ماجرای صید ۴ میلیارد تومانی صیاد جاسکی از میش ماهی کر

0

عبدالرحمن بادسار صیاد جاسکی کسی که روز گذشته بواسطه صید چند میلیاردی در یک شب خبر ساز شده بود در گفتگو با خبرنگار ما صید ۴ میلیارد تومانی خود را تکذیب کرد و گفت: شایعات موجود در اذهان مردم پر کرده بودند که عبدالرحمن بادسار توانسته در یک شب از صید میش ماهی ۴ میلیارد تومان کسب درآمد کند این ردحالی است که از طریق لنج صیادی ام موفق به صید تعدادی میش ماهی شدم که از طریق فروش کیسه آنها ۷۵۰ میلیون تومان عایدم شد.

صیاد خوش شانس جاسکی گفت: امروز دریابانی به دلیل صید غیر مجاز لنج ماهیگیری بنده را توقیف کرد که با ورود برخی از همشریان مشکل توقیف رفع شد اما مساله نگران کننده این است که دهها کشتی چینی از میگو تا انواع ماهی ها را شب ها صید می کنند که هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و کشتی های چینی در هر بار صید صد ها برابر صید بنده با روش های صنعتی صید می کنند که در آینده نزدیک صیادان بومی جاسک بیکار می شوند.

میش ماهی کر کیسه شنای میش ماهی قیمت ماهی میش عبدالرحمن بادسار شغل پر درآمد راز یک شبه ثروتمند شدن اخبار جاسک
میش ماهی

بادسار گفت:در حال حاضر دو لنج کوچک صیادی دارم که یکی از آنها در سال ۷۹ با وام دولت موفق به خرید آن شده ام.

بادسار صیاد جاسکی گفت: بنده از زمان کودکی تا الان به صید و صیادی مشغول بوده ام که با پیگیری های فراوان هنوز موفق به دریافت مجوز صید نشده ام اما ناعادلانه است که به راحتی به کشتی های چینی های که با تور های پرساین با انواع تخلفات مجوز صید می دهند.

گفتنی است که کیسه ی میش ماهی در داخل کشور فاقد فراوری و استفاده است که توسط دلالان خریداری و به کشور های عربی و پاکستان برای استفاده پزشکی فرستاده می شود.

عبدالرحمن بادسار متولد ۱۳۶۰ متاهل ساکن محله ی یکبنی جاسک است.

خبری با مضمون زیر منتشر شده بود

عبدالرحمن بادسار این جوان صیاد هیچگاه تصور نمی کرد که بتواند یک شبه صاحب گنجی شود که حتی دیدنش در خواب هم محال بنظر می رسید.

اما او توانست با بکارگیری هنر صیادیش از فرصت پیش آمده بخوبی استفاده کند و در یک شب به مرد چهار میلیاردی تبدیل شود.

یکی از صیادان جاسکی در این باره به خبرنگار ما گفت: اگر کمی خوش شانس باشی و در فصل صید  میش ماهی « کر » در محدوده ای که این ماهی وجود دارد تور پهن کنیم ،می شود در یک شب به سودی سرشار از محل فروش کیسه شنای داخل شکم این ماهی که در زبان محلی به آن « پوتون » یا توپی می گویند ،دست پیدا کنیم.

میش ماهی کر کیسه شنای میش ماهی قیمت ماهی میش عبدالرحمن بادسار شغل پر درآمد راز یک شبه ثروتمند شدن اخبار جاسک
کیسه شنای میش ماهی

یکی از فعالان صید وصیادی که نخواست نامش برده شود می گوید: گوشت میش ماهی ارزش چندانی ندارد و چیزی حدود کیلویی ۱۲ هزار تومان بفروش می رسد،اما سود اصلی درون شکم این ماهی است.

به گفته وی: متاسفانه این محصول هنوز داخل کشور کارائی چندانی ندارد و بفروش نمی رسد و ساز و کار مشخصی برای فروش آن نیست و از این رو پس از اینکه صیادان این ماهی را صید می کنند، دلالان به سراغ آنها رفته و کیسه شنای داخل میش ماهی را به قیمت پایین تر از آنها خریداری کرده و برای فروش به واسطه بعدی می فروشند و یا به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و یا کشور پاکستان قاچاق می کنند.

رئیس شیلات جاسک در گفت و گو با خبرنگار جاسک نیوز اظهار داشت: صید میش ماهی در آب‌های شهرستان جاسک از تیر ماه آغاز گشته است.

وی افزود: صیادان بندر جاسک بیش از ۳۵ تن میش ماهی به ارزش تقریبی ۵۵ میلیارد ریال در سالجاری از دریا صید کردند.

رئیس شیلات شهرستان جاسک با بیان اینکه “میش ماهی” جزو با ارزش‌ترین ماهیان خوراکی خلیج فارس به حساب می‌آید گفت: این گونه ارزش صادرات و ارزآوری بالایی برای صیادان منطقه دارد.

گفتنی است، کیسه شنایی داخل شکم ماهی کر بسیار ارزشمند است و در صنایع پزشکی و داروسازی استفاده دارد،از همین رو هر کیلو این کیسه شنا که بعضی از ماهی ها حامل کیسه ۴۰۰ گرمی  می باشند  که به قیمت ۵ میلیون و پانصد هزار تومان و ماهی های بزرگتر که کیسه شنای یک کیلویی با خود دارند تا ۱۱ میلیون تومان نیز بفروش می رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ