قاتل کیانا سادات حسینی دختر ۷ ساله در نیشابور اعدام شد /عکس

0

قاتل و عامل تجاوز به کیانا، دختربچه ٧ساله نیشابوری صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد. حکمی که خیلی زود و تنها با گذشت ١۵ روز از وقوع این جنایت هولناک اجرا شد. این پرونده نیز یکی از سریع‌ترین رسیدگی‌های قضائی در چند ‌سال اخیر است که در آن متهم پس از طی مراحل قضائی به اعدام محکوم شد. حکمی که پس از ۶ روز از صدور آن در ملأعام به اجرا درآمد.

عکس تجاوز جنس حوادث نیشابور تجاوز جنسی به کودکان اخبار نیشابور اخبار قتل اخبار جنایی

ساعت ٩ صبح دیروز چهارراه انقلاب نیشابور جای سوزن انداختن نبود، اهالی شهر آمده بودند تا مجازات قاتل و عامل تجاوز کیانای ٧ساله را از نزدیک شاهد باشند.

صبح دیروز هزاران نفر از مردم نیشابور با حضور در یکی از پرترددترین معابر این شهر شاهد اجرا شدن حکم الهی برای کسی بودند که ١۵ روز فضای شهر را ملتهب کرده و باعث تحریک افکار عمومی شده بود. همان مردمی که پس از انتشار خبر هولناک کشته شدن کیانا در شهرشان خواهان برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا با مرتکب این عمل شنیع شدند.

خبر تجاوز و کشته شدن این دختر ٧ساله به‌حدی افکار عمومی نیشابور را جریحه‌دار کرد که برخورد سریع و قاطع دستگاه قضا با مسبب این جنایت هولناک به خواسته اصلی مردم نیشابور تبدیل شد.

خواسته‌ای که خیلی زود از سوی مقامات قضائی این شهر به خوبی به آن پاسخ داده شد. در همان روزهای نخست پس از انتشار خبر قتل کیانا رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید به برخورد قاطع با جرایم خشن و به دلیل حساسیت موضوع و جریحه‌دار شدن افکار عمومی، از بررسی فوق‌العاده این پرونده خبر داد. وعده‌ای که خیلی سریع با تشکیل دادگاه و صدور حکم آن در کمتر ١٠ عملی شد. پرونده‌ای که با وجود طی کردن همه مراحل و تشریفات قضائی یکی از سریع‌ترین رسیدگی‌های قوه قضائیه در کشور را رقم زد.

اجرای ضربتی حکم قصاص قاتل کیانا
کیانا سادات حسینی ٢۵ شهریورماه در نیشابور ربوده شد و پس از تجاوز شوهرعمه‌اش به قتل رسید. «م. ن» ٣٨ساله پنجشنبه ٢۵ شهریورماه ساعت ١٢ نیمه‌شب به منزل پدرزن خود می‌رود و این دختربچه ٧‌ساله را درحالی‌که خواب بوده سوار موتور کرده و به منزل خود می‌برد. او از نبود همسر و فرزندانش در منزل استفاده و به این دختر ٧ساله تجاوز می‌کند و بعد از آن او را خفه کرده و جنازه‌اش را به باغ پدر مقتول در حوالی نیشابور منتقل می‌کند و جسد کیانا را داخل گودالی می‌اندازد. فردای آن روز هم خانواده کیانا خبر مفقود شدن او را به پلیس گزارش دادند. راز این جنایت هولناک خیلی زود با اقرار متهم فاش شد.

این پرونده با دستور ویژه دادستان خراسان رضوی خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفت و هفته گذشته یعنی ١٠ روز پس از وقوع این جنایت هولناک دادگاه حکمش را درخصوص این پرونده صادر کرد. بر این اساس قاتل و عامل تجاوز به کیانا در بحث تجاوز به عنف به اعدام در ملأعام، در رابطه با قتل به قصاص نفس و در بحث آدم‌ربایی نیز به ١۵‌سال حبس محکوم شد.

حکمی که صبح دیروز در چهارراه انقلاب نیشابور به اجرا درآمد تا «م. ن» شوهرعمه جنایتکار و متجاوز کیانا پاسخ عمل شنیع خود را پای چوبه دار و پیش چشمان هزاران نفر از مردم نیشابور دریافت کند. در حکم این متجاوز و قاتل که در محل اعدام قرائت شد، آمده بود: هر از چند گاهی عده‌ای قانون‌شکن تخلفاتی را مرتکب می‌شوند و قانون را زیر پای می‌گذارند، ٢۵ شهریور نیز این حادثه ناگوار در شهر نیشابور اتفاق افتاد و قلب مردم سراسر ایران را آزرد. سوال اینجاست که چگونه چنین فردی به خود اجازه می‌دهد که حق حیات را از دختری معصوم بگیرد و امنیت جامعه را زیر سوال ببرد. همچنین در بخش دیگری از این حکم که با شعارهای حمایتی مردم هنگام قرائت آن همراه بود، آمده بود: «سوالات زیادی در جامعه برای این اتفاق ناگوار ایجاد شد و دادستانی در پاسخ به این سوالات در یکی از سریع‌ترین رسیدگی‌های قضائی و پس از طی کامل تشریفات قضائی نامبرده را به اعدام در ملأعام محکوم کرد و امروز این حکم اجرا می‌شود.»

دادستان‌ها پس از صدور حکم ‌آن را اجرا کنند
حکم اعدام شوهرعمه قاتل کیانا درحالی اجرا شد که آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس دستگاه قضا یکی از علل تأثیرگذاری مجازات‌ها را اقدام سریع، به موقع و قاطع در برخورد با جرایم عنوان کرد و گفت: «اطاله دادرسی برخلاف مصالح جامعه و دستگاه قضائی است.» او صبح پنجشنبه با حضور در سیزدهمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور که در سالن ولیعصر دادگستری مشهد مقدس برگزار شد، با انتقاد از فرصت دادن به متجاوز به عنف در دادرسی گفت: «اعدام‌ها فی حد ذاته مطلوب نیست ولی مسأله این است که در کنار آن ضرر عظیمی که به جامعه می‌زند و خانواده‌هایی را متلاشی می‌کند.» رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به دادستان‌های کل کشور گفت: «در اجرای احکام تعلل نکنید و پس از صدور حکم، ‌آن را اجرا کنید،‌ چراکه اجازه نداریم ٣‌سال اجرای حکم را به تعویق بیندازیم تا مجرم در زندان نمازخوان شود و به علت نماز خواندن او اعدام را منتفی کرد.»

اعدام قاتل روح‌الله داداشی در ۶۵ روز
اما این برای نخستین‌بار نیست که دستگاه قضا در برخورد با پرونده‌های جنایی این‌چنین سریع عمل می‌کند. پیش از این هم در مواردی
قوه قضائیه در رسیدگی به برخی پرونده‌ها قاطعانه وارد عمل شده است. پرونده قتل روح‌الله داداشی، قوی‌ترین مرد ایران یکی از همین موارد بود.

شامگاه ٢۵ تیرماه‌ سال ١٣٩٠ بود که روح‌الله داداشی در پی یک نزاع خیابانی از سوی علیرضا م نوجوان ١٧ساله به ضرب چاقو به قتل رسید. در این پرونده هم با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده و مطالبه عمومی مردم درخصوص برخورد قاطع با مسببان قتل بدنساز خوشنام کرجی، متهمان پس از دستگیری در تاریخ ١۵ تیرماه محاکمه شدند و علیرضا م ضارب روح‌الله داداشی به اعدام در ملأعام محکوم شد. همچنین براساس حکم دادگاه متهم ردیف دوم در دادگاه عمومی و جزایی کرج به جرم شرکت در نزاع منجر به قتل به سه‌سال حبس و تحمل ۸۰ ضربه شلاق و متهم ردیف سوم به اتهام مصرف مشروبات الکلی به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شدند. سرانجام علیرضا متهم ردیف اول پرونده در ساعت ۵:١٩ بامداد روز ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در خیابان پونه گلشهر کرج، محل رخ دادن جنایت در حضور مردم به دار مجازات آویخته شد.

اعدام سارق مسلح از آرایشگاه‌های زنانه فسا
اعدام سارقان مسلح از آرایشگاه‌های زنانه شهرستان فسا در استان فارس هم یکی دیگر از موارد رسیدگی سریع و قاطع قوه قضائیه در برخورد با متهمان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت اجتماعی بود. قوه قضائیه در مراحل رسیدگی به این پرونده هم نشان داد که در برخورد با کسانی که از طریق سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و ارتکاب جرایم خشن نظم و امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند و موجب رعب و هراس مردم می‌شوند به شدت در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

خرداد و تیرماه ‌سال ٩٢ بود که چند آرایشگاه زنانه در فسای شیراز از سوی یک باند مسلحانه مورد سرقت قرار گرفت. در این پرونده هم با توجه به حساسیت بالای آن و ایجاد رعب و وحشت عمومی در شهرستان فسا متهمان در سریع‌ترین زمان از سوی پلیس دستگیر شدند. رسیدگی به این پرونده با توجه به دستور رئیس‌کل دادگستری استان فارس به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت در دادگاه انقلاب اسلامی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت. متهم اصلی پرونده به نام «ح. الف» ٢٣ساله با حکم شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان فسا به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد که این حکم پس از تأیید در شعبه ١١ دیوانعالی کشور و صدور مجوز اجرا، در ١٧ مهرماه همان‌ سال در میان جمع کثیری از مردم شهرستان فسا به اجرا درآمد.

عکس تجاوز جنس حوادث نیشابور تجاوز جنسی به کودکان اخبار نیشابور اخبار قتل اخبار جنایی

عکس تجاوز جنس حوادث نیشابور تجاوز جنسی به کودکان اخبار نیشابور اخبار قتل اخبار جنایی

منبع: روزنامه شهروند
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ