حقوق‌های نجومی مدیران «موسسه اعتباری کاسپین»/ مدیرعامل: ۳۹۹ میلیون تومان، سایر کارکنان جمعا ۲۹۴ میلیون! +سند

0

یکی از اقدامات مناسب و قابل تقدیر بانک مرکزی در سالهای اخیر، ساماندهی موسسات اعتباری فاقد مجوز و برخی تعاونی های فعال در این حوزه بود که بعضا مشکلات اجتماعی و امنیتی خاصی را در استانهای محل فعالیت خود ایجاد کرده بودند و بدون پشتوانه های اعتباری و قانونی لازم، صدها میلیارد تومان از نقدینگی آحاد جامعه در اختیار آنها بود.

پس از عزم مسئولان بخش های مختلف کشور و ایجاد شرایط لازم قانونی و اداری، این تعاونی ها یا منحل و یا ادغام شده و تحت عنوان موسسه اعتباری، به فعالیت ضابطه مند مشغول شدند که یکی از این موسسات جدید التاسیس، «کاسپین» است.

موسسه اعتباری کاسپین مدیرعامل و هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین فیش حقوقی مدیران فیش حقوق های نجومی سوابق فرید ضیاءالملکی سوابق ذکریا متحمل

این موسسه اعتباری از تجمیع تعاونی های اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد  بدرتوس و پیوند شکل گرفته و در اواخر اسفند سال ۹۴ با اخذ مجوز رسمی فعالیت از سوی بانک مرکزی، رسما به شبکه بزرگ بانکی کشور پیوسته است.

البته به خاطر الزامات قانونی ورود به بازار سهام و نظارت دقیق تر روی فعالیت ها و اقدامات مالی این موسسه همچون سایر بانک ها، موضوع بررسی اسناد و صورت های مالی توسط حسابرس قانونی برای این موسسه نیز الزامی شده و اولین گزارش در این خصوص پیرامون دوره مالی ۳ ماه و ۲۷ روزه منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۴، طی روزهای اخیر منتشر شده است.

بر اساس این گزارش بازرس قانونی، موسسه مذکور روند فعالیت قانونی خود را به درستی آغاز و نسبت به تامین زیرساخت های فعالیت مظابق با قوانین و مقررات بانک مرکزی و سازمان بورس، در اکثر موارد اقدام کرده است.

اما یکی از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده و جای تامل بیشتر دارد، اعلام میزان حق الزحمه هیئت های موسس و اجرایی، حق حضور در جلسات و حقوق و دستمزد و مزایای مربوط به مدیرعامل، هیئت مدیره و مدیران ارشد این موسسه اعتباری است.

موسسه اعتباری کاسپین مدیرعامل و هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین فیش حقوقی مدیران فیش حقوق های نجومی سوابق فرید ضیاءالملکی سوابق ذکریا متحمل

بر این اساس، زکریا متحمل مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین جمعا مبلغ ۳ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال دریافت و سایر افراد همچون علیرضا پایین محلی ۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال، مرتضی عنایتی ۲ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال، علی ابراهیم بای سلامی ۲ میلیارد ریال، امید پردلی ۱ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال، غلامسحین ملایی ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و فرید ضیاالملکی ۱ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال دریافت کرده اند.

این در حالی است که در مقابل دریافتی سایر کارکنان موسسه اعتباری کاسپین، رقم ۲ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال درج شده که مقایسه آن با دریافتی برخی مدیران ارشد این موسسه قابل توجه است.

اگرچه برای ما دقیقا مشخص نیست که پرداخت حدود ۴۰۰ میلیون تومان به مدیرعامل موسسه کاسپین، مربوط به حدود ۴ ماه فعالیت رسمی این موسسه است (طبق زمان درج شده در بالای جدول) یا سال گذشته، اما هرچه هست در مقایسه با پرداختی به سایر کارکنان، رقم جالبی را شکل می دهد.

البته موارد دیگری در خصوص سود قابل توجه دریافتی این موسسه از طریق یک سپرده گذاری خاص نیز وجود دارد که در آینده به آن پرداخته خواهد شد.

منبع : صبحانه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ