
    فصل خون (۱۳۶۰)
    مدرسه ای که می رفتیم (۱۳۵۹)
    دایره مینا (۱۳۵۷)
    سرایدار (۱۳۵۵)
    مهرگیاه (۱۳۵۴)
    پستچی (۱۳۵۱)
    ستارخان (۱۳۵۱)
    آقای هالو (۱۳۴۹)
    گاو (۱۳۴۸)
 
تئاتر
     تانگوی تخم مرغ داغ ۱۳۹۳
همسر علی نصیریان همسر بازیگران مهمانان خندوانه فرزندان علی نصیریان علی نصیریان فیلمها و نمایشهای تلویزیونی عکس قدیمی بازیگران بیوگرافی علی نصیریان Ali Nassirian

سریال های تلویزیونی علی نصیریان

۱۳۹۲-۱۳۹۳ قاب خاطره
۱۳۹۱-۱۳۹۳ جلال الدین
آرش معیریان
۱۳۹۱ رویای گنجشک ها
۱۳۸۹-۱۳۹۰ تله فیلم «قلب دوم»
۱۳۸۸ تله فیلم «درخت چشمه»
۱۳۸۸ زمین انسان ها
۱۳۸۷ بهشت و بهار
۱۳۸۷ تله تئاتر «آدم خوابش میگیره»
۱۳۸۵ پرواز در حباب
۱۳۸۵ میوه ممنوعه
۱۳۸۲ نیمۀ گمشده
۱۳۸۳ مهر و ماه
۱۳۷۸-۱۳۸۱ روشنتر از خاموشی
۱۳۸۰ تصمیم نهایی
۱۳۷۹ همسایه ها
۱۳۷۸ ثقهالاسلام تبریزی
(۱۲ روز از تاریخ مشروطه)
۱۳۷۸ زمان شوریدگی
۱۳۷۵-۱۳۷۸ آژانس دوستی
۱۳۷۷ تله تئاتر «نیرنگ بازی های آقای اسکابن»
۱۳۷۷ همشاگردی ها
۱۳۷۶ نسیم
۱۳۷۵ بهشت گم شده
۱۳۷۴ عیاران
۱۳۷۴ زیر گنبد کبود
۱۳۷۴ پردۀ عجایب
۱۳۷۰-۱۳۷۲ مش خیرالله صندوقچه اسرار
۱۳۶۵-۱۳۶۶ گرگها
۱۳۵۸-۱۳۶۶ هزاردستان
۱۳۶۳ تله تئاتر «سوزنبانان»
۱۳۶۳ سربداران
تله تئاتر
۱۳۵۴ تله تئاتر «استعمال دخانیات ممنوع»
۱۳۴۶ تله تئاتر «خانه روشنی»
۱۳۴۵ تله تئاتر «مجسمۀ جاندار»
۱۳۴۵ تله تئاتر «سیزده به در»
کارگردان هنری
۱۳۴۵ تله تئاتر
۱۳۴۵ تله تئاتر «لولو سر خرمن»
۱۳۴۴ تله تئاتر «گاو»
۱۳۴۴ تله تئاتر «جعفرخان از فرنگ برگشته»
۱۳۴۳ تله تئاتر «یک کلاغ، چهل کلاغ»
۱۳۴۳ تله تئاتر «گوهر شب چراغ»
۱۳۴۳ تله تئاتر «پهلوان کچل»
۱۳۴۳ تله تئاتر «روشنایی های خانه ما»
۱۳۴۳ تله تئاتر «مرداب»
۱۳۴۲ تله تئاتر «عروسک های گوشتی»
۱۳۴۲ تله تئاتر «ابرام آقا»
۱۳۴۲ تله تئاتر «سیسیل یا مکتب پدران»
۱۳۴۲ تله تئاتر «پنجره»
۱۳۴۲ تله تئاتر «سیاه»
۱۳۴۱ تله تئاتر «آتشکده»
۱۳۴۱ تله تئاتر «مارتی»
۱۳۴۱ تله تئاتر «بازگشتی نیست»
۱۳۴۰ تله تئاتر «ترانۀ شادی»
۱۳۴۰ تله تئاتر «شیدوش و ناهید»
۱۳۴۰ تله تئاتر «رستاخیز»
۱۳۴۰ تله تئاتر «طلسم»
۱۳۴۰ تله تئاتر «عروسی جناب میرزا»
۱۳۳۹ تله تئاتر «شام خصوصی»
۱۳۳۹ تله تئاتر «ویلای یوکا»
۱۳۳۹ تله تئاتر «غرور زندگی»
۱۳۳۹ تله تئاتر «پزشک دهکده کوکونیان»
۱۳۳۹ تله تئاتر «خانۀ اجاره ای»
۱۳۳۹ تله تئاتر «منطقه جنگی»
۱۳۳۹ تله تئاتر «بعد از سی سال»
۱۳۳۹ تله تئاتر «خودکشی»
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ