ماجرای اختلاس ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟

0

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: نزدیک به ۸۰هزار میلیارد ریال فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است.

حسین مقصودی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شفاف سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از دلایل اصلی استیضاح وزیر آموزش وپروش بود که در تحقیقات به عمل آمده در حدود ۸۰هزار میلیارد ریال فساد مالی در این صندوق گزارش شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر بازداشت همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: شخص مدیر عامل صندوق ذخیره نیز این فساد را قبول داشته و مبلغ آن را ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیان می کند.
وی همچنین در باره استیضاح وزیرآموزش و پرورش اعلام کرد: بحث استیضاح همچنان به قوت خود باقی است و پس از مشخص شدن این فساد با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه برخی افراد بی اطلاع نسبت به منتفی شدن استیضاح مصاحبه کرده اند بیان داشت: بیش از ۷۴ نفر از نمایندگان از لیست امید،اصولگرا و ولایت، نامه استیضاح را امضاء کرده اند و بعد از شفافیت های مالی نیز این عزم بیشتر شده است.
وی در خصوص بررسی نامه استیضاح در کمیسیون آموزش بیان داشت: به دلیل اتمام زمان یک هفته و بررسی نشدن تمام موارد، نامه به هیئت رئیسه ارسال شده و قرار بود که در صحن بررسی شود.
مقصودی در ادامه با بیان اینکه هر دو طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و استیضاح در دستور کار است تاکید کرد: نمایندگان به صورت متفق القول از پاسخ های وزیر در کمیسیون قانع نشده اند و ادامه بررسی به بعد از تعطیلات مجلس موکول شده است.
این در حالی است که هفته گذشته نیز این خبر در خروجی رسانه ها قرار گرفت که، شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تکذیب خبر بازداشتش، گفت: برای پاره ای از توضیحات درباره وام های بانکی بانک سرمایه به عنوان مطلع احضار شدم.
وی با اشاره به اینکه صرفا برای پاره ای از توضیحات در ارتباط با وام های بانکی بانک سرمایه احضار شده است، افزود: روز گذشته در رابطه با وضعیت ضمانت نامه های بانک سرمایه که پیش از این شکایت هایی در این باره به قوه قضاییه ارسال شده بود، توضیحاتی را ارائه کردم.

* تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جریان است
مقصودی با تاکید بر اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس تلاش دارد در موضوعات مختلف با مفاسد مبارزه کند و آن را به جد پیگیری می کند، گفت: ما تلاش کرده ایم در بسیاری از بانک ها و موسسات پیگیری های لازم را داشته باشیم و تاکنون با پیگیری های ما صدها میلیارد تومان از اموال بیت المال بازگردانده شده است.
وی با اشاره به اینکه فساد مالی زیادی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد که مشکلات آن از آغاز به کار این صندوق است، گفت: فساد در این صندوق مربوط به دولت قبل و دولت فعلی است و ما شاهدیم که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان وام های کلانی را به افراد مختلف داده است.

*باید فسادهای موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان آشکار شود
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ابتدای آغاز به کار صندوق ذخیره فرهنگیان به افرادی داده شده که وصول آن مشکل است و حتی لاوصول است.
مقصودی با تاکید بر اینکه در این راستا تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به جریان افتاده است، گفت: باید فسادهای موجود در این صندوق آشکار شود و پول های بیت المال بازگردانده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ