افتخار فرماندار دولت به شیشلیک و کباب خوری! +عکس

0
غلامرضا یوسفی فرماندار جدید ورامین در مراسم معارفه خود اعلام کرد “من اهل شیشلیگ و کباب هستم و شفاف هم می گویم که با نان و پنیر نمی توانم کار کنم, از ماشین خوب سوار شدن هم ترسی ندارم.

در حالی که بحث فیش های حقوقی میلیونی، نارضایتی های مختلفی را از مسئولینی که دریافت کنندگان این فیش ها بوده اند به وجود آورده است و کمپین های مختلفی در شبکه های مجازی به راه افتاده تا مسئولین به جهت آگاهی عمومی  فیش های خود را منتشر کنند، خبر جدیدی از اظهارات یکی از فرمانداران منتشر شده است.

غلامرضا یوسفی فرماندار جدید ورامین تا قبل از این ریاست انتخابات استان تهران را به عهده داشت، در مراسم معارفه خود اعلام کرد “من اهل شیشلیگ و کباب هستم و شفاف هم می گویم که با نان و پنیر نمی توانم کار کنم, از ماشین خوب سوار شدن هم ترسی ندارم”.

فیش حقوقی مدیران فیش حقوق های نجومی فرماندار ورامین سوابق غلامرضا یوسفی دولت تدبیر و امید اخبار ورامین

اظهارات عجیب فرماندار جدید ورامین

یوسفی پیش از این مدیر کل سیاسی استانداری تهران بود که سابقه سرپرستی فرمانداری شهرستان شهریار را نیز در کارنامه داشته و به گفته خودش در مراسم معارفه به عنوان سرپرست جدید فرمانداری، تاکنون ۱۲ بار تودیع و معارفه شده است .

وی در زمان انتصاب خود به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین به نکات جالبی اشاره کرده و گفته بود: در مسئولیت جدید کمترحرف خواهم زد و تلاش می کنم بیشتر عمل کنم.

وی بابیان اینکه ورامین استعداد فراوانی دارد، گفت:  تمام توان خود را به کار  می برم تا حق این شهرستان که برند انقلاب را  نیز در کارنامه دارد از منابع گوناگون بگیرم و تا حق مردم  را نگیرم، آرام نخواهم نشست.

سرپرست جدید فرمانداری ورامین  به داشتن شش مسئولیت پیش از پست جدید اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به این سمت ها حتی یک رایزنی هم نکرده ام و اکنون نیز حتی سه ثانیه به دنبال فرمانداری ورامین نبوده ام و برای موفقیت دست به زانوهای خود می گذارم.

وی گفت: بنده با برنامه وارد ورامین شده و برای این شهرستان برنامه دارم که باید اجرایی شود ، با شناخت ،  شهرستان ورامین را انتخاب کردم و اعلام داشتم که اگر قرار است، فرماندار بشوم فقط به ورامین می روم.

اکنون اظهارات یوسفی در کسوت فرماندار ورامین با تاکید بر عدم ساده زیستی در حالی است که از قضا اکثریت مردم منطقه ای که وی داعیه دار گرفتن حق آنهاست، کشاورز و دامپرور بوده و امرار معاش این قشر از جامعه با مشکلات بسیار زیادی روبرو است.

حال سخنان وی از یک سو و از طرف دیگر پیش از این نیز در جریان انتصاب فرماندار جدید پیشوا، مردم مومن و شهیدپرور شهرستان پیشوا نیز اعتراض خودشان را اعلام کردند تا جایی که حتی مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان پیشوا در غیاب امام جمعه پیشوا و سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

معترضین نارضایتی خود را بر اساس سبقه غیر انقلابی و کارنامه نامناسب فرماندار جدید عنوان کرده بودند و علی رغم این مهم مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید صورت گرفت.

فیش حقوقی مدیران فیش حقوق های نجومی فرماندار ورامین سوابق غلامرضا یوسفی دولت تدبیر و امید اخبار ورامین

عبدالله گنجی در واکنش به اظهارات فرماندار جدید ورامین

عبدالله گنجی در واکنش به اظهارات فرماندار جدید ورامین در کانال شخصی خود نوشت:  همزمان با پخش سخنان فرماندار جدید ورامین در باره خوردن ششلیک ،شخصا برای شرکت در مراسم ترحیم یکی از بستگان سببی در ورامین بودم. پس از مراسم مسجد ،برای حضور بر مزار متوفی به روستایی رفتیم که نام ان “باغ خواص” بود. به خاطر همجواری قبرستان  و گلزار شهدا ،گشتی در گلزار شهدا زدم.با دقت محل و تاریخ شهادت شهدا را می خواندم  تا به شهیدی رسیدم که روی قبر او نوشته شده بود:تاریخ شهادت۱۸/۴/۱۳۹۵و محل شهادت حلب. در باره محل تولد این شهید نوشته شده بود:ولایت غور.متوجه شدم این شهید که متولد ۱۳۶۲ است اهل  استان غور افغانستان است  و اکنون اینجا-غریبانه در روستایی در ورامین ایران-دفن شده. همانجا این آرزو را کردم که کاش می شد این شهید افغانی فرماندار ما می شد و فرماندار جدید ورامین را به ولایت غور افغانستان می فرستادند که نان پنیر هم از سرش زیاد باشد. این شهید محرومیت غور را برای ششلیک ترک نکرد که  فوز عظیم شهادت و گمنامی در روستای باغ خواص ورامین را برگزید. اما فرماندار این محل آروغ اشرافی گری می زند.

حال پس از صحبت های خانواده صفدر حسینی که بعد از برملا شدن فیش دریافتی پدر خانواده, اعلام کردند که سهم خود را از سفره انقلاب گرفته اند، توجیحات مختلفی پس از اظهارات این سخنان فرماندار هم در فضای مجازی منتشر شده است چنانچه با ادعای سیاه نمایی درباره سخنان فرماندار ورامین به مستنداتی در دین اسلام بسنده کرده و نوشته اند:

وظیفه خود می دانیم به عنوان عضوی از اعضای حاضر در جلسه با فرماندار، جهت تنویر افکار عمومی بخشی از نامه۵۳ حضرت علی(علیه السلام) در نهج البلاغه به مالک اشتر را در مورد حقوق کارگزاران در ذیل یادآور شویم:

«با جدیت هرچه بیشتر قضاوتهای قاضی خویش را بررسی کن، و در بذل و بخشش مال به او سفره سخاوتت را بگستر، آنچنان که نیازمندیش از بین برود و حاجت و نیازی به مردم پیدا نکند.»

و در جای دیگر می فرماید: «سپس حقوق کافی به آنها بده! زیرا این کار، آنها را در اصلاح خویش تقویت می کند، و از خیانت در اموالی که زیردست آنها است، بی نیاز می سازد.»

این دسته از افراد در ادامه تاکید کرده اند: دین مبین اسلام تاکید دارد که کارگزاران می بایست حقوق مناسب دریافت کنند تا از نیاز مالی آنها به مردم که منجر به فساد اداری و خیانت می شود جلوگیری گردد.

 شاید بهتر بود این را هم میدانستندکه امام علی (ع) می‌فرمایند: «خدا بر پیشوایانِ دادگر واجب فرموده خود را با مردمِ ناتوان برابر نهند تا مستمندی تنگدست را به هیجان نیارند و به طغیان واندارند» (نهج‌البلاغه، ترجمه‌ی دکتر سید جعفر شهیدی، خطبه‌ی ۲۰۹.)

وقتی پویایی شهر در گرو سوار شدن مسئولین بر خودروهای لوکس می شود

جالب تر از این وقتی است که یک منبع آگاه در حوزه ریاست فرمانداری ورامین نیز گفته است: منظور فرماندار از صحبت‌هایش در جمع فعالان سیاسی پرهیز از کبر و ریا بوده و به همین منظور شیشلیک خوری را مثال زده است.

این منبع آگاه تاکید کرد: همچنین منظور یوسفی از سوار شدن بر خوردو‌های لوکس بدون ترس و واهمه،‌ بسترسازی لازم برای سرمایه گذار‌هاست که یک مسئول باید بدون دلهره اقدامات موثر را برای پویایی شهر انجام دهد.

وی بیان کرد: فرماندار ورامین پیرو صحبت‌های رهبر معظم انقلاب همیشه کارکنان را به وحدت دعوت می‌کند و اخلاص و انصاف را سرلوحه کار خود می‌داند.

ساده زیستی در کلام پیامبر اکرم صلی الله علیه واله

این در حالی است که احادیث درباره ساده‌زیستی پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و امیرمومنان (علیه‌السلام) بسیار است.

در احادیث بسیاری وارد شده است: نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در تمام عمر، هیچ گاه شـکـم از غذا سیر نکرد و گاهی سه روز غذا نمی‌خورد که به نمونه‌هایی اشاره می‌کنیم:

ما شبع النبی من خبز بر ثلاثه ایام حتی مضی سبیله.

عـیـص بـن قاسم به حضرت صادق (علیه‌السلام) گفت: خبری از پدر شما روایت شده که فـرمـود: پـیـامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) هیچ گاه از نان گندم سیر نخورد (نشد) آیا چنین خبری صحیح است؟

حضرت صادق (علیه‌السلام) فرمود: نه، رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) هیچ گاه نان گندم نخورد و هیچ گاه از نان جوین به مقداری که سیر بشود، نخورد. ( علامه مجلسی، بحارالانوار، ج۱۹، ص۲۱۹، ح۴.)

ساده زیستی در کلام امام علی علیه السلام

علی(ع) که الگوی زهد و قناعت و ساده زیستی می فرمایند:

“اگر بخواهم برایم آسان است که از شهدهای پاک و مغز نان گندم و جامه های زربافت و ابریشمی بهره گیرم، ولی دستم را از دامان این آرزوهای فریبنده کوتاه کرده ام و مرا رغبتی نیست که با حرص و ولع دهان به طعام های خوش گوار و شیرین آشنا کنم.” (نهج البلاغه، نامه ۴۵)

ساده زیستی در کلام امام خیمنی(ره)

امام خمینی از برجسته‌ترین چهره‌های زاهد و وارسته زمان بود. آن چنان در جاذبه معنویات قرار گرفته و به ملکوت عالم نزدیک شده و حقیقت باطن دنیا را یافته بود که ذره‌ای به تعلقات و مادیات آلوده نگشت و از هر چه رنگ تعلق می‌گرفت آزاد بود.

امام نه تنها خود زندگی ساده و بی‌آلایشی داشت. بلکه به علما و مدیران کشور نیز همیشه سفارش می‌کرد که خود را گرفتار تجملات و تشریفات ننمایند.

امام خمینی (ره) معتقد بود گرایش به تجمل‌گرایی در مسئولان به‌تدریج ایجاد می‌شود و در درون آنان رسوخ می‌کند و اخلاق ایشان را تغییر می‌دهد. لذا دراین‌باره می‌فرماید: «این طور نیست که انسان خیال کند که شیطان ابتدا می‌آید به آدم بگوید که بیا و برو طاغوتی شو؛ این را نمی‌گوید.

قدم به قدم انسان را پیش می‌برد … اگر جلویش را گرفتید، طمعش بریده می‌شود و اگر جلویش را نگرفتید، فردا یک قدم دیگر جلو می‌رود. یک وقت می‌بینید که این طلبه‌ی زاهد عابد، که در مدرسه زندگی می‌کرد، متحول شد به یک نفر انسان طاغوتی.» (صحیفه‌ی امام، ج ۱۸، ص ۱۴.)

ایشان در جایی دیگر خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌صراحت می‌فرماید‌: «با زندگانی اشرافی و مصرفی نمی‌توان ارزش‌‌‌‌‌های انسانی‌اسلامی را حفظ کرد.» (صحیفه‌ی نور، ج ۱۹، ص ۳.)

منبع : اتاق خبر ۲۴

http://otaghkhabar24.ir/news/59647

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ