افزایش نرخ فروش قندی ها در راه است

0

در پی ایجاد تغییر و تحولاتی در وضعیت سیاسی کشور و حاکم شدن فضایی آرام ، نرخ ارز نیز با کاهش همراه شده حال آنکه به نظر می رسد این کاهش قیمت ارز در افزایش واردات محصولات از جمله شکر مؤثر باشد. از این رو باید دید در صورت تحقق این امر، شرکت های فعال در گروه قند و شکر مجوز افزایش نرخ فروش محصولات خود را از انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر دریافت خواهند کرد؟

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت قند ثابت خراسان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: میزان تعرفه واردات شکر از منابع خارجی، به نگرش دولت جدید و تمایل آن برای حمایت از فعالان گروه قندی بستگی دارد. البته امیدواریم ، با توجه به روند کاهشی نرخ ارز نتیجه نهایی اثر منفی روی سودآوری شرکت های فعال این گروه در پی نداشته باشد.

حبیب الهی افزود: توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که در صورت افزایش واردات شکر از یک سوء روند فروش محصولات با موانعی مواجه شده و منجر به طولانی شدن زمان فروش محصولات خواهد شد و از سوی دیگر موجب افزایش درآمد حاصل از تصفیه و تبدیل شکر خام وارداتی به شکر سفید خواهد شد که اثر مثبتی بر سودآوری این صنعت خواهد داشت.

وی پیرامون اجرایی شدن برنامه افزایش نرخ فروش محصولات نیز گفت: انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر در حال بررسی بهای تمام شده محصولات و ارایه نتایج نهایی به کارشناسان است. از این رو افزایش نرخ فروش شکر در محدوده ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان انتظار می رود.

این مقام مسئول در ارزیابی عملکرد شرکت طی دوره شش ماه نخست سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۲ ابراز داشت: محصولات تولیدی شرکت به خصوص شکر طی دوره مذکور در مدت زمان کمتری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن به فروش رسیده ، که به موجب آن درآمد حاصل از فروش نیز زودتر از موعد مقرر شناسایی شده است.

مدیر مالی شرکت قند ثابت خراسان افزود: همچنین طی این دوره سعی بر کنترل و مدیریت هزینه های تحمیل شده بر شرکت به منظور کاهش بهای تمام شده محصولات شده است. از این رو عوامل ذکر شده در کنار افزایش حدود ۲۵ درصدی نرخ فروش محصولات طی بهمن ماه سال ۹۱ و درآمد حاصل از تصفیه و تبدیل حدود ۲۵ هزار تن شکر خام به شکر سفید را می توان از دلایل اصلی تحقق سود ۶۷ ریالی و پوشش ۱۱۰ درصدی سود هر سهم “قثابت” طی عملکرد نیمه اول سال مالی جاری برشمرد.

حبیب الهی در ارزیابی وضعیت فعالان گروه قندی و چشم انداز آینده آنها تصریح کرد: با توجه به اینکه محصولات تولیدی این گروه در زمره کالاهای اساسی به شمار می آیند و وجود آنها در سبد مواد غذایی بسیاری از خانواده ها الزامی است، به نظر می رسد حمایت از تولید داخلی توسط دولت، امری مهم جهت تداوم فعالیت شرکت های فعال این گروه می باشد. با این اوصاف امیدواریم در پی استقرار دولت جدید وضعیت این صنعت نسبت به گذشته مطلوب تر شود.

وی پیرامون برنامه افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: برنامه افزایش حدود سه برابری سرمایه “قثابت” از محل فروش چند قطعه زمین تحت تملک شرکت ، در برنامه کاری این شرکت قرار دارد و پس از مطرح شدن در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران و تصویب آن اجرایی خواهد شد.

مدیر مالی شرکت قند ثابت خراسان در خاتمه گفت: صورت های مالی عملکرد ۹ ماهه و ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۹۱ در حال بررسی است که همزمان با انتشار آنها طی دو هفته آینده، نماد معاملاتی “قثابت” نیز بازگشایی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ