هزینه‌ سفر‌‌های‌ هاشمی‌ رفسنجانی را چه‌ کسی‌ می‌دهد ؟

0

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا ،علی اکبر هاشمی رفسنجانی در ادامه ی سفرهای سوال برانگیز و پر حاشیه خود عزم سفر به استان کرمان کرده است. اما این سفر هنوز آغاز نشده است با حاشیه های فراوانی روبرو شده است. از فضای امنیتی حاکم بر استان گرفته تا اخبار ضد و نقیض درباره مکان های سخنرانی وی. در کنار این حاشیه های اهداف این سفر با سوالات فراوانی روبرو شده است.

از جمله ابهاماتی که تاکنون پاسخی برای آن ارایه نشده، محل هزینه های این سفرهای پرخرج است. باتوجه به اینکه رفسنجانی با تعداد کثیری همراه و اکثر اعضای خاندانش به سفرهای استانی می رود، محل تامین بودجه ی آن اعلام نشده است این در حالی است که مسئولان دولت از خالی بودن خزانه سخن می گویند.

همچنین باتوجه به وظایف اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین رییس آن، در هیچ کجا برنامه های پرخرج اینچنینی برای چنین مقامی پیش بینی نشده است و باتوجه به اینکه رفسنجانی غیر از ریاست مجمع تشخیص، هیچ مقام رسمی دیگری ندارد، تحمیل هزینه چنین سفری آن هم درحالی که بودجه استان های مختلف کاهش یافته، سوال برانگیز بوده است.

اما شاید انتشار اخبار درباره علل اقتصادی سفر هاشمی به کرمان در این قابل توجه باشد.

بنابر اخبار رسیده هاشمی در سفر خود به کرمان قرار است از تاسیسات اقتصادی موسسه مولی الموحدین در رفسنجان، ماهان و بم دیدن نماید.

موسسه مولی الموحدین از جمله شرکت هایی است که در زمان استانداری اصلاح طلبان تاسیس گردید اما به محض روی کار آمدن دولت نهم اعضای آن اقدام به تغییر غیرقانونی اساسنامه آن و مصادره اموال آن کردند.

این درحالی است که سوالات و ابهامات زیادی درباره عملکرد اقتصادی موسسه و ارتباط آن با مفسدین بزرگ اقتصادی همچون شهرام جزایری وجود دارد. چندی پیش نیز مدیرعامل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه موسسه مولی‌الموحدین دستگیر شد.

شنیده ها همچنین حاکی از آن است که رفسنجانی در این سفر سعی دارد به اختلاف میان نمایندگان دولت چین با فعالین اقتصادی همسو با خود پایان دهد.

گفته می شود پس از آنکه شرکت خودرویی مستقر در ارگ جدید بم نتوانست به تعهدات خود عمل نماید شرکت چینی اقدام به جایگزینی کارگران چینی به جای کارگران و مهنسان ایرانی کرده است که نتیجه آن بیکاری در بم بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ