پاسخ قاطع معمای شاه به انتقاد جنجالی چنگیز وثوقی +عکس

0

چنگیز وثوقی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در اینستاگرام خود از زمان بی‌حاصلی که به زعم خود صرف «معمای شاه» کرده سخن گفته و نوشته بود: «پنج، شش ماه برای سریال معمای شاه و نقش تیمور بختیار اولین رییس ساواک زحمت کشیدم. هنگامی که جلوی دوربین رفتم، بعد از دو سکانس بیرونم انداختند و پولم را هم ندادند تا در نبود من بازی دیگران جلوه کند که نکرد و سریال نگرفت.»

همسر چنگیز وثوقی همسر تیمور بختیار سوابق علی لدنی سریال معمای شاه بیوگرافی تیمور بختیار بازیگران معمای شاه

در پی این سخنان، علی لدنی تهیه کننده «معمای شاه» با انتشار توضیحی در این خصوص، از وثوقی درخواست کرده است به جای مظلوم نمایی و انتشار نکات خلاف واقع، علت واقعی کنار گذاشته شدن از پروژه را توضیح بدهد.
در متن این توضیح آمده است:
«جناب چنگیز خان وثوقی، بازیگر تلویزیون و سینمای ایران سلام! اخیرا نکاتی درباره سریال معمای شاه و حضورتان در این پروژه مطرح کردید که مطالعه آن برای دست‌اندرکاران این سریال بسیار تعجب‌آور بود. سازندگان این سریال به حرمت همکاری‌های پیشین با شما در هشت پروژه قبلی، پس از آنکه در سر ضبط سریال «معمای شاه» با سهل انگاری، بی‌دقتی و کم حواسی مطلق شما مواجه شدند تلاش کردند تا با یاری رساندن به جنابعالی در حفظ دیالوگ‌های‌تان مسیری را فراهم آورند که همکاری تداوم یابد، چرا که قطع همکاری در هر مرحله‌ای از فیلمبرداری که بازیگر مقابل دوربین رفته و اصطلاحا راکوردی شده، چندین برابر کل دستمزد شما برای خود پروژه «معمای شاه» زیان آور بود اما چه کنیم که پس از ضبط پنج سکانس پُر مشقت و سخت، جنابعالی همچنان کار را شوخی پنداشتید و با بی‌مبالاتی، شرایطی را فراهم آوردید که در درجه اول برای حفظ شان حرفه‌ای شما و در درجه بعدی برای ادامه صحیح کار، مجبور به خداحافظی با شما شدیم. البته این جدایی دلایل دیگری هم داشت که بیان آن به مصلحت حیثیت و آبروی شما نیست و طرح آن می‌تواند برای جنابعالی مسائلی ایجاد نماید که قطعا خود به آن واقف هستید و گزارش‌های رسمی آن نیز در مراجع صاحب صلاحیت موجود است.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «شما به عنوان بازیگری پُرسابقه به همان اندازه که به ارزش فریاد کردن و خشم آلود نشان دادن خود بر صحنه نمایش واقف هستید، به اهمیت گوهری به نام سکوت نیز واقف هستید. ای کاش در این فقره از بازی مقابل افکار عمومی، به جای هیاهو سکوت می‌کردید و بیش از این معجون هفت رنگی که پیش و پس از خروج از این پروژه به پا کردید را هم نمی‌زدید چرا که اگر قرار برهم زدن این ظرف باشد، قطعا بالا آمدن محتویاتی که در انتهای ظرف ته نشین شده، بیش از همه گریبان خود شما را خواهد گرفت.
ای کاش به حرمت همکاری‌های پیشین حداقل حرمت نان و نمک نگه می‌داشتید و مانند سازندگان سریال که به احترام سابقه همکاری با شما سکوت کردند، شما نیز حفظ شان و آبروی خود را با هیجانی زودگذر که چند ساعتی شما را تیتر رسانه‌ها کند تاخت نمی‌زدید. چنین سکوتی قطعاً به حال و آینده شما نفع بیشتری داشت تا این جنجال و هیاهو.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ