بیوگرافی دکتر ناصر پارسا (سرطان شناس) +آدرس و شماره تماس

1

دکتر ناصر پارسا سرطان شناس و پژوهشگر علم ژنتیک در سال  ۱۳۳۴ در شهر بروجرد دیده به جهان  گشود . ایشان استاد و پژوهشگر ارشد در سرطان و ژنتیک مولکولی در مؤسسه ملی بهداشت آمریکاست.

موسسه خیریه مهیار (سرطان) مهمانان خندوانه سرطان شناس سرطان سینه (پستان) درمان سرطان پیشگیری از سرطان بیوگرافی دکتر ناصر پارسا

ایشان دارای  فوق لیسانس ژنتیک مولکولی از دانشگاه فوردهام نیویورک ّ در کشف ساختمان ژنهای انسانی بوده  و مدرک لیسانس زیست شناسی از دانشگاه اراک  و فوق لیسانس ژنتیک  مولکولی  و دکتری علوم تحقیقاتی در سرطان شناسی   از دانشگاه مریلند امریکا و نیز دکتری پزشکی از دانشگاه جورج  واشنگتن امریکا است.  وی در  حال حاضر   استاد  و  پژوهشگر   ارشد  ژنتیک مولکولی   در   موسسه   ملی   بهداشت   امریکا  و   وی   همچنین  عضو افتخاری  انجمن  تحقیقات   سرطان شناسی   و   ژنتیک دانان  آمریکا  و  شاگرد  پروفسور  واتسون  برنده  جایزه  نوبل   ۱۹۶۲  در  کشف ساختمان ژنهای انسانی بوده ‌است.

 دکتر ناصر پارسا ،  استاد و  پژوهشگر  ارشد  در  زمینه  سرطان  و  ژنتیک مولکولی  در  مؤسسه  ملی  بهداشت   آمریکا  ، که  در  جمع  استادان  و دانشجویان دانشگاه آزاد بروجرد سخن می گفت، همچنین  از پایین  آمدن سن سرطان  سینه  در  زنان   خبر داد و  گفت  این  سن از ۳۰ سال به ۱۵ سال رسیده است. دکتر  پارسا  در  سخنرانی  خود  با   عنوان  «پزشکی مولکولی از آزمایشگاه  تا  کلینیک»   گفت   باید   بررسی  شود که در آب، هوا، تغذیه ، و محیط زیست ما چه عواملی  وجود  دارد  که  منجر به تولید سرطان می شود.

 “پروفسور ناصر پارسا” در جمع اساتید و دانشجویان  دانشگاه  آزاد اسلامی واحد بروجرد رشد علوم، به ویژه در زمینه صنعت و پزشکی را در یک‌صد سال پیش شگفت‌انگیز برشمرد و افزود: شیوه درمان در پزشکی  تا به حال تجویز و خوراندن یک دارو برای همه بیماران  مشابه  بوده  است. وی ادامه داد: اما در دهه آینده درمان بیماران بر اساس تنوع  ژنتیکی  افراد  است بدین ترتیب که هر فرد داروی خاص خود را برای همان بیماری دریافت  می‌کند و چون از این طریق…

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد گفت: ۸۰۰ بیمار سرطانی در این شهرستان وجود دارد.،ناصر پارسا اظهار کرد: سالانه ۹۰ هزار نفر به مجموع ۶۵۰ هزار نفری کنونی جامعه بیماران سرطانی کشور افزوده می‌شود. وی با اشاره به فعالیت پنج ماهه موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد عنوان کرد: طی این مدت این مرکز خدمات متعددی را در حوزه‌های مختلف به بیماران سرطانی در این شهرستان ارائه کرده است. رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد با اعلام این خبر که ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان در این شهرستان زیر خط فقر قرار دارند، افزود: تامین هزینه‌های درمانی از نظر اقتصادی برای این افراد آزار‌دهنده است.
موسسه خیریه مهیار (سرطان) مهمانان خندوانه سرطان شناس سرطان سینه (پستان) درمان سرطان پیشگیری از سرطان بیوگرافی دکتر ناصر پارسا
پارسا ادامه داد: موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد در مدت فعالیت خود ۱۴۱ بیمار سرطانی تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش فارس وی خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر استفاده از پتانسیل خیرین در تامین بخشی از هزینه‌ها از طریق انعقاد تفاهم نامه‌های کاری با مراکز آزمایشگاهی، شیمی‌درمانی، اقامتی و دیگر خدمات جانبی در مجموع موفق به کاهش بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی شده است.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد هدف این موسسه را رفع دغدغه‌های اقتصادی بیماران سرطانی در روند درمان خواند و تاکید کرد: برقراری ارتباط کاری با پزشکان و مراکز درمانی به منظور ارائه خدمات رایگان و یا با ارائه تخفیف‌های قابل توجه به بیماران بخشی از اقدامات این مرکز در مدت پنج ماهه عمر خود بوده است.

پارسا تصریح کرد: در سایه تعامل موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد با آزمایشگاه‎های این شهرستان خدمات این مراکز با تخفیف ۵۰ درصدی برای بیماران مبتلا به سرطان همراه است.

وی از برگزاری همایش‌های پیشگیری از سرطان در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا در روز ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال همایشی با عنوان سرطان زنان در این شهرستان برگزار می‎شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد یادآور شد: هدف از برگزاری همایش‌های پیشگیری از سرطان در این شهرستان در کنار تلاش در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به این بیماری، استفاده از متخصصان روانشناسی و تغذیه در سرطان به منظور ارتقاء این بخش از اطلاعات شهروندان است.

پارسا بر ضرورت تشخیص زودهنگام بیماری سرطان تاکید و اظهار کرد: تشخیص زودهنگام راه را برای درمان این بیماری هموارتر می‌کند.

وی با اشاره به ارائه بخش دیگری از خدمات به بیماران سرطانی از سوی موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد تاکید کرد: ارائه بسته‌های غذایی و حمایتی به برخی نیازمندان مبتلا به بیماری سرطان در آستانه سال نو و کمک‎های مالی با مبالغ یکصد هزار تا یک میلیون تومان به این افراد بخشی از این خدمات را شامل می‌شود.

موسسه خیریه مهیار (سرطان) مهمانان خندوانه سرطان شناس سرطان سینه (پستان) درمان سرطان پیشگیری از سرطان بیوگرافی دکتر ناصر پارسا

سایت موسسه خیریه همیاری مبتلایان به سرطان مهیار

آدرس :

تهران. میدان رسالت. خیابان هنگام. خیابان فرجام. ضلع جنوب شرقی آیت و فرجام. پلاک ۹۵۹ ط سوم.

تلفن :۷۷۸۹۲۱۰۸-۰۲۱

فکس :۷۷۴۵۲۲۷۷-۰۲۱

مقالات و کتابها :   ۱۹۸۲ – ۲۰۱۳

بیش از ۲۰۰ مقاله و کتاب علمی انتشار یافته در مجلات معتبر علوم پزشکی بین الملل به زبان انگلیسی.

جوایز و افتخارات علمی: ۱۹۷۵- ۲۰۱۳

۱-   استاد و پژوهشگر ارشد با ۳۰ سال سابقه پژوهش- تدریس و کلینیک در رشته سرطان شناسی و ژنتیک مولکولی در بیمارستانهای مریلند- جانز هاپکنز- اسلون کترینگ و انستیتوی ملی بهداشت در وزارت بهداشت امریکا.

۲-      شاگرد پروفسور واتسون( واتسون و کریک)- برنده جایزه نوبل ۱۹۶۲ برای کشف ساختمان ژنهای انسان.

۳-      عضو افتخاری انجمن  تحقیقات سرطان شناسی و ژنتیک دانان آمریکا.

۴-      عضو افتخاری آکادمی علوم نیویورک.

۵-      عضو افتخاری انستیتو ملی علوم واشنگتن.

۶-      عضو افتخاری انجمن علمی  بتا-کاپا-کا ی (Beta Kappa-Chi) آمریکا.

۷-      عضو افتخاری انجمن علوم و تحقیقات زیگما سای کانادا و امریکا.

۸-      عضو فعال در پروژه ژنتیک انسانی در وزارت بهداشت آمریکا.

۹-      عضو شورای عالی انجمن دانشوران بین الملل در آمریکا.

۱۰-  عضو شورای عالی جامعه ژنتیک دانان خاورمیانه.

۱۱-   مشاور علمی در انجمن کودکان مبتلا به سرطان در آمریکا.

۱۲ -سردبیر و عضو هیات تحریر۱۲ ژورنال علوم پزشکی در ایران و امریکا.

۱۳-  دریافت کننده فلو شیب در تحقیقات سرطان شناسی از وزارت انرژی آمریکا.

۱۴-موسس و عضو هیات علمی انتقال تکنولوژی به کشورهای درحال توسعه (دانشگاه کلمبیا در نیویورک).

موسسه خیریه مهیار (سرطان) مهمانان خندوانه سرطان شناس سرطان سینه (پستان) درمان سرطان پیشگیری از سرطان بیوگرافی دکتر ناصر پارسا

 نمونه ای از خدمات علمی و انسانی در ایران: ۱۹۹۰-۲۰۱۳

۱-ارائه بیش از ۱۰۰ سخنرانی در کنفرانس های علمی ودانشگاههای علوم پزشکی در ایران.

۲-همکاری علمی در پروژه های علوم پزشکی با پژوهشگران داخل کشور.

۳-مشاور علمی در تاسیس دپارتمان ژنتیک (دوره دکترا و فوق لیسانس) در دانشگاه شیراز.

۴-مشاور علمی در تاسیس دپارتمان پروتئومیگس(دوره دکترا و فوق لیسانس) در دانشگاه شهید بهشتی.

۵-مشاور بین المللی و علمی به چندین دانشجوی دوره فوق لیسانس ودکترا در دانشگاههای ایران.

۶ -مشاور علمی  به فرهنگستان علوم پزشکی برای تاسیس دوره های M.D., Ph.D.  در دانشگاههای ایران.

۷-عضو افتخاری شورای عالی فرهنگستان علوم پزشکی برای تاسیس پزشکی مولکو لی در دانشگاههای ایران.

۸-عضو افتخاری شورای عالی انجمن تحقیقاتی پروتئومیگس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – ایران.

۹- استاد مهمان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – ایران.

۱۰- مشاور علمی و بین المللی به مرکز تحقیقات و آموزش و درمان سرطان  و بنیاد امور بیماریهای خاص- ایران.

۱۱کمک رسانی ( دارو- مواد غذایی و پوشاک) به زلزله زدگان وبیماران سرطانی وبچه های بی سرپرست در ایران.

۱۲موسس و عضو هیات علمی ۷ بیمارستان و درما نگا ه اهدا یی در شهرهای  مختلف  ایران.  رودسر- شیراز- فراهان – بم – تهران- کرمانشاه-  بروجرد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. اسماعیل اسکندری می گوید

    سلام من اسکندری هستن متخصص آموزش سگها با کاربرد تخصص خاص .در حال حاضر تحقیقات خود را در زمینه تشخیص سرطان سه ماه زودتر از قویترین ازمایشگاه به پایان رساندم و میخواهم در یک پروژه مشترک اجرایی کنم .در صورت تمایل جلسه حضوری خواهیم داشت.
    متشکرم