خدمات نامشروع در خانه مسافرهای مازندران

0

استاندار مازندران گفت:برخی واحدهای غیرمجاز و خانه مسافرها خدمات نامشروع به مسافرین می‌دهند.

ربیع فلاح در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری به اداره کل گردشگری مازندران فرصت یک ماهه برای تدوین برنامه ساماندهی خانه مسافرها داد و افزود: باید هتلداران پیشنهادات خود را به صورت مشخص ارایه کرده و کمک کنند به این مهم رسیدگی شود.

فلاح از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست ظرف یک ماه آینده گزارشی همراه با پیشنهاد جهت ساماندهی وضعیت خانه مسافرها انجام ارائه دهد و خاطرنشان کرد: برای حمایت از گردشگری روستایی با توجه به توسعه آن یارانه پرداخت می شود و در اعطای تسهیلات در این بخش محدودیت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انبوه سازان تاکنون دیده نشدهاند، افزود: باید قراردادی با انبوه سازان داشته باشیم تا درباره طرح های نیمه تمام آنها اقدامات لازم انجام شود. نماینده انبوه سازان باید در کمیته چهارنفره استانداری حضور داشته و مشکلات خود را بیان کند. جلسات ماهانه بین بخش خصوصی و دولت، برقرار و پیگیری فعالیت های پنجره واحد در کمک به بخش خصوصی  جدی گرفته شود.

وی افزود: بر اساس برنامه پنجم بخش تعاون مهم تلقی شده و بخشی از اقتصاد کشور باید به صورت تعاونی پیش برود.

استاندار مازندران با اشاره به  تشکیل کانون زنان بازرگان در بخش‌های اقتصادی، عنوان کرد: باید حضور زنان در بخش‌های مختلف اقتصادی در جامعه گسترش پیدا کند. همچنین حداکثر یک ماه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت فرصت داده می شود تا گزارشی با مسئولیت سازمان معدن تجارت و صنعت، با همکاری اتاق بازرگانی و شهرک صنعتی، تهیه و به استانداری ارائه شود تا به عنوان مبنای کار استانداری در سال ۹۵ در حوزه بخش خصوصی قرار گیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: استان مازندران می تواند با بومی سازی پنجره واحد، حمایت ها و تسهیلات ویژه ای به بخش خصوصی  ارائه دهد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ