توحید ،حسین و سینا فرزندان محمدباقر نوبخت

0

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت: سال ۵۷ ازدواج کردم. در دوران سربازی -سال۵۶-عقد کردیم و به صورت سنتی ازدواجمان انجام شد و سال ۵۷ هم عروسی.

محمدباقر نوبخت که پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیز سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی بود، هفته ای دو بار با پیراهن یقه دیپلمات مقابل خبرنگاران قرار می گیرد و مواضع دولت را اعلام می کند. در ۱۹ ماه گذشته از عمر دولت یازدهم بارها با اظهارات خود سعی کرده ابهامات و سوالات به وجود آمده حول دولت را برطرف سازد.

نوبخت که از صاحب نظران حوزه اقتصاد به شمار می رود و بسیاری او را مغز اقتصادی دولت می دانند .او دارای مدرک دکتری تخصصی اقتصاد از انگلیس است و مولف بیش از بیست کتاب و مقاله در حوزه های مختلف علم اقتصاد .

او که از نزدیکان هاشمی رفسنجانی به شمار می رود  در کارنامه کاری خود سمت معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه را نیز دارد. نوبخت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ از حامیان حسن روحانی بود و به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی وی فعالیت می‌کرد و به استانهای مختلف برای جذب آراء مردم برای روحانی سفر می‌کرد.

پیش از آنکه حسن روحانی به ریاست جمهوری برسد، در مرکز تحقیقات استراتژیک معاون پژوهش های اقتصادی بود. از سال ها قبل با روحانی رابطه دوستانه دارد. محمدباقر نوبخت از مجلس سوم تا ششم، به عنوان نماینده مردم رشت حاضر بود و از همان سال ها با روحانی که از مجلس اول تا پنجم نماینده مردم بود، آشنایی داشت. محمدباقر نوبخت سال ۱۳۲۹ در شهر رشت به دنیا آمده اما جوان تر از ۶۵ سال به نظر می آید.

همسر محمدباقر نوبخت: فوق دیپلم بهداشت – کارمند
فرزندان: سه پسر، توحید ۳۵ ساله
حسین ۳۱ ساله
سینا ۲۵ ساله

علی نوبخت نماینده لیست امید در تهران و عضو کمیسیون بهداشت مجلس برادر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور است.

علی نوبخت با توجه به درگیری های سیاسی با قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت اعلام کرده است که وزارت بهداشت باید ۷۰ درصد درآمد پزشکان را به خزانه بازگرداند چون گرفتن این پولها حق آنان نیست.

در مقابل این اظهارات بسیاری از پزشکان در شبکه های اجتماعی تصاویری را از فرزندان خانواده نوبخت منتشر کرده اند که در آمریکا تحصیل می کنند بدون اینکه دوره طرح عمومی را در ایران گذرانده باشند.

پزشکان این سوال را می پرسند که خانواده نوبخت برای جلوگیری از رفاه بیش از اندازه جامعه پزشکی از فرزندان خود شروع کند.

Ehsan Nobakht is an Assistant Professor of Medicine at the George Washington University School of Medicine & Health Sciences. He graduated from Tehran University of Medical Sciences and completed Internal Medicine residency and Nephrology fellowship at the George Washington University. Dr.Nobakht is board certified by the American Board of Internal Medicine in both Internal Medicine and Nephrology.

He was voted “Fellow of the Year” of the Department of Medicine, George Washington University in 2013. Dr. Nobakht’s clinical activities include management of acute kidney injury, chronic kidney disease, electrolytes disturbances and resistant hypertension. He provides care to patients who need kidney replacement therapies such as hemodialysis and peritoneal dialysis.

Dr. Nobakht’s research interests include immune complex associated kidney diseases as well as Kidney Ultrasonography. He has published in peer reviewed journals such as Nature Reviews Nephrology and American Journal of Kidney Diseases.

منبع : بولتن نیوز و مرصاد نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ