ثبت نام وام ضروری بازنشستگان شروع شد ۹۵ +جزییات

0
مهلت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه اول آبان ماه ۹۵ آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.
رشیدی ادامه داد: بازنشستگان و موظفین مشترک این صندوق می توانند از تاریخ یکم آبان ماه با توجه به ضوابط اعلام شده، به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست دریافت وام ضروری خود را ثبت کنند.
وی گفت: از میان درخواست های ثبت شده، در دهه اول آذرماه ۹۵ قرعه کشی انجام می شود که پس از مشخص شدن برندگان، ضمن اعلام اسامی افراد در سایت صندوق و ارسال پیامک به آنان، در شش مرحله و در بازه زمانی دو ماهه وام ضروری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
رشیدی با بیان اینکه امسال به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری پرداخت می شود، اظهار داشت: مبلغ وام ضروری بازنشستگان از دو میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته و بر همین اساس، سقف اعتبار وام نیز از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به جزئیات وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: وام قرض الحسنه به مبلغ سه میلیون تومان، کارمزد چهار درصد، اقساط ۳۶ ماهه و بازپرداخت ۹۰ هزار تومان در ماه است که بازنشستگان پس از ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی، دیگر نیازی به گذراندن مراحل بانکی همچون مراجعه به بانک و تشکیل پرونده یا ارائه وثیقه و ضامن ندارند.
رشیدی یادآور شد: مبلغ وام مستقیماً به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام صندوق ثبت شده است و از این حساب حقوق بازنشستگی و وظیفه خود را دریافت می کند، واریز می شود.
وی افزود: پس از قرعه کشی و بر اساس اولویت و با توجه به اینکه تامین اعتبار وام به صورت مرحله به مرحله انجام می شود، پرداخت وام ضروری در شش مرحله دو ماهه و در مجموع هربار اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد تومان به برندگان پرداخت می شود که تا پایان شش مرحله، تمامی ۲۵۰ هزار نفر، وام ضروری خود را دریافت می کنند.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه اولویت با متقاضیانی است که تاکنون وام ضروری دریافت نکرده باشند، گفت: اعلام شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه در هنگام ثبت نام الزامی است.
رشیدی سپس با اشاره به پرداخت وام ضروری به وراث نیز اظهار داشت: این وام تنها به یکی از وراث وظیفه بگیر با توافق سایر ورثه امکان پذیر است و بنابراین متقاضی باید پس از دریافت فرم تعهد وراث و تکمیل آن توسط سایر ورثه، برای تایید، در اختیار مدیریت های صندوق بازنشستگی کشوری در استان ها قرار دهد.
وی در خصوص وراث صغیر و محجور نیز گفت: باید در زمان دریافت وام، اصل حکم سرپرستی صادر شده توسط دادگستری ارائه شود
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ