کدام راه برای دریافت خلافی خودرو مطمئن‌تر است؟

0

ناهماهنگی میان سامانه استعلام خلافی خودرو با مراکز پلیس+۱۰ از مشکلاتی محسوب می شود که استمرار آن باعث تحمیل هزینه های بیشتر به مردم خواهد شد.

از سالهای پیش ، با اتخاذ تدابیری ، این امکان فراهم شد تا مردم نسبت به کنترل و استعلام میزان خلافی خودروی خویش بصورت عمومی اقدام کنند.

این راهکار موثر غالبا شیوه و روشی به شمار می رود که رضایتمندی عمومی را نیز به همراه دارد،زیرا باکنترل خلافی خودرو، علاوه بر جلوگیری از انباشت جریمه ها و سنگین تر شدن آن،از مضاعف و دوبله شدن خلافی به دلیلی عدم پرداخت یا دیرکرد جلوگیری می کند.

با همه این اوصاف ، مدتی است روش های استعلام عمومی خلافی خودرو با مشکلاتی مواجه است و بعضا ناهماهنگی هایی میان این سایت ها با انچه که از طریق پلیس+۱۰ استعلام گرفته می شود،دیده و مشاهده می شود که این نارسایی ، موجبات گلایه مردم را فراهم کرده است.

البته با مراجعه مردم به مراکز پلیس+۱۰ اعلام خلافی خودرو صورت می گیرد،اما صرف هزینه های اضافی(۳ هزار و ۸۰۰ تومان)و هدر رفت زمان دو مشکلی به شمار می رود که به نوعی ارمغان این ناهماهنگی برای مردم محسوب می شود.

سردار تقی مهری،رئیس پلیس راهور ناجا،علت این ناهماهنگی و نارسایی را در زیرساخت های مطلوب تر مراکز پلیس+۱۰ عنوان می کند.

وی می افزاید:در حال حاضر سایر سامانه های استعلام خلافی خودرو همچون ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ یا سایت راهور ۱۲۰ با تاخیر قابل توجهی در اعلام خلافی خودرو همراه نیست و بُروز برخی نارسایی ها در سایت های نامبرده نیز از موارد معدود و استثنایی به شمار می رود که با مراجعه مردم مشکل حل و فصل می شود.

رئیس پلیس راهوار عنوان می کند:هم اکنون زمان اعلام خلافی خودرو به ۱۲ تا ۱۶ ساعت و بصورت میانگین ۲۴ ساعت کاهش یافته و تلاش ما بر این امر استوار است تا این زمان را با تسریع هر چه بیشتری همراه سازیم.

وی می گوید: در گذشته متخلفان راهنمایی و رانندگی تنها از طریق بانک ملی قادر به پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی بودند اما اکنون پیرو هماهنگی هایی که میان پلیس و ۱۷ بانک حاصل شده،پرداخت قبوض جریمه با سهولت هر چه بیشتری توام شده است.

سردار مهری با تایید بروز وجود نارسایی ها در حوزه عدم ثبت برخی از جرایم در سامانه پلیس عنوان می کند: با ابزارهایی که در اختیار داریم در مدت ۸ تا ۱۲ ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت در هر مقر نیروی انتظامی بصورت مکانیزه قبض جریمه صادر می شود و اطلاعات با سامانه پلیس تبادل و ارتباط به صورت آنلاین و مستقیم بین پلیس و مکان هایی که دفاتر پلیس+۱۰ مستقر است برقرار می شود و از این طریق افراد می توانند اطلاعات لازم در مورد تخلفات رانندگی خود را دریافت کنند و یا ازطریق ارسال کد ۱۷ رقمی کارت خودرو (VIN) به شماره سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ در کمتر از یک دقیقه پیامک مربوط به میزان تخلفات رانندگی خویش را دریافت کنند.

پیرو اظهارات این مقام مسئول ، مردم برای دریافت اطلاعات دقیق تر از تخلفات رانندگی ثبت شده خودروی خویش همچون تاریخ، مکان و زمان باید به دفاتر پلیس + ۱۰ یا سایت www.rahvar.com مراجعه کنند.

* محتویات سایت استعلام خلافی خودرو آفلاین است؟

علیرغم اظهارات سردار مهری مبنی بر همخوانی میان سامانه های پلیس در صدور برگه خلافی ، سرهنگ احمد کرمی اسد ، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ، قریب به دو ماه پیش در خصوص تطبیق خلافی صادره با آنچه که مراکز پلیس +۱۰ به عنوان محتویات مورد نیاز متقاضیان ارائه می کنند عنوان می کند: بعضا چند روز زمان طول می کشد تا فایل جرایم و اعمال قانون ، در سامانه پلیس ثبت شود و به واقع میان ثبت جریمه و اعمال قانون تا ثبت آن در سامانه چند روزی طول می کشد.

سرهنگ کرمی اسد،علت و دلیل بروز این نارسایی را در مشکلات فنیِ سامانه ثبت جرایم قلمداد می کند.

امید آن می رود با به روز شدن و تسریع ثبت اطلاعات میان زمان ثبت تخلف رانند گی با آنچه که در سامانه لحاظ می شود دسترسی و کنترل مردم در خصوص ارائه اطلاعات از خلافی خودرو تسریع شود تا ضرورتی برای مراجعه حضوری به مراکز پلیس+۱۰ در این خصوص احساس نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ