کشف گنجی بزرگ معادل ۲۵ برابر اقتصاد آمریکا در شهر تروا ترکیه

0

یک بنگاه دار املاک در ترکیه ادعا کرده است گنجینه بزرگ شهر تاریخی تروا Troy turkish در این کشور ارزشی معادل ۵۰۰ تریلیون دلار آمریکا دارد.

به گزارش CNN ترک، ”تونجر رفعت بارین” یک مشاور املاک در شهرستان “میلاس” در استان ”موقلا ” در ترکیه ادعا کرده است گنجینه های پادشاهان “تروا” به ارزش تقریبی ۵۰۰ تریلیون دلار در زیر تپه های متعلق به شهر تاریخی ” تروا” خاک می خورند. او این گنجینه تاریخی را بزرگ ترین گنجینه مدفون در تاریخ بشر دانسته است. رفعت بارین در یک نشست خبری به واکنش های مطرح شده پس از ادعای مطرح شده درباره “گنیجنه ۵۰۰ تریلیون دلاری” نیز پاسخ داده است.

نقشه گنج مناطق دیدنی ترکیه شهر تروا ترکیه اخبار ترکیه آدرس گنج Troy turkish

پس از طرح ارزش ۵۰۰ تریلیون دلاری، بسیاری از رسانه های ترکیه ای با “تمسخر” نوشته بودند این رقم با محاسبات “چرتکه بقالی” به دست آمده است. مجله باستان شناسی ترکیه نیز به این رقم ادعایی واکنش نشان داده و آن را رد کرده است. گفتنی است رقم تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آمریکا که بزرگ ترین اقتصاد جهان است کمتر از ۲۰ تریلیون دلار در سال است و این رقم ادعا شده درباره ارزش گنیجنه تمدن باستانی ” تروا” معادل ۲۵ سال تولید ناخالص داخلی آمریکاست.

نقشه گنج مناطق دیدنی ترکیه شهر تروا ترکیه اخبار ترکیه آدرس گنج Troy turkish

شهر تاریخی تروا منطقه ای در غرب ترکیه و در ۳۰ کیلومتری” چاناک قلعه ” است که در سال های دهه ۱۸۷۰ و در کاوش های یک باستان شناس آلمانی ثابت شد که تمدن تاریخی تروا که در منظومه ایلیاد ” هومر” حماسه سرای یونانی به ماجرای جنگ معروف آن – جنگ تروا – اشاره شده است، در این منطقه از ترکیه قرار داشته است.

در بیش از یک قرن گذشته بقایا و اشیایی تاریخی از این منطقه کشف شده که امروزه در موزه های ترکیه، آمریکا، آلمان و روسیه نگهداری می شود.

نقشه گنج مناطق دیدنی ترکیه شهر تروا ترکیه اخبار ترکیه آدرس گنج Troy turkish

رفعت بارین ادعا کرده است گنجینه افسانه ای پادشاهان تروا شامل بیش از ۳ هزار قطعه از جمله ۱۵ مجسمه بزرگ و طلایی و دیگر اشیاست که ارزش تقریبی آنها ۵۰۰ تریلیون دلار آمریکاست. شهر تاریخی تروا یکی از جاذبه های گردشگری در ترکیه است.

نقشه گنج مناطق دیدنی ترکیه شهر تروا ترکیه اخبار ترکیه آدرس گنج Troy turkish
در برخی منابع تاریخی آمده که اسکندر مقدونی در بازدید از این شهر زره خود را به معبد مشهور آتنا در این شهر هدیه کرده و سلطان محمد فاتح پادشاه عثمانی نیز قبل از فتح شهر استانبول – کنستانتینوس = پایتخت روم شرقی – به این شهر رفته و در آنجا سوگند انتقام یاد کرده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ