نیکلاس هاپتون سفیر جدید انگلیس را بشناسید

0

مهدی محمدی در کانال خود نوشت: هفته پیش در این کانال نوشتم آقای حمید بعیدی نژاد که مذاکره کننده ارشد برجام بوده دستخوش خود را گرفته و به زودی به عنوان سفیر به انگلیس خواهد رفت. دو روز قبل این اتفاق افتاد. حالا جای این سوال است که بپرسیم “نیکلاس هاپتون” سفیر جدید لندن در تهران قبلا در MI6 چه کاره بوده و ٩ ماه مانده به انتخابات به تهران آمده که چه بکند؟

سوابق نیکلاس هاپتون سوابق فرانسوا سنمو سوابق حمید بعیدی نژاد سفیر فرانسه سفیر انگلیس سفیر آلمان در ایران روباه پیر انگلیس جاسوس انگلیسی
همین سوال عینا درباره “فرانسوا سنمو” سفیر فرانسه در تهران هم قابل پرسیدن است. او چه ارتباطی با DGSE (سرویس اطلاعات خارجی فرانسه) دارد؟
عینا همین سوال درباره سفیر آلمان در تهران نیز – که البته در راه است و هنوز به تهران نرسیده- مطرح است.
سرجمع مسئله این است که تشکیل کمپین اطلاعاتی ها در تهران چه هدفی دارد؟

«هاپتون» از زمان پیوستن به وزارت خارجه انگلیس در سال ۱۹۸۹ در سمت‌های گوناگونی فعالیت کرده است.

او قبل از انتصاب به سمت جدید در تهران سفیر انگلیس در قطر و قبل‌تر از آن سفیر یمن بوده است. «هاپتون» همچنین در دولت انگلیس عهده‌دار سمت‌هایی در ارتباط با امور امنیت ملی بوده است.

«هاپتون»، در یکی از معدود اظهارنظرهایش درباره ایران، مارس سال ۲۰۱۰، زمانی که معاون اداره امنیت ملی وزارت خارجه انگلیس بود گفته لندن تحریم‌ها را تنها راه برای مجبور کردن ایران به حضور در پای میز مذاکرات هسته‌ای می‌داند.

این اظهارات را «هاپتون»، مارس سال ۲۰۱۰، در بحبوحه رایزنی‌های آمریکا و انگلیس با دولت‌های سایر کشورها برای تصویب قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران مطرح کرده و در همین حین از دولت برزیل خواسته بود به تحریم‌های جدید علیه ایران رأی مثبت بدهد.

معاون وقت اداره امنیت ملی وزارت خارجه انگلیس، در آن زمان گفت: «لحظه مهمی برای برزیل است که قد علم کند و نشان دهد که به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت تعهداتش را قبول کرده و حاضر است تصمیم سخت حمایت از تحریم‌ها را اتخاذ کند.»

وی همچنین در پاسخ به رهبران کشورهای برزیل، ترکیه و لبنان که سیاست فشار کشورهای غربی بر ایران به بهانه برنامه هسته‌ای این کشور را با سیاست‌های نادرست آمریکا و انگلیس در قبال عراق مقایسه می‌کردند گفته بود: «این (ایران) عراقی دیگر نیست.»

چند ماه بعد از این اظهارات «هاپتون»، در ۹ ژوئن سال ۲۰۱۰، قطعنامه شماره ۲۰۱۰ با ۱۲ رأی موافق، یک رأی ممتنع (لبنان) و دو رأی مخالف (برزیل و ترکیه) در جلسه‌ای به یاست مکزیک به تصویب رسید.

منبع : الف و نسیم آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ