بیوگرافی حسین وفایی (قهرمان اسنوکر) +مسابقه بیلیارد

0

حسین وفایی ایوری (به انگلیسی: Hossein Vafaei Ayouri) متولد سال ۱۳۷۳ در آبادان، ایران از بازیکنان و قهرمانان رشته اسنوکر است.

مهمان دورهمی امشب مسابقه بیلیارد حسین وفایی تیم ملی اسنوکر ایران بیوگرافی حسین وفایی بیلیارد باز حرفه ای بهترین بیلیارد باز جهان بهترین اسنوکر باز ایران Hossein Vafaei

او با قهرمانی در رقابتهای اسنوکر آماتوری جهان در سال ۲۰۱۱  توانست، به عنوان اولین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر، جواز حضور در رقابتهای اسنوکر حرفه ای جهان را کسب کند.

از دیگر افتخارات وی میتوان به حضور همراه با تیم ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ در رشته اسنوکر و همچنین کسب عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی در رقابتهای قهرمانی زیر ۲۱ سال اسنوکر آسیا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اشاره کرد.

مدال های حسین وفایی
اسنوکر مردان
قهرمانی اسنوکر جهان
بنگالورو, ۲۰۱۱ انفرادی قهرمان
قهرمانی اسنوکر زیر ۲۱ سال آسیا
گوا, ۲۰۱۲ انفرادی قهرمان
کیش, ۲۰۱۱ انفرادی نایب قهرمان

مصاحبه با اسنوکرباز نابغه ایرانی/ اسنوکر ایران را به رده یک دنیا رساندم اما…

اسنوکر ایران با وجود ناشناخته‌بودنش در داخل کشور و بی‌تفاوتی مسوولان نسبت به این رشته ورزشی الان به جایی رسیده که به‌واسطه همان تک‌ستاره‌هایی که دارد حرف اول را در دنیا می‌زند.

حسین وفایی یکی از همین ستاره‌هاست که حالا به یک قدرت در اسنوکر جهان تبدیل شده. وفایی یکشنبه‌شب در مسابقات اسنوکر زیر ۲۱سال جهان در امارات موفق شد برای دومین‌بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند و از اسنوکربازان انگلیسی و ایرلندی که قدرت بلامنازع این رشته در دنیا هستند پیشی بگیرد. در ادامه گفت‌وگوی «شرق» را با اسنوکرباز نابغه ایرانی می‌خوانید.

 فکر می‌کردید بعد از دوسال دوری از مسابقات بتوانید چنین نتیجه‌ای بگیرید؟
بله، من رفته بودم که قهرمان شوم. هیچ‌وقت دوست ندارم بازنده باشم. خیلی خوشحالم که توانستم با بهترین بازیکنان دنیا بازی کنم و این نتیجه را بگیرم. مهم‌تر از همه اینکه رکوردی را در این مسابقات ثبت کردم که هیچ اسنوکربازی به آن نرسیده بود. بالاترین امتیازی که می‌شود در این رقابت‌ها گرفت ۱۴۷امتیاز است که من توانستم آن را کسب کنم و این رکورد را به اسم نماینده ایران بزنم.

مهمان دورهمی امشب مسابقه بیلیارد حسین وفایی تیم ملی اسنوکر ایران بیوگرافی حسین وفایی بیلیارد باز حرفه ای بهترین بیلیارد باز جهان بهترین اسنوکر باز ایران Hossein Vafaei

 سخت‌ترین بازی‌ای که داشتید در کدام مرحله بود؟
همه حریفان من در این مسابقات واقعا نفرات خوبی بودند و رقابت بینمان تقریبا نزدیک بود.

اما بازی با حریف استرالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی قدری اذیتم کرد و دو فرم به او باختم.

ولی در نهایت توانستم با نتیجه ۶ بر ۴ شکستش بدهم. البته رکورد دیگری که من در مسابقات اسنوکر زیر ۲۱ساله‌های جهان ثبت کردم این بود که در مجموع ۱۲فرم را به حریفانم واگذار کردم و قهرمان شدم. تا پیش از این هیچ‌کس نتوانسته بود در این شرایط، با واگذاری تعداد کمی از فرم‌ها قهرمان شود.

البته در دیدار فینال هم مقابل حریفی از ایرلند قرار گرفتم که این بازی هم بازی خوبی بود. من این اسنوکرباز را در کشور خودش هم ۱۸ بر ۶ بردم اما در امارات ۸ بر ۳ شکست دادم.

 چرا دوسال از تیم ملی و مسابقات دور بودید؟
به‌خاطر اینکه من حرفه‌ای بازی می‌کردم و بیشتر مسابقات را برده بودم، اجازه شرکت در رقابت‌های آماتور را نداشتم.

 یعنی در این مدت در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردید؟
چرا سال گذشته را کلا در ایرلند بودم و آنجا تمرین می‌کردم. ضمن اینکه در مسابقات داخلی این کشور هم شرکت کردم و عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی خوبی هم به دست آوردم. حضور در ایرلند برایم خیلی خوب بود و باعث پیشرفتم شد. چون بهترین اسنوکربازان دنیا همه از انگلیس و ایرلند هستند. البته می‌خواستم به انگلیس هم بروم که متاسفانه هرچه تلاش کردم ویزا ندادند.

 با هزینه فدراسیون یک‌سال در ایرلند بودی؟
نه اسپانسر داشتم. شرکت رویال نوان آکادمی اسپانسرم است. مسوولان فدراسیون با رایزنی‌هایی که کردند توانستند این شرکت را به‌عنوان حامی مالی من جذب کنند. آقای اسکندری، رییس فدراسیون خیلی تلاش می‌کنند تا با تمام کمبودها ما بتوانیم در میادین بین‌المللی حضور داشته باشیم. متاسفانه با وجود اینکه این‌همه مقام برای ایران می‌آوریم اما مسوولان اصلا توجهی به این فدراسیون و ورزشکارانش نمی‌کنند.

 هیچ پاداشی در طول این مدت نگرفتی؟
نه فقط زمانی که آقای احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور قبلی از همه ورزشکاران تقدیر کردند از ما هم تجلیل شد. آن موقع گفته بودند که به ما ۶۰ سکه می‌دهند اما وقتی  جایزه‌هایمان را دادند دیدیم که یک حواله ۳۰میلیونی است!

 از فدراسیون حقوق می‌گیرید؟
نه.
 پس چرا می‌گویید که آقای اسکندری خیلی فدراسیون را خوب اداره می‌کند؟
ایشان هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد ولی برای حقوق‌دادن دستشان بسته است.

 مسابقه بعدی که باید بروی کجاست؟
رقابت‌های قهرمانی آسیاست که ظرف ۲۰ روز آینده برگزار می‌شود.

 همچنان برای گرفتن ویزای انگلیس مشکل دارید؟
بله، ولی فکر کنم به امید خدا ایندفعه با این کاری که در امارات کردم ویزایم را بدهند. من دوست نداشتم مشکل صادرنشدن ویزایم سیاسی شود اما آن‌موقع که در ایرلند بودم چندتا از روزنامه‌های ایرلندی به سفارت انگلیس تلفن زدند و مشکل مرا جویا شدند ولی آنها هیچ جوابی ندادند.

مهمان دورهمی امشب مسابقه بیلیارد حسین وفایی تیم ملی اسنوکر ایران بیوگرافی حسین وفایی بیلیارد باز حرفه ای بهترین بیلیارد باز جهان بهترین اسنوکر باز ایران Hossein Vafaei

 وضعیت تیم‌ملی اسنوکر ایران چطور است، به‌جز‌ شما نفرات دیگری هم داریم که بتوانند مقام بیاورند؟
بله، ما بازیکن‌های خوبی داریم که روزبه‌روز سطحشان بالاتر می‌رود. من خوشحالم که هر مسابقه‌ای می‌رویم دست خالی برنمی‌گردیم ولی افسوس که مسوولان هیچ توجهی به ما و این رشته نمی‌کنند. من با این دو عنوان قهرمانی و عناوینی که قبلا به دست آورده‌ام رنکینگ ایران را در اسنوکر دنیا به رنک یک جهان رساندم. ما تا پنج‌سال پیش تیم هفتادم و صدم دنیا بودیم. البته این را هم بگویم که ملی‌پوشان دیگر هم با امتیازهایی که طی این چندسال به دست آوردند در این موفقیت بزرگ سهیم بودند.

 و حرف آخر… .
حرف خاصی ندارم. ما که هیچ‌وقت به چشم مسوولان ورزش نیامدیم و نمی‌آییم. دیگر مثل گذشته نمی‌خواهم بگویم تو را به خدا این کار را کنید و به ما اهمیت بدهید. تمرینم را می‌کنم

مسابقه اسنوکر حسین وفایی و جاد ترامپ


دانلود کلیپ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ