خودروهای پژو شرکت ایکاپ IKAP در ایران +قیمت و عکس
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: موتور محصولات تولیدی در شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) یورو ۶ خواهد بود، بنابراین امکان صادرات این محصولات به همه جای دنیا وجود دارد.
هاشم یکهزارع امروز در نشست مشترک خبری با مدیر عامل پژوسیتروئن اظهار کرد: پژویی ها از اتفاقی که در گذشته با ترک ایران افتاده بود راضی نبودند و ما به عنوان شریک ایرانی صیانت خواهیم کرد که اتفاق قبلی نیفتد و با کمک پژو خاطره پیشین را از ذهن مردم پاک خواهیم کرد.
وی ادامه داد: شرکت مشترک ایران خودرو و پژو به نام ایکاپ شرکتی مستقل است که هنگام آغاز به کار از امکانات موجود در ایران خودرو برای تولید و خدمات پس از فروش استفاده خواهد کرد، اما به تدریج ظرف سه سال آینده که ظرفیت تولید ایکاپ به ۲۰۰ هزار دستگاه میرسد، کارخانه مجزا با شبکه خدمات پس از فروش مجزا برای آن ایجاد خواهد شد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که داخلیسازی خدمات خودروهای تولیدی در سال اول به ۴۰ درصد و سه سال و حداقل ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت، ادامه داد: طبق قرارداد با پژو تا ۲۵ درصد داخلیسازی شامل پرداخت حق رویالیتی نخواهد شد که البته مونتاژ و رنگ شامل ۲۵ درصد داخلیسازی محسوب نمیشود.
یکهزارع با بیان اینکه اگر فردی که قطعهساز نیست مصاحبه میکند که ما در قرارداد پژو حضور نداشتیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ قطعهساز توانمند داخلی در کنار ایکاپ برای خودروهای جدید در حال فعالیت هستند.
وی دربارهی صحبتهای انجام شده مبنی بر قدیمی بودن خودروهای تولیدی پژو در ایران اظهار کرد: خودروی ۲۰۰۸ که اسفندماه امسال در شرکت ایکاپ به تولید میرسد خط تولید آن تا حدود یک ماه دیگر در خود پژو راهاندازی خواهد شد بنابراین محصولی کاملا جدید است ضمن آنکه هر خودروی جدیدی که در شرکت پژو تولید شود در صورت داشتن توجیه اقتصادی در ایران نیز تولید خواهد شد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به اینکه در گذشته اعلام کرده بودیم پژو دیگر شریک اصلی ایرانخودرو نخواهد بود، بیان کرد: ما از قبل تعیین نمیکنیم که کدام شرکت شریک اصلی ما است یا نیست، بلکه عملکرد شرکت ها تعین میکند که با آنها چهجور رابطهای داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در زمان تحریم پژو از ایران خارج شد بر کیفیت خودروهای تولیدی در ایران اثر گذاشت، خاطر نشان کرد: اینکه پژو از ایران رفت اتفاق خوبی نبود، اما اینکه ما از قطعات غیرکیفی در تولید خودروها استفاده کردیم را نمیتوانیم به شریک خارجی ارتباط دهیم.
یکهزارع خاطر نشان کرد: در اطراف ایران بازار ۵۰۰ میلیونی تقاضا وجود دارد که ایران خودرو میخواهد ظرف ۱۰ سال آینده حضور قوی در این بازار را داشته باشد که در این زمینه یکی از شرکا نیز پژو خواهد بود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو دربارهی سهم دولت در شرکتهای خودروسازی، اظهار کرد: هماکنون سهام دولت در ایران خودرو ۱۴.۲ درصد و در سایپا ۱۷ درصد است و طبق گفته رییس جمهور دولت قصد واگذاری سهام و خصوصیسازی را دارد البته در آینده نیز ممکن است شرکتهایی مانند پژو برای خرید سهام دولت در خودروسازان داخلی اقدام کند.
عکسهایی که در این گزارش می بینید مربوط به خودروهایی است که قرار شده در ایران تولید شوند و در حاشیه نمایشگاه روز گذشته نیز رونمایی شدند.
پژو ۲۰۰۸ :
پژو ۲۰۰۸ حدود ۷۵ میلیون تا ۹۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد.
پژو ۳۰۸ :
برای خودروی جدید پژو ۳۰۸ هنوز قیمت خاصی در نظر نگرفته شده است.
پژو ۵۰۸ :
گرانترین محصول ایکاپ پژو ۵۰۸ است که در تیپهای مختلف با قیمتی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.
پژو ۲۰۸ :
پژو ۲۰۸ نیز از ۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان قیمتگذاری میشود.
پژو ۳۰۱ :
خودروی پژو ۳۰۱ ارزانترین محصول جدید ایکاپ است که قیمت آن از ۴۷ میلیون تا ۶۰ میلیون در تیپهای مختلف خواهد بود.