درگیری مرگبار ۲ اعدامی در زندان رجایی‌ شهر کرج

0

روز‌های پایانی هفته گذشته یکی از مسئولان زندان رجایی‌ شهر کرج با پلیس تماس گرفت و از ماجرای درگیری منجر به قتل دو زندانی خبر داد.

‌با گزارش این موضوع به پلیس، آنها بازپرس ایوب ابراهیمیان، کشیک قتل دادسرای امور جنایی کرج را از این جنایت مطلع کردند.

با هماهنگی قضایی، ‌کار آگاهان در زندان حاضر شده و مشاهده کردند که زندانی به نام وحید ۳۰ ساله براثر ضربه‌های چاقو زخمی شده و به بهداری زندان منتقل شده، اما با وجود تلاش پزشکان، او به‌دلیل شدت خونریزی فوت کرده است. در ادامه معلوم شد او با زندانی دیگر به نام آیت درگیر شده و با ضربه‌های چاقوی او از پای در آمده است.

با مشخص شدن هویت قاتل، او برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد. در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد که مقتول ۳۰ ساله دو سال و نیم پیش به‌دلیل درگیری خیابانی با مردی او را در یکی از محله‌های تهران به قتل رسانده و مدتی بعد محاکمه و به قصاص محکوم شده بود.

همچنین بررسی‌ها نشان داد که آیت نیز هشت سال پیش به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر و بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود که در زندان در جریان دو دعوای میان زندانیان شرکت کرده و با همدستی دوستانش دو زندانی را در مدت سه سال به قتل رسانده بود. در هر دوی این پرونده‌ها معاونت در قتل شناخته شده و به خاطر هر پرونده به حبس محکوم شده بود، تا این‌که از مدتی پیش برای ادامه محکومیت به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و دوباره دست به جنایت زد.

در این مرحله متهم مورد بازجویی قرار گرفت و اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد تا این‌که دیروز قفل سکوت خود را شکست و به این جنایت اعتراف کرد.

مرد زندانی به ماموران گفت: خواهرزاده‌ام نیز به اعدام محکوم شده و در زندان بود. او و مقتول با هم در یک بند بودند. مدتی بود که میان آنها اختلاف‌هایی به وجود آمده و با خواهر زاده ام رفتار خوبی نداشت. همین موضوع باعث بروز مشکلات و اختلاف‌هایی میان من و مقتول هم شد. شب حادثه او دوباره از خواهرزاده‌ام بدگویی کرد. من هم به قصد هواخواهی از خواهرزاده‌ام با وی درگیر شدم.

وی افزود: با بالا گرفتن درگیری، او به من حمله کرد و قصد جانم را داشت که با چاقوی دست‌ساز چند ضربه به سمت او انداختم تا وی را بترسانم و به این دعوا پایان دهم که ضربه‌های چاقو به زخمی شدن و مرگ وی منجر شد.

متهم با تجدید قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات در این باره ادامه دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ