احمد شفیع زاده ،مدیرعامل سابق بانک دی بازداشت شد

0

جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، در دهمین نشست شورای معاونان و مدیران دادسرای تهران از بازداشت احمد شفیع زاده، مدیرعامل سابق بانک دی خبر داده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران از ارجاع گزارش مذکور در بخش مربوط به بانک دی به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت خبر داد و گفت: مدیرعامل سابق بانک دی به لحاظ اتهاماتش در این پرونده بازداشت شده است.

به گزارش روابط عمومی دادسرای تهران دهمین نشست شورای معاونان و مدیران دادسرای تهران با موضوع «کاهش جمعیت کیفری زندان‌­ها» در سال جاری، روز دوشنبه پانزدهم شهریور ماه به ریاست دکتر جعفری دولت­‌آبادی دادستان تهران برگزار گردید.

در این جلسه که معاونان دادستان و سرپرستان نواحی و روسای دوایر نظارت بر زندان های دادسرای تهران، قضات ناظر بر زندان و قضات شعب ویژه محکومان زندانی و مدیرکل زندان های استان تهران حضور داشتند، جعفری دولت‌آبادی به بررسی مبارزه با فساد اقتصادی، مشکلات زندان‌ها و چند رویداد قضایی پرداخت.

دادستان تهران با تصریح به این که مبارزه با فساد در کشور از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی و دادستانی تهران است که باید در حوزه های پیشگیرانه، مقابله‌ای، دادسراها، محاکم و سایر مراجع قضایی مورد توجه قرار گیرد، به این نکته اشاره نمود که مساله فساد از مشکلات مطرح در دیگر کشورها نیز می باشد.

مبارزه با فساد بدون تبعیض

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: مبارزه با فساد بدون تبعیض و قاطع بوده و دادستانی در این مبارزه نمی تواند طبق نظر و فضاسازی های جریان­های سیاسی اقدام کند.

وی با خاطر نشان کردن خطر فساد در همه سطوح برای کشور، در خصوص انتظار مردم از دستگاه قضایی در مبارزه با فساد، به دو مولفه اصلی شامل سرعت توام با دقت در مبارزه با مفاسد اقتصادی و عملکرد دستگاه قضایی در پرونده‌های مهم اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در پی کشف این که مشکلات رسیدگی به پرونده ها از دادسرا یا دادگاه است، نیستند، بلکه نتیجه مبارزه با فساد که مجازات مفسدین، استرداد اموال عمومی و تحقق عدالت است را مهم می دانند و آن را پیگیری می نمایند.

دادستان تهران در تبیین عملکرد قوه قضاییه در پرونده های فساد اقتصادی با قابل توجه خواندن عملکرد قوه قضاییه، ضمن اشاره به برخی پرونده‌های مهم گفت: در امور بانکی پرونده های زیادی مطرح شده که بعضاً منجر به صدور حکم شده است(پرونده بابک زنجانی) یا حکم اجرا شده است(پرونده گروه امیرمنصور آریا) و یا در حال رسیدگی است. مانند پرونده های مرتبط با معوقات بانکی، ارز، زمین خواری، باندهای جعل و… .

جعفری به عنوان مثال پرونده های مرتبط با تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داد و با اعلام این که دادسرای تهران در رسیدگی به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی اقدامات زیادی انجام داده است، از صدور چند کیفرخواست و ارسال پرونده‌های تامین اجتماعی و هتل هما به دادگاه خبر داد که مورد اخیر منتهی به صدور حکم برائت از سوی دادگاه شده و با اعتراض دادستان در حال رسیدگی در مرحله تجدیدنظر است.

ارسال گزارش هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به دادسرا

دادستان تهران در خصوص رسیدگی به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید، از ارجاع گزارش مذکور در بخش مربوط به بانک دی به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت خبر داد و افزود: بخش دیگر گزارش در دست بررسی و اقدام است. وی هم­چنین اعلام کرد مدیر عامل سابق بانک دی به لحاظ اتهامات انتسابی بازداشت شده است.

مدیرعامل بانک دی فیش حقوقی مدیران سود سهام بانک دی سهامدار عمده بانک دی بیوگرافی احمد شفیع زاده

تقدیر از دکتر احمد شفیع زاده مدیرعامل بانک دی به عنوان قهرمان صنعت و اقتصاد ایران (دی ماه ۱۳۹۳)

در این مراسم احمد شفیع‌زاده به عنوان یکی از قهرمانان صنعت کشور لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و حجت‌الاسلام و المسلمین حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت کرد.
در متن لوح تقدیر از مدیرعامل بانک دی عنوان شده است: “شرح حال پرفراز و نشیب و ارزشمند یک عمر جستار صادقانه در علم‌پژوهی و خلق فرصت‌های صنعتی پایدار و ارزش‌آفرین آن جناب در شورای عالی راهبردی دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران مورد وارسی، نقد و نظر قرار گرفت. اکنون بر اساس حکم خرد و اخلاق با افتخار اعلام می‌داریم که جنابعالی به پاس عمری رفتار کریمانه و کردار مشفقانه برای توسعه صنعت در این مرز و بوم به عنوان قهرمان صنعت و اقتصاد برگزیده شده‌اید.”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ