آیا شبدوست مالامیری، اَبر بدهکار بانکی از کشور گریخت؟

0

شبدوست مالامیری کجوری  با بدهکاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی به سیستم بانکی کشور، از ایران خارج شده است.

بر اساس مستندات تهیه شده، مالامیری با داشتن معوقات بانکی بسیار کلان، که عمدتا مربوط به وام های سه بانک ملت، ملی و تجارت می شود، از کشور گریخته است.

مالامیری که به عنوان «صندوق امانات و عابربانک» یکی از احزاب مهم کشور شناخته می شود، با یک شیوه ثابت، مقدار قابل توجهی وام با بهره نزدیک به صفر از شعباتِ خارجیِ بانکی های داخلی اخذ می کرده و با سپرده کردن همان مبلغ در داخل کشور، از سودهای بالای این حساب ها بهره می برده  است.

به عنوان نمونه، وی به واسطه رانت، از شعبه خارجی بانک “ت”، ۱۱۳ میلیون درهم، معادل تقریبی ۳۳۰ میلیارد وام بدون بهره گرفته است. یا در مورد دیگر، مالامیری با سفارش ویژه برادر معروف یکی از مسئولان، مبلغی معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان، از بانک “م” شعبه ی دبی با سود صفر دریافت کرده و با سپرده گذاری این مبلغ در شعبه داخلی بانک فوق الذکر، تنها در فرودین ماه سال جاری، ۳۷۰ میلیارد تومان سود دریافت کرده است.

نکته قابل توجه آنکه مسئولان بانک “م” که این روزها با اجرای توافق FATF ماهیت خود را به رخ کشیدند، بر خلاف همه مقررات بانکی، این مبلغ کلان را که باید در پایان سال به مالامیری داده می شد، در ابتدای سال به وی منتقل کرده اند.

در همین زمینه دکتر علیرضا زاکانی، در نشست انجمن روزنامه نگاران مسلمان (۱۳ تیر ۱۳۹۵) با افشای اسامی مالامیری و دانیال زده، و اشاره به حامی آنها در درون سیستم اجرایی گفت: این دو نفر بدهکار بانکی هستند و “ح.ف” پشت سر این‌هاست. به‌عنوان‌مثال بانک ملت ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به این‌ها داده و آن‌ها این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً این پول را که با کارمزد صفر درصد از خود بانک ملت گرفته بودند در خود بانک ملت سرمایه‌گذاری کردند و سالانه ۲۴ درصد سود گرفتند. حالا حساب کنید که چه مقدار پول جابه‌جا شده است!

بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار حامی، مالامیری در انتخابات سال ۸۸، از اسپانسرهای اصلی یکی از سران فتنه بود و مسئولیت پشتیبانی از سایت “ج” را بر عهده داشت. وی در نهایت  پس از وقایع سال ۸۸ از کشور خارج شد.

شبدوست مالامیری اگرچه در دوران رقابت انتخاباتی سال ۹۲ در ایران حضور نداشت، اما مطابق معمول، از همان امارات وظیفه حمایت مالی از کاندیدای مد نظر حزب “ک” را بر عهده گرفت. مالامیری به واسطه فرزند یکی از مجامع، ساختمان و مبالغ کلانی را در اختیار این آقازاده (ی.ه) قرار داد.

مالامیری در نهایت پس از انتخابات سال ۹۲ از امارات به ایران بازگشت و پس از خرید خانه اکبر.خ، از افراد امنیتی دولت اصلاحات، در منطقه جماران ساکن شد اما در ادامه خانه دیگری در خیابان یاسر برای امور کاری تحت اختیار گرفت.

بر اساس اطلاعات موثق، این اَبر بدهکار بانکی در آستانه انتخابات اسفندماه سال گذشته (۱۳۹۴) با سفارشات ویژه، مجوز دریافت وام کلانی را بدست آورد و در نقش ویژه خود، ساختمان های ستادهای انتخاباتی را در اختیار کاندیداهای مد نظر حزب “ک” و “الف” قرار داد. به عنوان نمونه، ساختمان خیابان بهشتی در اختیار ستاد تبلیغاتی کاندیدای ریاست جمهوری ۹۲ قرار گرفت.

قابل توجه اینکه در صد و یکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه (۷ شهریور ۱۳۹۵)، حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از وی در خصوص بدهکار بانکی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیاردی سوال کرد، گفت: قبلاً ۴ نفر بازداشت بودند که جدیداً یک نفر دیگر هم بازداشت  شد. سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: امن بارها گفته‌ام “که اگر این افراد برگردند” به نفع‌شان است تا اینکه غیابی محاکمه شوند.

شنیده ها از این حکایت دارد که شبدوست مالامیری آخرین بار در ترکیه دیده شده است.

لازم به ذکر است در خصوص پرونده های مرتبط با مالامیری و دانیال زاده، اخبار قابل توجهی دیگر نیز وجود دارد که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

منبع : حامی خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ