۱۰ رکورد جدید برای پرسپولیس ثبت شد !

0
پرسپولیس با پیروزی شش بر صفر مقابل مس کرمان رکوردهای جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش دانا علی شفیعی جم، پیروزی شش بر صفر پرسپولیس مقابل مس کرمان باعث شد رکوردهای جدیدی برای پرسپولیس ثبت شود به برخی از این رکوردها اشاره می کنیم:

۱- بهترین برد خارج از خانه تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر: برتری ۶ بر صفر سرخپوشان مقابل مس در کرمان بهترین برد خارج از خانه پرسپولیس در رقابت های لیگ فوتبال حرفه ای بود. پرسپولیس تاکنون با این تفاضل گل هیچی تیمی را در خارج از خانه مغلوب نکرده بود. پرسپولیس در رقابت های لیگ آزادگان موفق شده بود تیم ذوب آهن را با نتیجه ۶ بر یک در اصفهان شکست دهد.

۲- بهترین برد تاریخ پرسپولیس در لیگ: برتری ۶ برصفر شاگردان دایی مقابل مس کرمان بهترین برد تاریخ پرسپولیس در رقابتهای لیگ برتر حرفه ای محسوب می شود به گونه ای که پرسپولیس در بازی های خانگی هم نتوانسته بود با بیش از این تعداد گل حریفان خود را در لیگ برتر مغلوب کند. پرسپولیس پیش از این تیم پگاه گیلان را با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب کرده بود اما آن بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و از آنجا که پرسپولیس در خارج از خانه توانسته همچون بازی با پگاه با تفاضل گل مثبت ۶ ،بدون گل خورده و در خارج از خانه حریف را مغلوب کند که پرسپولیس در تاریخ لیگ حرفه ای بهترین نتیجه تاریخش را به ثبت رسانده است. پرسپولیس فصل گذشته تیم پیکان را با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب کرد اما آن بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد در حالی که جمعه پرسپولیس در کرمان و خارج از خانه حریفش را با ۶ گل شکست داد. سرخپوشان همچنین در اردیبهشت سال ۸۴ نیز تیم پگاه گیلان را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داده بودند. همچنین پرسپولیس در سال ۷۳ توانسته بود تیم شاهین بوشهر را با نتیجه ۱۰ بر ۳ شکست دهد که آن بازی در رقابت های لیگ آزادگان برگزار شد.

۳- بهترین برد امسال رقابت های لیگ برتر: برتری پرگل سرخپوشان مقابل مس کرمان بهترین نتیجه کل رقابت های برگزار شده فصل جاری لیگ برتر محسوب می شود.پیش از این تیم داماش توانسته بود در یک بازی پرگل تیم ذوب آهن را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کند اما برتری ۶ بر صفر پرسپولیس مقابل مس این رکورد را هم شکست و بهترین برد مسابقات امسال به نام پرسپولیس به ثبت رسید.

۴- بهترین برد دایی: پیروزی خیره کننده پرسپولیس مقابل مس بهترین برد دایی در رقابت های لیگ حرفه ای محسوب می شود. دایی در پرسپولیس برد با ۵ گل برابر نفت تهران را تجربه کرده بود اما شاگردان او مقابل مس کرمان ۶ گل به ثمر رساندند تا رکورد قبلی سرمربی خود را شکسته باشند.

۵- بردهای تاریخی دایی به عنوان بازیکن و مربی: در ۴ نتیجه تاریخی پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر در ۲ بازی ردپای او دیده می شود. دایی در بازی مقابل مس کرمان سرمربی پرسپولیس بود و در برتری ۸ بر ۲ مقابل پگاه گیلان ۴ گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

۶- شش گل شش گلزن: برای دومین بار در تاریخ فوتبال پرسپولیس ۶ گل پرسپولیس را ۶ بازیکن به ثمر رساندند.سالی که پرسپولیس با نتیجه ۶ بر صفر تیم پگاه گیلان را شکست داد نیز این اتفاق رخ داده بود.

۷- بهترین برد یک تیم در کرمان: هیچ تیمی در تاریخ رقابت های لیگ برتر نتوانسته بود در کرمان به برتری ۶ بر صفر دست یابد. تیم مس کرمان پیش از این ۶ بر دو و با مربیگری پرویز مظلومی بازی را به تیم استیل آذین واگذار کرده بود اما نتیجه ای که در بازی این هفته پرسپولیس و مس به ثبت رسید بهترین برد یک تیم در کرمان را رقم زد.

۸- بدترین باخت تاریخ پرویز مظلومی: پرویز مظلومی بدترین باخت تاریخ خود را تجربه کرد. البته مظلومی در دربی سال ۵۲ که منجر به باخت ۶ بر صفر تاج مقابل پرسپولیس شده بود به عنوان بازیکن نیمکت نشین نظاره گر شکست تاریخی همبازیانش بود و بعد از ۴۰ سال تاریخ دوباره برای او تکرار شد هر چند که مظلومی بدترین باخت عمرش را شکست در دربی ۱۰ دقیقه ۱۰ نفره و با نتیجه ۳ بر ۲ در حالی که استقلال با ۲ گل از پرسپولیس پیش بود میداند.

۹- بدترین باخت تاریخ مس: مس کرمان حتی در بازیهای خارج از خانه هم با چنین نتیجه ای بازی را به حریفانش واگذار نکرده بود تا در این دیدار۶ گل دریافت کرد و بدترین باخت تاریخ این تیم توسط پرسپولیس به ثبت رسیده باشد.

۱۰- اولین برد پرسپولیس در کرمان درلیگ حرفه ای: فوتبال پرسپولیس در رقابت های لیگ حرفه ای موفق به برتری و کسب ۳ امتیاز مقابل مس در کرمان نشده بود اما این طلسم با درخشش سرخپوشان شکست و پرسپولیس طلسم ناکامیهایش در کرمان را با یک برد تاریخی جشن گرفت. تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۶۷ تیم شهرداری کرمان را با نتیجه ۲ بر هیچ و در رقابت های جام حذفی مغلوب کرده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ