گاف‌های جالب و خنده دار فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی

1

یاسر نوروزی، روزنامه‌نگار در صفحه فیسبوک خود به نقد طرح اصلی ماجرای فیلم فروشنده پرداخته که بخش‌هایی از آن در پی می‌آید:

یاسر نوروزی همسر اصغر فرهادی فیلمهای اصغر فرهادی بیوگرافی اصغر فرهادی بازیگران فیلم فروشنده اینستاگرام اصغر فرهادی
۱. وقتی کسی را با ریخت و قیافه‌ خونی ببرند بیمارستان، مدیریت بیمارستان اول از همه با نیروی انتظامی تماس می‌گیرد والا که هر ضاربی می‌توانست مضروب را ببرد درمانگاه تحویل بدهد و سوت‌زنان بیاید بیرون!

۲. یکی از همسایگان به عماد (شهاب حسینی) می‌گوید من دنبال یارو (یعنی پیرمرده) دویدم ولی نگرفتمش! یعنی درباره همان یوزپلنگی صحبت می‌کند که مشکل قلب دارد؟ آری. پیرمرده ناراحتی قلبی دارد و قلبش با باطری نیم‌قلم کار می‌کند اما چند طبقه را با پای خونی دویده پایین و با سرعت مایکل جانسون از مهلکه گریخته!

۳. کجای ایران را سراغ دارید که در آپارتمانی تجاوز یا حمله‌ای صورت بگیرد، کل راه‌پله‌ها را خون بردارد و هیچ همسایه‌ای پیدا نشود زنگ بزند ۱۱۰؟ از همسایه‌هایی که او را داخل حمام پیدا کرده‌اند حتا یک نفر زنگ نزد پلیس! حتا یکی!

۴. کسی که می‌رود خانه‌ی یکی کارهای بی‌تربیتی کند، اول جورابش را درنمی‌آورد بلکه …

۵. طرف جورابش را درآورده و در رفته اما کتش را درنیاورده! یعنی شما می‌روید خانه‌ی کسی (چه فاحشه باشد، چه صیغه، چه هر کس دیگر)، اول کت‌تان را درمی‌آورید یا جوراب‌تان را؟ به این ترتیب یارو سوئیچ و موبایلش را جا می‌گذارد اما کتش را یادش هست بر‌دارد در برود!

۶. توی پلاستیکی که آخر فیلم عماد به داماد می‌دهد، مدارک ماشین یا دفترچه بیمه می‌بینیم. اگر دفترچه بیمه باشد که عکس دارد و کل فیلم زیر سوال می‌رود. چون عماد از روی عکس کاملاً می‌توانست تشخیص بدهد چه کسی به حریم خانه‌اش تعرض کرده و این‌همه کارآگاه‌بازی نداشت. اگر هم مدارک ماشین باشد که نیازی نبود برود سراغ شاگردش تا به راهنمایی و رانندگی، پلاک بدهد و آدرس بخواهد.

۷. در ابتدای فیلم، صاحبخانه هر چقدر با مستأجر قبلی تماس می‌گیرد، طرف برنمی‌دارد. بنابراین مجبور می‌شود به رعنا بگوید با موبایل خودش تماس بگیرد تا خانمه گوشی را بردارد. چطور است که بعد از آن کلا موبایل هیچ احدالناس دیگری را ناگهان جواب نمی‌دهد؟

۸. آقای فرهادی اخیراً در گفت و گو با خبرآنلاین گفته به رعنا تجاوز نشد. اگر نشده،‌ چرا به شوهرش می‌گوید: «من دیگر می‌خواهم بمیرم» یا «نیا بغلم بخواب!» البته آقای فرهادی به تناقض‌گویی افتاده و در گفت‌و‌گو با یک رسانه‌ی دیگر گفته: «من داخل حمام نبودم ببینم!»

۹. شما به عنوان یک مرد ایرانی، اگر ببینید یکی به حمام همسرتان تعرض کرده و طرف را گیر بیاورید، بهش می‌گویید زنگ می‌زنم اولیاءت بیان؟! یا اول چک و لگدی‌اش می‌کنید؟ راست حسینی چه می‌کنید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سینا می گوید

    جنابالی واقعا روی هرچی تندرو و نظردهنده ی مغرضانه رو سفید کردی.چیزی جز تاسف برای ما ایرانیا نباید وجود داشته باشه.