مهدی یوسفی ،نخبه اقتصادی جهان اسلام معرفی شد +عکس

0

برای چهارمین سال پیاپی، یک ایرانی در بین نخبگان اقتصادی جهان اسلام که هرساله در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در مالزی انتخاب و معرفی می‌شود، قرار گرفت.

هفتمین کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام که مهمترین رویداد اقتصادی جهان اسلام به شمار می آید، با حضور چهره های برجسته اقتصادی و با هدف ارایه توانمندی‌های کشورهای اسلامی و بررسی راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری صبح امروز رسما کار خود را آغاز کرد.

همسر مرضیه افخم منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی سوابق مجید کرباسچی بیوگرافی مهدی یوسفی بیوگرافی مرضیه افخم

سازمان همکاری‌های اسلامی که برگزار کننده این رویداد مهم اقتصادی است، هر ساله تعدادی از چهره های اقتصادی پیشرو جهان اسلام در حوزه های مختلف را معرفی می کند.

امسال نیز «مهدی یوسفی» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از ایران به عنوان اولین برگزیده نخبگان اقتصادی جهان اسلام معرفی شد و لوح تقدیر و تندیس خود را از «جوهوری عبدالغنی» وزیر دارایی مالزی دریافت کرد.

در این مراسم مرضیه افخم سفیر ایران در مالزی و همچنین سایر مسئولان سیاسی و اقتصادی سفارت ایران در مالزی و رایزن فرهنگی ایرانی در مالزی به همراه نمایندگان بیش از ۴۰ شرکت و نهادهای اقتصادی که برای حضور در این نمایشگاه به مالزی سفر کرده‌اند، حضور داشتند.

محمد عبدالرزاق، شاراوانان شانمو گاسوندارم و عبدالوحید عمر از فعالان اقتصادی مالزی، شیخ ابوبکر احمد از هند، عبدالسلام الرمرشدی از عمان، مصطفی آیدین از ترکیه، شیخه لوبنا بنت خالد القاسمی از امارات متحده عربی و مهدی یوسفی از ایران چهره های برتر جهان اسلام بودند که هیأت داوران این دوره از نمایشگاه و کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام آن ها را به عنوان افراد تأثیرگذار اقتصاد جهان اسلام معرفی کرد. در حاشیه این رویداد، مسیر موفقیت، روش ها و مدل های کسب و کار این افراد در میزگردهای جانبی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مهدی یوسفی، چهره برگزیده ایرانی که روز گذشته در نشستی علمی پیش از افتتاحیه رسمی این نمایشگاه به تشریح «دکترین اقتصاد مقاومتی» که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مطرح شده پرداخته بود و اقتصاد مقاومتی را دکترینی برتر برای توسعه کشورهای اسلامی عنوان کرده بود، در خصوص کسب این عنوان گفت: «تحولات و روند افزایش صادرات کالا در منطقه پارس جنوبی یکی از عوامل کسب این افتخار است که این امر در نتیجه تلاش وزارت نفت، شرکت نفت و مجموعه شرکت های خصوصی مستقر در منطقه حاصل شد.»

دبیر کل مرکز تجارت بین المللی سازمان همکاری های اسلامی در ایران، امارات، عراق، ترکیه و عمان نیز در حاشیه این مراسم گفت:« قرار گرفتن نام یک ایرانی در میان فهرست نخبگان اقتصادی جهان اسلام برای چندمین سال متوالی رخ داده است. »

مجید کرباسچی افزود: «غلامعلی سلیمانی، یونس ژائله سعدآباد و اسدالله عسگراولادی سه فعال اقتصادی ایران هستند که در سال های گذشته در این فهرست قرار گرفتند.»

وی ادامه داد: «کنفرانس سرمایه گذاری و تجارت جهان اسلام بهترین زمینه برای ایجاد فرصت های همکاری بین کشورهای اسلامی است. در این راستا و با توجه به ظرفیت های وسیع ایران در حوزه های مختلف، تلاش کرده ایم حضور ایرانیان در بخش های متعدد این رویداد اعم از نمایشگاه، ارایه مقاله در کنفرانس های جانبی، هیأت بازدید تخصصی، تنظیم جلسه با بخش های دولتی و خصوصی حاضر در رویداد و نیز معرفی چهره برتر اقتصادی، حضوری اثر بخش باشد.»

کرباسچی خاطر نشان کرد:«در سال جاری نمایندگان بیش از ۴۰ شرکت در قالب هیأت تخصصی ۶۰ نفره با هماهنگی شرکت متاکو در این رویداد حضور یافتند که این حضور نسبت به سال گذشته رشدی حدودا ۴۰درصدی داشته است.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ