دوش آب سرد یا آب گرم، کدام برای پوست بهتر است؟

0
اگر شما هم مانند بسیاری از مردم باشید، یک حمام یا دوش آب داغ را به آب سرد ترجیح می‌دهید. آب گرم بطور کلی آرامش بخش‌تر است. اما شاید فکر کنید که کدام درجه حرارت آب، واقعا برای پوست شما بهتر است.
مضرات دوش آب گرم مضرات دوش آب سرد عکس حمام درمان خشکی پوست خواص حمام
کدام یک بهتر است؟
با توجه به مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، متاسفانه دوش‌ها و حمام‌های آب گرم، پوست شما را خشک می‌کنند! این تحقیقات خاطر نشان می‌کند که آب داغ می‌تواند پوست شما را ملتهب کند، باعث خارش و پوسته پوسته شدن شود و تعادل رطوبت طبیعی پوست شما را بر هم بزند. این مرکز، درجه حرارت‌های آب سردتر و زمان‌های حمام کوتاه‌تر را برای نگه داشتن پوست در سالم‌ترین وضعیتش، پیشنهاد می‌کند.
چرا آب داغ، پوست را خشک می‌کند
به گفته‌ی انجمن پوست آمریکا، آب داغ، چربی‌های طبیعی پوست شما را از بین می‌برد و باعث خشکی می‌شود. استفاده از آب سرد یا ولرم بجای آب داغ، به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک کرده و چربی‌های طبیعی پوست را مانند آب داغ، از بین نمی‌برد.

آیا باید از آب داغ اجتناب کنید؟

بسیاری از مردم از حمام و دوش آب سرد بیزارند، اما به دلیل آنکه این درجه حرارت آب برای پوست شما بهتر است، آیا شما باید آب سردتر را تحمل کنید؟ نه، مجبور نیستید! می‌توانید بجای یک حمام آب داغ طولانی و ریلکس کردن زیر آن، دوش‌های آب گرم کوتاه‌تر را انتخاب کنید. اگر پوستتان بعد از شستشو قرمز می‌شود، یعنی درجه حرارت آب، بیش از حد بالاست. اگر نمی‌توانید دوش و حمام آب گرم را کنار بگذارید، حتما پس از حمام، برای هیدراته نگه داشتن پوستتان از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
آیا آب گرم مزایایی هم دارد؟
در حالی که آب داغ برای مرطوب نگه داشتن پوست گزینه‌ی مناسبی نسیت، اما حمام و دوش آب گرم، چند مزیت دارد. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، دوش آب گرم می‌تواند استرس را کاهش دهد، شما را آرام کند، هنگامی که بشدت احساس سرما می‌کنید شما را گرم کند، گرفتگی بینی را برطرف سازد، و باعث شود راحت‌تر به خواب بروید.

حرف آخر

از آنجا که آب داغ، پوست شما را خشک می‌کند، آب ولرم یا سرد، با پوست سازگارتر است. با اینحال هنگامیکه در مورد درجه حرارت مناسب آب تصمیم می‌گیرید، باید جوانب مثبت و منفی را بسنجید. اگر دوش یا حمام آب داغ را انتخاب می‌کنید، حتما بطور منظم از یک مرطوب کننده روی پوستتان استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ