چرا آقای محجوب درباره ۵۰۰۰ متر زعفرانیه و ۱۵۰۰۰ متر دوبی گزارش ندادند؟

0

مشرق، حاشیه‌های گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که ۱۳ آذرماه در صحن علنی مجلس،‌ قرائت شد همچنان ادامه دارد. در این گزارش، اسامی تعدادی از مدیران دولت دهم و افرادی خارج از مجموعه دولت ذکر شده که ارقام میلیونی در قالب کارت هدیه یا بن‌کارت از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده‌اند.

یکی از این افراد، اسدالله عباسی وزیر تعاون چند ماهه پایانی دولت دهم است. وی که سابقه نمایندگی مجلس در دوره های هفتم و هشتم از حوزه انتخابیه رودسر را داشت، ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۱ یعنی یک روز پس از استیضاح جنجالی شیخ‌الاسلامی به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد و نهایتا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ توانست به وزارت برسد.

وی در گفتگو با مشرق در واکنش به گزارش تحقیق و تفحص و اظهارات علیرضا محجوب اظهار داشت: آقای محجوب در نطق هفته گذشته خود به نمایندگان گفته بود نترسید، اما من به عنوان فردی که ۸ سال در مجلس بودم، می‌گویم آقای محجوب شما باید از خدا و قانون بترسید، شما نمی‌توانید از قانون فرار کنید.

عباسی افزود: در آینده مشخص خواهد شد چه افرادی در پشت پرده تحقیق و تفحص بودند و چطور گزارش تحقیق و تفحص از سازمانی به گستردگی تامین اجتماعی با دستپاچگی و با عجله و در طی ۴ ماه تهیه شد.

وی با بیان این که در گزارش تحقیق و تفحص، اشتباهات فاحشی وجود دارد و اتهامات را از طریق هیئت نظارت مجلس پیگیری خواهد کرد، گفت: چون جرمی اثبات نشده، نباید اسامی افراد به این نحوه اعلام می‌شد.

عباسی درباره بخشی از گزارش که نام وی به عنوان دریافت‌کننده هدایای میلیونی ذکر شده هم توضیح داد: آقای محجوب بر اساس کدام مدرک و سند، اعلام کرده که یک جا ۱۰۰ میلیون و یک جا ۵۰ میلیون به بنده پرداخت شده است، آقای محجوب این مدرک را ارائه کند. صرف این که یادداشتی ارائه شود که در آن چنین ادعایی ذکر شده، قابل پذیرش است؟ اینها کذب محض و تهمت ناروا است.

وی با بیان اینکه یکی از ادعاهای تحقیق و تفحص، عزل و نصب‌های سیاسی در تامین اجتماعی است، گفت: این در حالی است که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، تمامی مدیران تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه آنها تغییر داده شده‌اند و افرادی جایگزین شده‌اند که در جریان سیاسی دولت یازدهم هستند.

وزیر سابق تعاون خطاب به افراد پشت پرده گزارش تحقیق و تفحص، افزود: اگر تسویه سیاسی با سعید مرتضوی دارند، افراد دیگر را قربانی نکنند.

عباسی همچنین خبر داد: در خود تامین اجتماعی شرکت‌هایی داشتیم که مشکل‌دار بودند اما چون زدوبندهایی وجود داشته آنها اصلا مورد تحقیق و تفحص قرار نگرفته‌اند که در آینده آنها را افشا خواهیم کرد.

او گفت: به عنوان مثال در دوره اصلاحات، اموال کارگران را به  گروه خیریه ای واگذار کردند. مثلا در زعفرانیه ۵ هزار متر زمین در دوبی ۱۵ هزار متر زمین و رستورانی در چهارراه پارک‌وی به این گروه واگذار شد و خیلی مسائل دیگر را در آینده به طور مستند، افشا خواهیم کرد.

جوابیه به مجلس

عباسی همچنین در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار قرائت جوابیه او به گزارش مذکور از تریبون مجلس شده است.

متهمان تامین اجتماعی سوابق اسدالله عباسی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پرونده تامین اجتماعی بیوگرافی اسدالله عباسی اسدالله عباسی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ